Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
onderzoekende ouder

onderzoekende ouder

06-03-2019 om 22:17

Montessori Lyceum Amsterdam mavo

Beste Ouders,

het MLA - Montessori Lyceum Amterdam - staat over het algemeen, zo lijkt het, bekend als een 'goede school' (whatever that is). maar hangt ook best af van competenties kind (plannen, zelfstandigheid...). Ik zou blijk zijn om jullie ervaringen te weten komen mbt het MLA, bijzonder an de mavo afdeling - wie wil delen?

Bedankt!

Opstroom en afstroom

OCO Amsterdam publiceerde vanavond onderzoek naar op- en afstroom irt het leidend schooladvies. Met uitgebreide uitleg en gegevens van de inspectie:
http://www.onderwijsconsument.nl/onderzoeksgegevens-over-opstroom-en-afs...
De mavo afdeling van MLA wordt speciaal genoemd: het is één vd acht scholen die onder de Inspectienorm uitkomen (rood gemarkeerd in de tabel). MLA-mavo vertoont grote schommelingen tussen de schooljaren. MLA-mavo is volgens de schrijver wel op de weg naar boven

Zittenblijven

Hier vind je een tabel met het percentage zittenblijvers. MLA mavo dependance zit op 6,23% zittenblijvers. Dat is meer dan de norm van maximaal 3,8% die de scholen binnen de VO-raad hebben afgesproken.
https://www.onderwijsconsument.nl/wp-content/uploads/bijlage-tabel-zittenblijvers-vo-10juli2018.pdf

opstromers MLA Mavo gaan naar de andere locatie

Op de MLA mavo komen leerlingen met een Vmbo-t en Vmbo-t/Havo advies. In het derde leerjaar zijn de leerlingen die opgestroomd zijn naar de Havo, naar de andere locatie gegaan. Die zitten dus niet meer op de MLA Mavo en zijn misschien niet meegeteld in deze cijfers.Ik vraag me af of hoe dit cijfer tot stand is gekomen.

Annee

Lees de uitgebreide uitleg en toelichting bij de gegevens. Als je vragentekens hebt, kun je je tot OCO Amsterdam wenden:
(020) 330 63 20
[email protected]

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.