Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
14-12-2010 om 10:42
Beste ouders van dit forum,
Wij zijn drie studentes van de opleiding Pedagogiek en doen voor school onderzoek naar de meningen van ouders over het continurooster.
Wij zijn heel erg benieuwd naar wat ouders vinden van het 'nieuwe' continurooster. Er is daar niet veel over te vinden. Dit is de reden dat wij met dit onderzoek gestart zijn.
Met toestemming van de forumredactie mogen wij hier een enquete plaatsen. Wij vragen u vriendelijk om deze enquete voor ons in te vullen.
De resultaten van de enquete wordt verwerkt in ons onderzoek. Dit onderzoek voeren wij uit in opdracht van hogeschool.
Klik hieronder voor de enquete.
http://www.enquetemaken.be/toonenquete.php?id=58595
Met vriendelijke groet,
Drie studenten Pedagogiek
14-12-2010 om 12:10
Niet voor mij dus
Als ik zo die enquete zie is die alleen bedoeld voor ouders die al met een continurooster te maken hebben.
18-12-2010 om 08:51
Wie zijn jullie?
Hebben jullie ook een naam?
Heeft jullie school ook een naam?
Met vriendelijke groet,
Jeanet
18-12-2010 om 09:30
Wat willen jullie hiermee
Zojuist heb ik jullie enquete gedaan, en de eerste vraag die ik tegenkom is al meteen een andere dan die van Pelle, hier is de eerste vraag: Hoe lang heeft u al ervaring met het continuerooster?
Vervelend zo'n enquete waar de onderzoeksvragen blijkbaar zo snel veranderen.
Verder vind ik de enquete behoorlijk oppervlakkig. Wat vindt u, wat vindt u, wat vindt u. Degenen die hoofdzakelijk te maken hebben met dit rooster zijn de kinderen en die ontbreken totaal in deze enquete. Geen enkele vraag over - noem een dwarsstraat - of een continuerooster voor kinderen beter is dan een lange overblijf met overblijfmoeders. Geen enkele vraag over hoe een kortere lesdag is voor kinderen. Geen enkele vraag over hoe het zit met kosten.
En dan een vraag als 'heeft u voor deze school gekozen vanwege het continuerooster...' Vreselijk beperkt, want de meeste mensen hebben meerdere motieven voor het kiezen van een school. Als je nou gevraagd had naar de invloed van het continuerooster op de keuze.
Ik las ergens anders dat deze enquete goedgekeurd is door school. En ik zie op de enquete dat jullie een hbo opleiding doen. Ik ben verbijsterd over het lage niveau van deze enquete, dat dit mag op een hbo is triest.
19-12-2010 om 18:51
Pelle
Ah, ik had de titel van je stukje gemist. Maar inderdaad, toch best een leuke vraag.
Inderdaad, ik kan me niet voorstellen hoe je vanuit een dergelijk slecht onderzoek conclusies kan trekken. Maar ik vind het dus echt erg dat dit gebrek aan kwaliteit goed genoeg is op een hbo. Als dat typerend is voor de rest van de kwaliteit van het onderwijs dan hou ik mijn hart vast.