Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
08-05-2011 om 12:43
Mijn dochter, groep 6 heeft moeite met spelling. Nu heb je via citotrainer al wat oefeningen maar mijn dcohter (nu)heeft vooral moeite met ch en G en ook de letters ij en ei. Ze ziet het soms echt niet. Weet iemand hier nog een spel of site of werkbladen die ik kan gebruiken?
Alvast heel erg bedankt voor de moeite.
08-05-2011 om 13:00
Ei lied, ei-brief
Misschien heeft ze hier iets aan wat de ei betreft?
Er zijn maar een beperkt aantal woorden met de 'ei'. Soms helpt het om die uit het hoofd te leren en dan de rest met een 'ij' te schrijven.
Bij onze dochter (groep 6) hielp het overigens heel erg om via toetstrainer.nl de woordpakketten van hun spellingsmethode te zoeken en daar de woorden waarom het ging uit te halen. En die dan elke avond oefenen. Bij haar ging het om de 'ramen en muren' en de 'petten en rokken'. Nu ze dat goed doet, is haar spelling, ineens een heel stuk beter. Ik kreeg vandaag een moederdag briefje met maar een spelfout ! (Knuvel ipv knuffel, aaaah, wat een lieverdje, die fout mag ze altijd maken van mij)
08-05-2011 om 13:21
Woordkasteel (gratis software)
Dat kun je zelf downloaden. Je kunt kiezen voor bijvoorbeeld groep 6 en dan de klanken die wilt oefenen. Je kunt ook een test afnemen om te kijken waar de fouten zitten, dan maakt het programma een oefenpakket voor je.
08-05-2011 om 19:04
Bedankt!
Bedankt voor de snelle reacties. Ik heb het nog niet bekeken maar als ik jullie berichtjes zo lees dan is het wel wat ik zoek. Als mijn kinderen vanavond op bed liggen dan ga ik jullie tips even rustig bekijken.
@ Kobalt: aaah lief!!!!!
08-05-2011 om 21:26
Pelle
Maar waarom is het dan chaos? Op basis van je eerste regel zou het dan toch gaos moeten zijn? Dat ziet er niet uit met een g, maar toch.
Dank!
knevel
16-05-2011 om 14:33
Aanvulling op pelle
Begin en einde woord schrijf je een 'G' behalve bij een aantal weetwoorden zoals chaos.
Na een korte klank schrijf je een ch(t), behalve bij ligt, legt, zegt.