Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Net 4 en school geeft teveel prikkels


Lanza

Lanza

22-09-2019 om 18:32

Welke omstandigheden

zijn dat? Vergeet niet dat ouderschapsverlof een wettelijk recht is, ook voor vaders. Het klinkt alsof jouw zoon zijn vader nu keihard nodig heeft. Tijd voor hem om zijn prioriteiten op een rijtje te krijgen, met zijn zoon bovenaan. Dat geeft jou wat lucht.

Sterkte.

Amber82

Amber82

22-09-2019 om 23:15 Topicstarter

Ik wil liever

niet alle ins en outs over mijn privésituatie hier neerleggen.
Maar het is niet iets wat met ouderschapsverlof kan worden opgelost.

Voor nu kan er helaas geen co-ouderschap zijn, misschien/hopelijk ooit wel, hoewel ik me dan weer afvraag of dat dan nog wel goed is voor de kinderen. En niet omdat ik vind dat ze niet meer tijd bij hun vader mogen zijn, maar omdat je dan weg de woonsituatie veranderd voor de kinderen. Maar daar denk ik nog niet over na, eerst maar eens zien of het ooit op een punt komt dat het wel mogelijk zou zijn.

Pennestreek

Pennestreek

23-09-2019 om 10:50

Goed voor jezelf zorgen

is heel belangrijk. En daar hoort ook bij dat je accepteert dat de afgelopen periode heel zwaar is geweest voor jou. Zeker omdat je het alleen moet doen en niet de steun van een partner hebt. Dus ga inderdaad lekker naar die bijeenkomst, en voel je gesteund door anderen die weten hoe het voelt.

En verder voor nu maar even zoveel mogelijk tijd en ruimte voor jezelf maken. De lat voor het huishouden even wat lager, en in je sociaal leven alleen even de dingen waar je energie van krijgt. Even wat makkelijker met eten en de komende 2 weken iedere dag lekker vroeg naar bed, even bijslapen. Ik heb in tijden van stress veel gehad aan geleide meditatie om lekker ontspannen in slaap te vallen. Er zijn verschillende apps, als dat wat voor je is kun je daar eens naar zoeken.

Pennestreek

Pennestreek

23-09-2019 om 10:52

Jeetje Lanza

niet alles is afdwingbaar zoals het zou moeten. Als het mogelijk was geweest had Amber het vast al wel zo geregeld. Zij gaat niet over haar ex en wat die wel of niet kan of wil. Hou er nou eens over op en ga lekker thuis zitten genieten van je perfecte leven zonder dat wij er last van hoeven te hebben.

Amber82

Amber82

23-09-2019 om 13:56 Topicstarter

Pennestreek

Ben bang dat oppas een probleem gaat worden, dus dan kan ik helaas niet naar de bijeenkomst. Maar zal er vast later nog wel een zijn.

Ik heb wel interesse in die apps. Heb toevallig vorige week een gedownload, maar is weinig op beschikbaar, tenzij ik een er voor ga betalen. Is misschien ook bij andere apps, dan moet ik daar maar eens over denken.

Voor mezelf zorgen is wel een dingetje ja...doe ik nu denk ik niet goed. Ben me daar wel steeds meer van bewust. Ben vooral op zoek om weer energie te krijgen en te genieten en minder last te hebben van stemmingswisselingen.

Dus kom maar op met doe apps

Pennestreek

Pennestreek

23-09-2019 om 14:18

Geen buurtpuber?

Mijn kinderen passen ook wel eens op bij een alleenstaande moeder in de buurt. En nee, daar krijgen ze niet voor betaald, dat doe je gewoon voor je buren. Moet niet wekelijks worden, maar zo af en toe is dat geen probleem. En anders doe ik het zelf, ook geen probleem.
Het is belangrijk als alleenstaande ouder om een netwerk te hebben (of op te bouwen) in de buurt. Er komen gewoon momenten dat je hulp nodig hebt, en dan is een goede buur echt heel fijn. Gewoon de stoute schoenen aantrekken en vragen om hulp. Nee heb je, en ja kun je krijgen. Ik zou het echt niet gek vinden als je zoiets aan mij zou vragen.

Pennestreek

Pennestreek

23-09-2019 om 14:26

Apps

geen tips voor gratis apps helaas. Ik gebruik zelf al jaren Headspace, maar dat is prijzig, rond de 80 dollar per jaar. Via google vond ik wel een paar leuke opties, maar ik weet niet wat jij prettig vindt. Je hebt ze met muziek, natuurgeluiden, stemgeleid, ademhalingsapps, noem maar op.

Flavia

Flavia

23-09-2019 om 15:16

youtube

op youtube staan er ook heel veel.
Je moet even kijken welke daarvan je prettig vind.
Headspace is ook prima om de gratis versie te gebruiken, is dan minder uitgebreid maar ik vind het herhalingsaspect bij een meditatie heel fijn, dat helpt mij om te ontspannen als ik weet wat er komt.

Amber82

Amber82

23-09-2019 om 15:19 Topicstarter

Apps

Ik zal nog eens kijken, vind het niet erg om wat te betalen hoor, maar dan moet het wel bij me passen. Op Spotify was ook het een en ander te vinden, maar vaak lang.
Ik ga nog eens rondneuzen

Bedankt voor het meedenken!

Amber82

Amber82

23-09-2019 om 15:21 Topicstarter

Buurtpubers

ken ik niet, wonen hier ook niet echt. Zie ze niet rondlopen in ieder geval, meer jongere kinderen.

Misschien komt er ooit nog een oppas, maar voor nu wil ik liever een vertrouwd iemand vanwege alles wat er speelt rondom zoontje, maar die kunnen natuurlijk ook niet altijd.

Mijntje

Mijntje

23-09-2019 om 16:17

buurtapp

Ik zit in een buurtwhatsappgroepje en daar kan je ook oproepjes plaatsen voor een oppas, of buurtpuber. Heb jij zoiets?
Mediteren kan, yoga ook (youtube), als je daar van houdt, maar je kan gewoon ook: een boek lezen (evt luisterboek) , een dvd/film kijken of gewoon vroeg naar bed om te ontspannen.

Tip voor een gratis app

Ik vind de VGZ mindfulness app heel fijn.

Amber82

Amber82

23-09-2019 om 21:40 Topicstarter

Dank

Voor de suggesties! Ik ga eens rondneuzen in de playstore en gewoon eens ervaren!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.