Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
24-03-2011 om 22:26
de kinderen hebben wel al hun cijfers gezien. Zo scoort zoon 2 heel hoog op rekenen (8) maar op taal extreem laag (ik heb geen cijfer maar ik weet dat hij een E heeft gescoord in de Cito)
Dochter scoort dus op Taal weer heel hoog (8) en op rekenen nogal laag...
Ik ga dit natuurlijk nog met de leerkracht ook bespreken, maar wat is wijsheid? Zelf ook aan de slag met ze? bijles oid?
25-03-2011 om 08:43
Tienminutengesprek
Die vragen zou ik bij het tienminutengesprek aan de leerkracht stellen. Die heeft daar vast al over nagedacht. Ook is het handig om te vragen waarom de kinderen laag scoren op hun zwakke onderdelen. Is dat omdat ze er niet zo goed in zijn, of omdat die Cito niet goed aansluit van de methode, dus niet heel representatief is.
Succes!
skik
25-03-2011 om 21:13
Nou, vandaag
dus de rapporten....en eigenlijk viel het me best mee...het rapport laat lang niet zo'n slecht resultaat zien als de Cito....ok, zoon scoort niet hoog op taal, maar een 6 a 6,5 vind ik nu ook weer niet schokkend. Schrijven is wel slecht, een 5 en verder is alleen de verzorging van het werk onvoldoende en interesse is matig...Blijkbaar heeft het dan toch met de Cito zelf te maken?
Dochter schrok ik wel een beetje, haar rekenen is van een 7 naar een 5,5 gegaan, en dat vind ik wel een groot verschil.
25-03-2011 om 22:24
Nasha
Gelukkig dat de cijfers meevallen. Maar wat vond de leerkracht, moet er iets gebeuren of loopt het wel los zo?
skik
25-03-2011 om 22:56
Gesprek heb ik pas
op 5 april, hier krijg je eerst het rapport (kun je het even tot je nemen kennelijk....). Toevallig kon ik niet op de dag die gepland stond, dus dat wordt pas 5 april