jasset
07-10-2010 om 15:14
Met de klas naar de sloot?
Er is nu iets gebeurd, en ik graag me af wat jullie daar nu van vinden.
Mijn zoontje is onder schooltijd in de sloot gevallen.Hij heeft nog geen zwemdiploma, en heeft er tot zijn middel in gestaan.
Ze zijn met de klas ( combi 3-5) naar de sloot geweest, en daar moesten ze een potje met water vullen.
volgens de meester had hij koppels van 2 gemaakt, elk groep 3-kind, met een groep 5-kind. (Mijn zoontje zit in groep 3, en was blijkbaar het enige 3-3koppel, maar dat terzijde.)
In eerste instantie toen mijn zoontje het vertelde reageerde ik nogal laconiek, maar mijn man was er echt boos over. Want hoe kan je met een hele klas kinderen veilig naar de sloot toe?
En hoe kan je de verantwoordelijkheid voor een groep 3 kind bij een groep 5 kind leggen?
De meester heeft nog wel naar huis gebeld om het te vertellen.
Ik ben gewoon benieuwd wat jullie hiervan vinden.
rodebeuk
09-10-2010 om 18:53
Krin: plakband
Ja, ook zo'n traditie. Het plakband werd voorzichtig losgewerkt, dus niet bruut doorgesneden, want dan kon het papiertje nog een keer gebruikt worden... pff... fifties...in plaats van dat je dus je kado losscheurde moest je wachten tot dat mesje werd doorgegeven.
A propos moordwapen: dan moet je een mes met Blutrinne oftewel Gouttiere te hebben. Weet geen NL uitdrukking ervoor. Mijn broer had een keer een survivalboek waar in stond dat een goed mes dat heeft. Het is een inkeping waardoor het lemmet lichter wordt en wel dezelfde slagkracht houdt. Nou ja. Ik denk niet dat je dat bedoelde?
krin
09-10-2010 om 21:16
Bloedgroef
of bloedgeul, zo heet dat. Bo-hi, als het om een samuraizwaard gaat. Ik ben me erin gaan verdiepen. En nee, zover wilde ik maar niet gaan. Een victorinox volstaat.
Best lekker, tamelijk off-topic uitwijden. Verzeilen in plakbandherinneringen. En zo.
rodebeuk
09-10-2010 om 22:08
Krin: hoezo uitweiden?
Laatste vraag: werd bij jullie het plakband doorgesneden of alleen maar opgelicht? Dan ben ik weer helemaal bij.
Ik heb trouwens begrepen dat het voor mij zinloos is om tijdelijke nicks te gebruiken omdat mensen mij herkennen aan het associatieve geleuter oftewel het uitweiden...
Wisse L. Nik
10-10-2010 om 00:23
Slootjesles! (basset)
Slootjesles! Van zoiets droomde ik als kind, dat leek mij zo geweldig om te doen, diertjes en plantjes uit het water vissen en er dan van alles (zelf) over leren.... helaas, ik zat op een klassikale school midden in een grote stad (en verveelde me te pletter...)
Bastet
10-10-2010 om 07:43
Wisse
Het is ook enig,wij hebben de mazzel dat we in een buitenwijk wonen,en naast de school ligt een groot park.
Maaar dat die meester er werkte,scheelde ook,want sinds hij weg is,is er geen slootjesles meer helaas!
krin
10-10-2010 om 11:30
Plakband
Doorgesneden, want bij oplichten kon je pakpapier meenemen en dan werd het lelijk. Over een restant nog plakkend plakband kun je altijd weer een nieuw plakbandje plakken. Dan netjes opvouwen en opstapelen in het daartoe bestemde rieten mandje voor een volgende keer. Er waren er ook (ik noem geen namen) die uit protest het papier zo kapot mogelijk scheurden, natuurlijk.
Over slootjesles: dat kregen we niet op school, dat deden we zelf, want we hadden een sloot voor de deur. Op je buik op de brug en dan maar kijken en vissen.