Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Muziek huiswerk

hoi wie kan mijn dochter helpen aanantwoorden muziek mainstream van beatsnbits 3 havo 
Alvast bedankt 


SuzyQFive schreef op 06-06-2023 om 23:55:

[..]

Nee, dat klopt. En dat ze meerdere opdrachten in een week (bij voorkeur vlak voor een vakantie) moeten inleveren vind ik ook echt niet okay… Dus het is wel op tijd opgegeven, het zijn er alleen teveel bij elkaar.

Ik heb vijf kinderen en drie stiefkinderen en allemaal verschillende scholen (de jongste twee moeten nog naar het VO) en daarnaast heb ik zelf op meerdere scholen gewerkt. De ene school is heel streng op het max aantal toetsen en daar wordt het gekanaliseerd terwijl andere scholen dat totaal niet in de gaten houden.

We zijn zelf op school over op toetsweken sinds dit jaar, heb al gezegd dat het niet okay is dat ze dan voor de die week ook nog allemaal opdrachten moeten inleveren. Dus volgend jaar worden de PO’s beter over het jaar verdeeld. Sowieso zijn die vijf toetsweken ook de enige cijfers, de rest is allemaal formatief.

Bij ons zijn de twee weken voor de toetsweek vrij van toetsen en opdrachten; alleen voorbereidingsvrije toetsen (lees- en luistertoetsen voor talen) mogen dan. Buiten toetsweken slaat het systeem waarin alle toetsen worden bijgehouden aan op aantal toetsen per week. Zijn dat er drie dan kun je niet meer plannen in die week als docent. Formatieve toetsen mogen wel. Afwijken van PTD/PTA mag alleen met toestemming van afdelingsleider voor PTD en examensecretaris voor PTA. Ik ben zelf opgehouden met opdrachten al heel lang van tevoren opgeven want er is nooit een leerling die acht weken voor de deadline zegt “Laat ik die opdracht eens gaan maken.” Ze staan wel in het PTD en leerlingen kunnen er altijd eerder om vragen. Wat leerlingen moeten doen/inleveren moet de leerstof duidelijk meten en de tijdsinvestering moet in verhouding staan tot de weging. Zeker nu met ChatGPT zijn de schrijfopdrachten thuis niet meer zo nuttig, dus maak het maar in de klas op een laptop met toetsaccount. Soms mogen ze best ChatGPT gebruiken trouwens. Moeten ze toch ook mee leren omgaan. 

SuzyQFive schreef op 06-06-2023 om 23:59:

[..]

Want een docent geschiedenis kan geen tekening beoordelen? Daar zijn (als het goed is) gewoon rubrics voor.

Nou het is natuurlijk niet zijn vakgebied dus dat kan hij inderdaad niet zo goed als een teken docent. Maar bovenal is het onzinnig: hij/zij geeft geschiedenis en geen tekenen. Waarom een teken opdracht die veel tijd in beslag neemt en die beoordeeld wordt op het tekenen ipv op de inhoud. Dat is meer bezigheidstherapie.

SuzyQFive schreef op 07-06-2023 om 00:04:

[..]

Dat is echt jammer. Ik ben zelf topsportleerling geweest en heb zelf ook op LOOT-scholen gewerkt. Ik herken het beeld gelukkig niet, maar wij waren toen ook nog geen dalton (inmiddels is dat wel zo). Ze werken nu echter in de kunskapskolanomgeving dus als het goed is staat daar alles goed in. Al moet ik zeggen dat ik dat ook niet altijd even overzichtelijk vind.

Zoon zat niet op een LOOT-school maar ze wilden hem wel ondersteunen door persoonlijke aanpassingen.

Kyana schreef op 07-06-2023 om 01:39:

[..]

Nou het is natuurlijk niet zijn vakgebied dus dat kan hij inderdaad niet zo goed als een teken docent. Maar bovenal is het onzinnig: hij/zij geeft geschiedenis en geen tekenen. Waarom een teken opdracht die veel tijd in beslag neemt en die beoordeeld wordt op het tekenen ipv op de inhoud. Dat is meer bezigheidstherapie.

Dat dus. Maar goed dochter zit nu in de 4e dus ik bemoei me er al heel lang niet meer mee. Ze is assertief genoeg. 

Twee jaar geleden had ik een afspraak met het archief (dat praktisch naast ons huis zit) ivm orginele bouwtekingen van ons huis. Toen vroeg dochter of ze mee mocht. Ze moest voor een opdracht een afbeelding van de plattegrond van een bepaald stadsdeel hebben. Dit mocht getekend of getekend op de computer zijn. Want plaatjes waren niet te vinden op internet had de docent gezegd. Hier had dochter geen zin in. En bedacht misschien heeft het archief wel wat.Het archief had inderdaad de orginele plattegrond en zelfs een lijst met de bedrijven/winkels die daar toen waren gevestigd. 

En zoals dochter zei, dit is een afbeelding, geheel kloppend en met een betrouwbare bron. Docent vond het een fantastische oplossing .

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.