Kiki
05-09-2010 om 15:56
Mijn oudste heeft diarree
en behoorlijk ernstige. Maar hij is verder helemaal niet ziek. Vrolijk en gezellig. Hij drinkt ook voldoende en hij eet voldoende.
Kan hij dan toch naar de peuterspeelzaal morgen? Of gelden daar dezelfde regels als bij de opvang?
Ik kan morgen niet bellen om te vragen, want als hij niet naar de speelzaal gaat, gaat hij naar mijn moeder en dan moeten ze weg voor de speelzaal open is.

Bastet
05-09-2010 om 16:29
Nee
Ik zou dat zelf niet doen,nee.Lijkt me niet fijn voor hem en ook niet voor de leidsters.
bastet

Wilgenkatje-
05-09-2010 om 16:38
Wat zou je ervan vinden als je de juf was?
dat er zo'n diarreekindje bij je werd afgeleverd?
Ik hoop trouwens dat-ie gauw weer opknapt!

Annet
05-09-2010 om 16:42
Nee, niet gaan
Ik zie al voor me dat de diarre sneller is dan hij naar de wc kan gaan. En dan?

Tirza G.
05-09-2010 om 16:43
Dan moet de juf
de peuter verschonen. Het lijkt me toch niet dat dat voor het eerst in haar carriere zal zijn, dat hoort er nou eenmaal bij in die branche. Als hij niet ziek is, zou ik hem gewoon laten gaan. Misschien is het morgen wel weer over.
Tirza

peuterjuf
05-09-2010 om 16:56
Niet brengen
Hier een peuterleidster....
Tuurlijk zijn we wat gewend aan poep, plas, diarree en kots. Alleen zijn we niet blij als een kind komt dat al diarree heeft en als reden geldt de besmettelijkheid.
Wij hebben zo maanden buikgriep op de groep gehad wat wisselde van het ene kind naar het andere. Gewoon niet prettig.
Ik ben zelf redelijk wat gewend en niet vaak ziek, maar heb wel eens een diarreebroek op maandag verschoont en stond op woendag zelf kotsend bovend het toilet....
Liever niet brengen en even wachten tot het over is. Doe je iedereen een plezier mee, zeker als je al andere opvang hebt.
Groetjes

Kiki
05-09-2010 om 17:40
Ah peuterjuffen op het forum
helemaal mooi.
Ik denk niet dat het besmettelijk is hoor, wij hebben nergens last van.
Bromvlieg, als ik de juf was zou ik niet zo'n probleem vinden. Maar ik ben daar sowieso niet zo moeilijk in. Bij mijn oppas mag hij dus absoluut niet komen. Ik denk dan bij mezelf dat het altijd wel iets bij iemand heerst en dat het par de course is als je in de kinderopvang werkzaam bent. Maar dat is mijn persoonlijke mening, ik breng hem dan natuurlijk niet, maar met stichtelijke tegenzin.
Annet: hij is nog niet zindelijk, dus dat is geen issue. Anders was het inderdaad geen twijfel geweest hoor, want dat is gewoon sneu voor alle partijen.
Tirza, mijn idee Ik denk ook dat de juf daar niet zo van schrikt hoor. Die werkt al 30 jaar in deze peuterspeelzaal en die zal wel wat gewend zijn.
Dank jullie wel peuterjuffen voor de input, dat geeft voor mij wel de doorslag. Hij gaat morgen gezellig naar mijn moeder. Hoewel ik ervan overtuigd ben dat het niet besmettelijk is hoor. Ik kan ook niet inschatten hoeveel keer hij een vieze luier gaat krijgen. De ene keer is het 3 of 4 keer op een ochtend en de andere keer weer een tijdje niet. En hij heeft het al sinds vrijdag, dus ik denk ook niet dat het morgen al over is!

Tinus_p
05-09-2010 om 17:59
Niet ziek geweest ook?
Klinkt als, jawel, peuterdiarree
http://www.ouders.nl/kindarts/ka0660.htm

Bastet
05-09-2010 om 18:03
Oppas
Ik ben oppas,ik zou er niet zo'n punt van maken,omdat ik niet nog 14 kinderen heb rondhollen...maar als peuterjuf zou ik het midner vinden,ook met oog op andere kinderen.Het feit dat je zelf geen last hebt zegt niks,wat niet is kan nog komen.
Bastet

Kiki
05-09-2010 om 19:12
Tinus, hij is een dagje wat minder geweest
maar nu merk je al een paar dagen niets aan hem. Hij eet, hij drinkt, hij is net zo ondeugend als altijd en zet het hele huis op stelten. Hij slaapt alleen iets meer als normaal
Het zal heus wel een mild griepje zijn denk ik. Dit is ook geen peuterdiarree, ik ken peuterdiarree en dat is inderdaad wat dunnere ontlasting, maar dit is echt waterdunne ontlasting.
Maar goed, ik moest zo lachen om mezelf. Ik had het vorige berichtje nog niet getypt (met de stelling dat het morgen echt niet over was en dat het zeker weten niet besmettelijk was) Toen mijn man zei dat de ontlasting weer normaler werd en dat de baby nu diarree had. Heb ik weer over mezelf afgeroepen, hahahaha

MvrKoekepeer
05-09-2010 om 19:48
Peuterdiarree
Eh.. mijn zoon had waterdunne, zeer frequente peuterdiarree! Dat begon 'n kwartier na een slokje (of paar slokjes) sap en kon rustig een hele dag aanhouden.
En om het nog wat erger te maken: hij heeft peuterdiarree gehad toen hij 1,5 jaar was, maar ook toen hij 9 was! En helaas heeft het toen 2 maanden geduurd voor we dat doorhadden.. (ondanks onze ervaring en meedenken door de kinderarts).
(maar het kan natuurlijk ook gewoon een buikgriepje zijn)

Poezie
05-09-2010 om 23:06
Huh?
Peuterjuffen wassen hun handen toch goed? En kind zit zelf toch niet aan eigen diarree? Als hij verder gewoon vrolijk is en normaal eet en drinkt zie ik er geen probleem is.
Hooguit is het "lastig" voor de peuterjuf omdat ze wat vaker moet verschonen.
Tja, en iets "besmettelijks" loop je makkelijker op in bijv. de supermarkt. ( Wat denk je van de bacteriën op geld?)
Gr. Poezie.

Kiki
06-09-2010 om 09:36
Haha
Ik bel de juf op vanmorgen en leg uit dat mijn oudste niet komt omdat hij diarree heeft.
Het was wel wat minder, maar toch nog wel aanwezig.
Vraagt ze of hij verder ziek was en ik zeg van niet.
Zegt ze 'Mal mens, de volgende keer gewoon brengen hoor'
Nou ja, weet ik dat ook weer voor de volgende keer

Polly Shearman
06-09-2010 om 10:42
Ja en wat is diarree?
Hier thuis is diaree: als de dunnen ontlasting er uit loopt zonder dat je daar enigsinds controle over hebt.
Mijn kinderen hadden namelijk altijd dunne ontlasting, dat is bij ons heel normaal, dikke keutels heb ik nog nooit in een luier gevonden.
Dus.. wat is diaree?
ouders waarvan kinderen altijd dikke keutels hebben, en die hebben een dagje dunne ontlasting vinden waarschijnlijk dat het diaree is.
groet, pol

Bastet
06-09-2010 om 14:22
Inderdaad ook peuterjuf
Je hebt gelijk,heb aardig wat keren mijn kinders onder de douche moeten zetten met een spuitluier,bbbr.....het droop onder hun kleren vandaan,zelfs met luier.....

Loeske77
08-09-2010 om 13:39
Wormen
Ik ben er laatst achter gekomen dat diarree ook door wormpjes kan komen. Vaak duurt het dan maar kort, maar zie je de dag of dagen erna die wormen. Zo ging het bij mmijn dochter (en bij mezelf ook, bah). Dus misschien goed om daar ook even op te letten?