Picasso
08-10-2010 om 14:50
Onhandige studiedag
Binnenkort is er een studiedag op school. Op zich prima, leerkrachten moeten immers ook weer af en toe bijgeschoold worden. Maar ik snap dus absoluut niet waarom de onderbouw de ochtend vrij is en de bovenbouw de middag. En in beide bouwen heb ik dus een kind. En daarbij is het op een werkdag van mij. Ik moet dus een hele dag vrij nemen om 8 ritten van en naar school te gaan maken.......
Ik vind dit toch wel apart, of ligt het aan mij? Heeft iemand dit wel eens aan de hand gehad? Zit er namelijk aan te denken om de jongste 's ochtends ook maar thuis te houden. Ze is nog niet leerplichtig dus dat moet geen probleem zijn. Kan ik tenminste nog een beetje genieten van die vrije dag
rodebeuk
08-10-2010 om 19:04
Heel apart vind ik het
.. en ik zou ze allebei de hele dag thuishouden.
Picasso
08-10-2010 om 22:52
Allebei?
Oudste is wel leerplichtig, die kan ik dan toch niet thuishouden?
Maar even lekker uitslapen met z'n drieen vind ik al een heerlijk idee. Zaterdagochtend sport de ene en op zondagochtend heeft de ander zwemles....
Zal anders ook nog even op het schoolplein rondvragen hoe anderen het oplossen.
Verstuurd met de Ouders Online iPad app
rodebeuk
09-10-2010 om 07:50
Ja en dan
...sorry, moest de bovenbouw wél komen? Helemaal vergist. 1000x excuses. We waren een dagje weg ![]()
Picasso
09-10-2010 om 09:38
Nou ja
Wat ben jij slecht Rodebeuk
Maar ik vrees dat mijn dochter (lief moraalriddertje van me) heeeel goed weet dat ze wel naar school moet. En ach, ff middagje met de kleine is ook wel gezellig ![]()
rodebeuk
09-10-2010 om 10:07
Ja hihi
dat merk ik ook in de opvoeding... die kinderen worden zélf eerlijk... gnar....
Maar goed, even serieus, ik zou dit wel bij school aankaarten. Het is gewoon niet behoorlijk, er moet wel een megabelang van school tegenover staan. Wschl hebben ze één trainer die achter elkaar de bovenbouw en de onderbouw onderhanden neemt, zoiets. Maar dat kan je niet op de ouders afwentelen. Hier hebben ze er nog steeds een handje van om drie kwartier eerder te stoppen bij uitjes e.d., dan is de onderbouw tussen 2 en half 3 uit en de bovenbouw gewoon om drie uur. Vind ik ook niet kunnen. In de brief staat dan dat we zelf onze bso moeten waarschuwen maar dat vertik ik. Dan maar oeps.
Picasso
09-10-2010 om 13:56
Inderdaad
Misschien moet ik het ook maar even aankaarten bij de directrice. Maar ja, wil niet meteen als zeur overkomen omdat we nog niet zo lang op deze school zitten. Maar misschien is het kwartje niet gevallen.
Het is trouwens een studiedag over hoogbegaafdheid, dus er nuttig. En ik gok dat ze inderdaad om de beurt naar dezelfde training gaan.
Het is trouwens met de lunch ook al onhandig omdat de onderbouw een half uur eerder vrij is. Toen ze nog niet 4 dagen overbleven best een ramp, maar daar zijn we nu dus van af.
Paal
15-10-2010 om 21:28
Niet nadenken
Helemaal niet over nadenken. Beide kinderen de hele dag vrij! Weet heel zeker dat meer ouders dat doen.
Hebben je kinderen ook een snipperdag?
Bij ons op school hebben alle kinderen 1 snipperdag per jaar. (is niet op te sparen.) Zo hoef je helemaal niet te twijfelen.
Sta zelf voor de klas en zou het niet gek vinden. Zelfs de volgende dag vragen of ze een leuke dag hebben gehad.