Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
tonny

tonny

05-11-2008 om 12:48

Op elke basisschool een congierge?

Op 'onze' school is die er helaas nog steeds niet. Hoe is dat bij jullie?

En als hij/zij er niet is, wie doet dan de congierge-werkzaamheden?

tonny

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Pollewop

Pollewop

05-11-2008 om 13:43

Vorige maand

is er 1 begonnen voor 20 uur in de week. Voorheen deden de klusouders het, buiten school en in het weekend.

Puck2

Puck2

05-11-2008 om 13:47

Was het maar waar

in "ons dorp" hadden de 3 scholen gezamenlijk 1 conciërge vanuit een Melkert-baan. Beviel van alle kanten erg goed totdat de uitkeringsinstantie het verbood. Scholen hebben helaas geen geld om een "gewoon" betaalde concierge te betalen. Nu doen vrijwilligers extra onderhoudsklussen, leerkrachten doen zelf meer en er wordt meer ouderhulp gevraagd.

Ja, een hele.

woont zo ongeveer naast school, en doet alles. Van fietskettingen er weer netjes omleggen tot koffie en thee zetten, of als invalfoets-ouder fungeren indien nodig.

heerlijk.

Ingrid

Invalfoets?

proest.

inval-fiets-ouder bedoel ik.

Ingrid

Doe geen moeite

Ik vind inval-fiets-ouder een net zo gek woord
Groet,
Miriam lavell

Martine

De vraag is natuurlijk wel op dit moment: op welke bank staan die reserves eigenlijk?

A, Landsbanki zei u? Goed, dan helpen we wel met stofzuigen

Groeten,

Temet

Tinus_p

Tinus_p

05-11-2008 om 17:22

Reserves

Martine:
"Speelde er niet begin dit jaar de kwestie dat scholen zoveel geld op de bank hadden en tegelijkertijd al hun werk "waar ze geen geld voor hadden" door slaafse ouders die de groepsdruk niet konden weerstaan, lieten doen?"
Eens hoor. Vooral omdat dan misschien wel blijkt, dat die reserves soms ook flink opgeklopt worden.

Wij hebben er eentje!

Wij hebben er eentje nog uit de tijd van de melkertbanen. Hij heeft uiteindelijk een vast dienstverband gekregen toen we formatie genoeg hadden. 4 dagen per week. Doet veel ICT, wat algemeen kopieerwerk zoals brieven voor ouders, repareert, zorgt voor de vaatwasser en de algemene ruimtes, enz.

Weer twee scholen

Op school van middelste zoon is iig al een jaar of 10 een fulltime congierge, wellicht al langer dat weet ik niet. Op school van jongste loopt ook een congierge rond.

desiree

desiree

06-11-2008 om 12:57

Argus filch

de concierge van de school van mijn kind lijkt enorm op Argus Filch (Vilder geloof ik in het nederlands), de concierge van Hogwarts / Zweinstein. Alleen kwa uiterlijk dan gelukkig!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.