Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Voormalig HBO-scholier

Voormalig HBO-scholier

25-05-2011 om 20:33

Onverdiende hbo-diploma's

Ik volg het nieuws niet in detail, maar ik las laatst dat enkele tientallen oud-scholieren van In-Holland hun HBO-diploma moeten inleveren omdat die onverdiend zou zijn. Nu vroeg ik me af of die studenten ten tijde van het afstuderen daarvan op de hoogte waren, of dat dat nieuws nu onverwacht op hun dak valt. Weet iemand dat?
Ik heb zelf jaren geleden een HBO-opleiding gedaan (deeltijdvariant) en ik moet bekennen dat ik mijn scriptie ook niet van een geweldig niveau vond (kreeg een 7, waar ik erg blij mee was). Ook de examens waren over het algemeen niet vreselijk moeilijk. Maar het zou me toch vies tegenvallen als ik mijn diploma weer moet inleveren. Zal toch wel niet he, dat ze 15 jaar terug gaan controleren?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

25-05-2011 om 21:44

89 specifieke gevallen

het gaat om 89 specifieke gevallen die een aangepast afstudeertraject gekregen hebben.

Hun diploma is niet in te trekken, maar er wordt ze wel een programma aangeboden om hun diploma op niveau te krijgen.

Dus het overgrote deel van de 1000enden afgestudeerden bij alle In Holland studenten is helemaal niets aan de hand.
Ook komen de andere opleidingen prima uit de evaluaties.

Voormalig HBO-scholier

Voormalig HBO-scholier

25-05-2011 om 21:54

Gelukkig

Ik maak altijd al grapjes dat ik op de Jip en Janneke HEAO heb gezeten, maar dan hoef ik gelukkig niet bang te zijn dat ze mijn diploma komen terug halen Was overigens niet bij In-Holland maar het hele HBO ligt nu onder vuur natuurlijk.

Jujube

Jujube

27-05-2011 om 00:29

Nou....

Er zijn maar 5 opleidingen echt onderzocht bij INHolland, waarvan er 4 niet bleken te voldoen. Of de rest wel voldoet is niet onderzocht. Maar de naam INHolland is nu wel bezoedeld. Ze hebben over de hele linie 20% minder aanmeldingen; sommige opleidingen zelfs 45% minder. De HvA heeft overaanmelding voor een aantal opleidingen.
Echt heel erg vervelend voor IH studenten en net afgestudeerden, want wat is hun diploma waard op de arbeidsmarkt?
Grote kans dat IH verder zal gaan onder een andere naam/namen (wellicht scheiding noord- en zuid-holland).
Groet,
Jujube

Tijgeroog

Tijgeroog

27-05-2011 om 13:18

Blij

Het HBO waar ik gestudeerd dreigde te gaan fuseren (lees: opgeslokt te worden) door de Ichtus Hogeschool, de voorloper van IH. Met dank aan de geschillencommissie voor medezeggenschap heeft de MR, waar ik lid van was, de fusie weten te blokkeren, mijn oude school is nu nog steeds zelfstandig.
En terugkijkend ben ik daar nog steeds heel blij mee.

baboesjka

baboesjka

28-05-2011 om 17:20

Geen zorgen

Maak je geen zorgen! Dit ging om studenten die afgehaakt waren tijdens hun studie. De opleiding heeft ze toen aangeboden om ze alsnog een diploma te geven als ze een of ander flutwerkstukje zouden schrijven. Goed voor In-Holland want onderwijsinstellingen krijgen geld per afstudeerder. Helaas is het uitgelekt. Maar met het overgrote deel van de studenten was niets aan de hand, en als het jou was overkomen dan had je dat zelf wel in de gaten gehad!

Tirza G.

Tirza G.

28-05-2011 om 19:17

Ja maar ja

Er zijn maar 5 opleidingen onderzocht, waarvan er 4 niet bleken te voldoen. Je mag toch niet hopen dat dat kenmerkend is voor InHolland, toch? 80% van de opleidingen deugt niet - volgens dit onderzoek.

Tirza

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.