Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Tango

Tango

03-07-2018 om 13:43

Ouders van VMBO Kader/Basis leerlingen


@nnemoon

@nnemoon

05-12-2019 om 10:56

Zomer

Wat leuk dat jullie naar jullie oudste dochter zijn geweest. Alles goed met haar school en haar stage? Leuk om elkaar weer te zien.

Jammer van die brief van Nederlands, maar bijna een vijf is nog te overzien.

Je schrijft dat je haar cijfers een beetje aan de lage kant vindt op dit moment. Als ik haar rapportcijfers van vorig jaar herinner waren die ook veel hoger. Is het dit jaar misschien veel moeilijker geworden?

Tango

Tango

05-12-2019 om 11:00

Moeilijk

Het is echt moeilijk hier op dit moment. Zoon wil dus eigenlijk helemaal niet meer naar school. Gisteren ging hij wel voor zijn toets Natuurkunde. Was redelijk goed gegaan, ik had ook niet het idee dat hij een vervelende dag had gehad. Vandaar zou hij weer gaan omdat hij maatschappijleer heeft waarbij hij een werkstuk moet maken met een groepje en daarna nog sinterklaasviering met de klas. Twee dingen waar hij niet weg kon blijven, vond ik. Want voor de sinterklaasviering hadden ze lootjes getrokken.
Hij mocht van mij het tweede uur rekenen nog skippen, zodat hij pas het derde naar school hoefde. Ik zat thuis te werken en lette even niet op en toen was hij alweer te laat voor het derde uur. Ben toen wel even boos op hem geworden. Uiteindelijk is hij de deur uitgegaan, maar of hij naar school is.....geen idee.
Ik begrijp echt wel dat hij zo'n groepsgebeuren als Sinterklaas vieren nu niet leuk meer vindt (hij riep al dat hij toch niet meer op de basisschool zit en het maar onzin vond) met een klas waar hij zich niet thuis voelt. Maar hij komt dus ook niet met een oplossing hiervoor. En hetzelfde geldt voor maatschappijleer. Hij overlegt niet met het groepje over wie wat gaat doen etc. Het komt dus van de momenten op school aan, die hij vervolgens dan ook niet pakt. Pfff erg lastig dit.

Ik hoop echt dat het bezoek morgen aan de praktijkschool wat oplevert voor hem en verder heb ik voor maandag weer een afspraak gemaakt bij de psychologe. Zij wilde het eigenlijk even aankijken en eerst afwachten of het beter zou gaan als hij naar een andere school ging. Toen ik echter aangaf dat het nu helemaal niet goed gaat, had ze gelukkig snel weer een plekje vrij voor hem.

@nnemoon

@nnemoon

05-12-2019 om 11:03

Zonnestraal07

Mens en maatschappij is ook een raar vak. Ze doen een paar onderwerpen bij elkaar die niets met elkaar te maken hebben. Ik vond het in ieder geval erg van de hak op de tak gaan.

Wat leuk dat je dochter zo geniet van dansen en hardlopen. Fijn dat ze daar na school haar ei in kwijt kan.

Goed dat de mentor zo met je dochter begaan is, maar ik zou me niet teveel zorgen maken hoor als zij zelf aangeeft dat zij lekker in haar vel zit.

@nnemoon

@nnemoon

05-12-2019 om 11:13

Tango

Wat een moeilijke situatie. Ik kan je zoon ook geen ongelijk geven. Hij doet zo zijn best, maar waarvoor? En dat hij geen zin meer heeft om te gaan, ik denk dat de drempel voor hem alleen maar groter word.

Knap dat hij wel gaat om samen te werken in dat groepje. Ik hoop ook dat hij een mooi cijfer heeft gehaald voor zijn toets natuurkunde.

Ik hoop zo dat hij een positief beeld, gevoel krijgt van die andere school morgen. Dat hij zich welkom voelt!

Sinterklaas vieren in de bovenbouw vind ik ook niet meer zo nodig, maar om nu vandaag te starten met een toetsweek net als hier hoeft ook weer niet .

Zomer

Zomer

05-12-2019 om 14:27

Zonnestraal

Wat een mooie cijfers van je dochter! Ik vind het wel goed dat de mentor het even benoemd maar als ik dat zo hoor heeft je dochter er weinig last van en is ze een heerlijk bezig bijtje! Leuk een keyboard. heeft mijn oudste ook!

Zomer

Zomer

05-12-2019 om 14:38

@annemoon

Ja was erg leuk bij oudste! Blij dat we geweest zijn! Dochter vond het ook leuk. Vermaakt zich nog prima daar. We zijn een paar dagen met elkaar op stap geweest en man en ik zijn ook af en toe samen op stap geweest en op die dagen hebben we gezamenlijk gegeten! Nu aftellen tot eind januari. Ze is dan in totaal 23 weken weggeweest.

Ik krijg niet helemaal de vinger er op waarom het nu wat minder gaat. De klas is ook best onrustig en dochter vindt dat ook wel interessant. Met haar 1x er uitgestuurd te zijn behoort ze niet tot de die hards maar er worden elke les wel kinderen uitgestuurd. Ze hebben een 16 of 17 leerlingen waarvan er 10 al op zitten blijven staan (te minste met de cijfers van nu). Dochter hoort daar gelukkig niet bij. Op zich is dochter in dat opzicht nog best gemotiveerd. Ned, eng, en wis staat ze er ook goed voor. Alleen die 4.9 voor Nederlands vond ik jammer omdat dit echt niet nodig was. Ook had ze laatst een 5.6 voor wiskunde. Ook dit wist ze thuis heel goed en dan toch zo'n laag cijfer. Daarnaast zijn er een paar vakken groen waar ze gewoon weg de interesse niet in heeft. Dat gaat moeizaam, net zoals Bio. maaaaaaar, ze appte net. Een 8.4 voor wiskunde!!!! We oefenen nu ook heel goed voor Bio. Dat zit er ook al redelijk goed in. Ik steek zelf even weer meer tijd in het maken van een samenvatting en dat scheelt ook. Dus ook ik ben weer scherp

Zomer

Zomer

05-12-2019 om 14:55

Tango

Wat een rotsituatie waarin jullie nu zitten. Ik snap zo goed dat je zoon er geen zin meer in heeft op dit moment (en ik snap jouw frustratie als moeder ook). Knap dat hij nog de natuurkundetoets heeft gehaald en toch nog met dat groepje mee doet aan een gezamenlijke opdracht. Ik hoop zo dat PRO goed uitpakt morgen! Dan zou ik je zoon een paar dagen laten meedraaien en de rest van de dagen tot kerst lekker thuis houden om bij te komen. Dat zal vast niet zo maar mogen maar ik gun het je zoon wel. Goed trouwens dat hij maandag weer een gesprek heeft met de psycholoog. Dat traject zou ik inderdaad aanhouden.

Sterkte Tango, niks aan dit.

Mens en Maatschappij en andere dingen

@Tango wat een nare situatie. Ik snap dat hij nu geen zin meer heeft in een sinterklaasviering. Ik hoop dat het bezoek aan de praktijkschool morgen goed uitpakt. Laat je even weten hoe het gegaan is?

@@nnemoon wel vreemd dat ze op sinterklaas met de toetsweek beginnen.

@Zomer Leuk dat jullie oudste dochter bezocht hebben. Goed om te horen dat ze het daar naar haar zin heeft. Een 8,4 is een mooi cijfer. Het is wel een drukte in die klas zo te horen. Misschien dat dit onbewust toch invloed heeft op dochter? Lastig dat ze die paar vakken groen niet leuk vind. Zijn het echt die specifieke vakken of is groen sowieso niet haar ding? Hier zou groen ook niets voor dochter zijn.

Bij dochter op school gebruiken ze ook de methode plein. Ze hadden laatst een toets met de onderwerpen Prehistorie en rotstekeningen, gezond eten en hoe verstandig met geld om gaan. Vaak scoort ze op 1 of 2 onderdelen erg hoog en op 1 of 2 erg laag. Waardoor het gemiddelde veel lager wordt. Ze heeft wel huiswerkbegeleiding en gaat ook aan de docent vragen hoe ze het beste kan leren voor de volgende toets.

Flavia

Flavia

05-12-2019 om 19:11

Veel gebeurd hier

Zo even bij gelezen.
Tango: wat een vervelende situatie voor je zoon maar wat heeft hij de afgelopen 2 jaar dan een geweldige prestatie neer gezet. Ik hoop dat hij zijn draai gaat vinden op de andere school.

Zonnestraal: wat is je dochter een heerlijk bezig bijtje. Alsof ze alleen vrienden op school kunnen maken. Komt me bekend voor, wij kregen te horen dat dochter zo veel badmintont dat ze geen vriendschappen kan onderhouden en ook haar schoolwerk in de knel kwam. Dat heeft dochter zelf heel snel gepareerd door te melden dat haar beste vriendin in 2 havo zit en ze andere vrienden in 3 en 4 havo heeft van de badminton, herkenbaar aan dezelfde trui waar ze allemaal in wonen.

Even de bijbehorende ouder vergeten sorry: 4 maanden herstel klinkt als een complexe breuk maar ook heel frustrerend als je eerder het idee hebt dat het korter zal duren.

En hier. Nou dochter heeft het weekend van de toetsweek een training over leren leren gevolgd niet over het plannen want dat kan ze prima maar vooral over het leren van rijtjes en geitjes, het maken van een uittreksel en zo. Wat zij heel fijn vond was dat er meer fanatieke sporters in het groepje zaten en dat de trainers echt heel verschillende methoden aan boden als leerstrategieën. Beweeglijke kinderen moeten ook bewegen bij het leren. Dus gaan de Franse en Duitse woorden nu met een stuiterbal gepaard en heeft ze voor tijdens de toetsen een fidget Cube.
Het was natuurlijk te kort voor de toetsweek om gelijk resultaat te hebben. Je kunt niet in een paar dagen inhalen wat je het hele blok had kunnen doen met het nieuw geleerde. Maar het lijkt nu echt beter te gaan. Deze week zijn de eerste proefwerken en so's van dit blok en ze weet voor ze gaat leren al best veel omdat ze nu de uittreksels maakt.

Gister tafeltjesavond en de 2 docenten die we spraken waren heel tevreden over haar.

Op mijn werk vallen nu poppetjes om maar er wordt nog weinig concreets gedaan aan de werkdruk. Wel ben ik gestopt met de extra dag die ik werkte want ik dreigde ook om te vallen. Die extra rust komt de sfeer thuis ook gelijk ten goede.

@nnemoon

@nnemoon

06-12-2019 om 16:54

Tango

Hoe was het bezoek?

Tango

Tango

06-12-2019 om 22:53

Afspraak gehad

Vanmiddag het gesprek op de Praktijkschool gehad. Het viel ons eigenlijk helemaal niet tegen. Er werd verteld dat er op de theorievakken vooral op het eigen niveau wordt gewerkt, dit gaat dan om Nederlands, Engels en rekenen/wiskunde. Daarnaast is er natuurlijk veel praktijk, maar ook veel meer keuze: techniek, zorg, koken, horeaca, winkel, groen en zelfs sport en beweging. Vooral van het laatste werd zoon echt wel blij. Maar ook van de techniek, want dat vond hij in de brugklas best leuk. Daarna kreeg hij dit dus niet echt meer.
We hebben daarna een rondleiding gekregen door het gebouw. Sommige dingen vond zoon heel interessant, zoals de technieklokalen. Hij vroeg zich wel af hoe al die apparaten werkten en hoe hij dat allemaal ging leren. En sommige dingen vond hij maar niets, zoals de zorg want daar hadden ze een soort woonhuis waar je dus huishoudelijke taken kon leren maar ook bijvoorbeeld baby's verzorgen... Haha, ik snap wel dat hij dat niet zo boeiend vond.
Ze doen in de derde nog geen individuele stage, maar alleen groepsstages en bezoeken dan verschillende bedrijven zoals supermarkten, restaurants etc. Om een idee te krijgen waarin je verder wil. Lijkt me erg handig voor zoon, want die weet het echt nog niet.
Wat vooral fijn was was dat ze zoon heel erg bij het gesprek betrokken. Aan het eind toen ik vertelde dat zoon eigenlijk niet meer naar school wil, vroegen ze hem ook hoe dat komt. Hij vertelde toen dat hij dus geen aansluiting meer heeft in de klas.
Er is voor nu afgesproken dat zij informatie gaan opvragen bij de huidige school, daarna horen we heel snel meer. Ze gaan kijken hoe ze zoon zo goed mogelijk kunnen laten instromen. Ik ben heel benieuwd, maar ik verwacht eigenlijk wel dat hij snel mag starten.

Tango

Tango

06-12-2019 om 23:08

En verder

Ging zoon vandaag niet naar school, maar stond wel zijn vriend van school na schooltijd ineens voor de deur. Dat vond ik dan toch wel weer aardig. Hij vertelde mij, toen zoon nog boven was, dat hij er van was geschrokken dat zoon naar een andere school gaat en dat hij wel nog wil blijven afspreken. Dat vond ik dan toch wel weer aardig. Hij vertelde verder dat hij het ook best moeilijk vindt op school. En ach, ik neem het die jongen ook maar niet kwalijk. Het is een bijzondere jongen, maar zijn ouders zijn ook bijzonder weet ik. Ze zijn heel streng, waardoor deze jongen vaak liegt/moet liegen om toch ergens naar toe te mogen. Vind ik dan ook wel weer sneu.

Zomer

Zomer

07-12-2019 om 13:03

Tango

Dat klinkt allemaal heel positief!!!! Hopelijk kan hij na de kerstvakantie starten! Fijn dat zoon er ook een goed gevoel over heeft!!!! Leuk dat je ons nog even hebt teruggekoppeld. Ik was ook erg benieuwd. Zit de school een beetje bij jullie in de buurt?

Tango

Tango

07-12-2019 om 14:29

Iets verder

De school is iets verder fietsen dan zijn huidige school. Ik denk 20 minuten i.p.v. 10. Dat wordt nog wel een dingetje als zoon vroeg moet beginnen. Maar hopelijk gaat het makkelijker als hij het er naar zijn zin heeft.

@nnemoon

@nnemoon

07-12-2019 om 19:34

Tango

Fijn om te lezen dat jullie bezoek niet tegen viel. Goed dat zoon goed bij het gesprek werd betrokken en knap dat hij het zelf kon verwoorden. Leuk om te lezen dat hij op deze school uit meer dingen kan kiezen. Ik hoop zo dat hij hier zijn draai mag vinden! Hopelijk mag hij snel instromen.

Tango

Tango

09-12-2019 om 22:53

Betrokken

Vandaag belde ik nog even met de praktijkschool, met de mevrouw die ons rondgeleid had. Om een naam door te geven van de huidige school bij wie ze gegevens kon opvragen. Ze vroeg meteen hoe zoon het had ervaren. Ik vertelde haar dat hij wel positieve dingen gezien had maar het ook heel spannend vindt. En ik vertelde haar dat de overgang me moeilijk lijkt omdat hij nu heel weinig naar school gaat en dan weer volledig moet gaan. Ze noemde meteen dat ze daar dan een plan voor gaan maken, hoe hij geleidelijk kan gaan starten, zodat het niet weer mis gaat. Ik vond dat zo fijn om te horen. Deze school lijkt nu al meer betrokken bij zoon dan zijn huidige school in al die jaren is geweest. Toen ik noemde dat huidige school zoon eigenlijk nu maar een beetje laat 'bungelen' vond zij dit echt niet goed. Zo doen ze het daar dus niet. Als het niet lukt om naar school te komen wordt daar hulp op in gezet maar wordt er dus wel geregistreerd wanneer hij op school is (wat huidige school dus nu niet meer doet). Ik heb gezegd dat ik dat ook alleen maar goed vindt.

Zoon was naar de psychologe vandaag en had daar volgens mij wel een fijn gesprek, dus hij kwam tevreden weer thuis. Ik heb er bewust niet verder naar gevraagd wat er besproken is. Wel noemde hij zelf dat de psychologe gevraagd had wanneer hij op de praktijkschool kan starten. Hij had gezegd dit nog niet te weten, wat natuurlijk ook klopt.

Al met al vind ik het steeds een beetje positiever worden. Al blijven er soms twijfels. Want vandaag zag ik dat hij dus wel een voldoende gescoord heeft voor Natuurkunde. Een 5,9. Eigenlijk zouden ze geen cijfers meer van hem registreren maar deze was er dus doorheen geglipt. Zoon was niet tevreden. Ik wel, want het was enorm veel leerstof en echt niet eenvoudig, dat vond man zelfs die zeker 4 avonden met hem bezig is geweest ermee.
Maar goed, deze leerstof kan hij mooi weer meenemen als hij op de praktijkschool met electronica aan de slag gaat.

Deze week heeft zoon nog toetsen Nederlands en Wiskunde en zoon wil ook proberen voor wiskunde nog een goed cijfer te halen. Ik vind dat wel mooi, dat hij in die zin nog gemotiveerd is. Het is ook een onderdeel dat hij snapt (formules en grafieken) dus ik denk dat het kan.

Zomer

Zomer

11-12-2019 om 12:16

Flavia

Wat goed zo'n training. Kost wat maar als het resultaat heeft dan is het wel fijn. Wel jammer dat je het moet inschakelen. Bovendien is het op deze manier alleen weggelegd voor ouders die het kunnen betalen. Hopelijk heeft het ook op langere termijn effect voor je dochter!

Zomer

Zomer

11-12-2019 om 12:17

@annemoon

Hoe gaat het op dit moment met je zoon?

Zomer

Zomer

11-12-2019 om 12:26

Tango en hier

Fijn dat jullie zo'n goed gevoel hebben over de Praktijkschool! Ik begrijp je twijfels heel goed hoor maar vergeet niet dat je zoon nog jong is en later nog kan stapelen via een andere weg. Dit is niet het eindstation maar het beginstation. Houdt dat voor ogen. Ik vind het knap dat hij nog gemotiveerd is om toetsen te doen! Ik vind het ook goed om te lezen dat je zoon naar de psycholoog gaat en dit ook wil! Nog even aftellen en dan lekker vakantie! Ik ben benieuwd wanneer je zoon gaat starten.

Hier telt dochter ook de dagen af. Ze is volgende week vanaf donderdagmiddag vrij. Ze heeft 's avonds gala en de volgende dag vrij! Ze heeft nog wel 3 toetsen. Ze had weer een goed cijfer. 8.2 op Engels. Ook moest ze nog een werkstuk maken over een maatschappelijk probleem. Daar heb ik haar veel mee geholpen. Vrijdag, dinsdag en volgende week woensdag nog een toets en dan is het klaar! Lekker 2 weken vrij! Afgelopen week ook mentorgesprek gehad. Ze is tevreden over dochter. Alleen de groenvakken mogen wel iets beter maar daar gaan we ons best voor doen!

Anemone

Anemone

11-12-2019 om 16:26

Flavia: training

"Nou dochter heeft het weekend van de toetsweek een training over leren leren gevolgd niet over het plannen want dat kan ze prima maar vooral over het leren van rijtjes en geitjes, het maken van een uittreksel en zo. Wat zij heel fijn vond was dat er meer fanatieke sporters in het groepje zaten en dat de trainers echt heel verschillende methoden aan boden als leerstrategieën."

Zo'n training zou ook goed zijn voor mijn zoon. Hoe ben je daar aan gekomen?

Flavia

Flavia

11-12-2019 om 16:33

Anemone

Eigenlijk heel eenvoudig: Google

Wij kunnen meer in Austerlitz.

Tot nog toe is er na de training nog maar 1 onvoldoende terug gekomen en die kwam omdat ze dicht klapte maar was ook maar 3 dagen na de training. Dus het lijkt de investering waard te zijn.

Anemone

Anemone

11-12-2019 om 21:18

Dank Flavia

Ik ga er ook eens op googlen

@nnemoon

@nnemoon

13-12-2019 om 09:24

Tango

Wat fijn dat de praktijkschool zo betrokken is. Je zoon wordt gezien en dat is het belangrijkste op dit moment. Ik begrijp wel je twijfel of je de goede beslissing hebt genomen, maar jouw zoon komt er wel. Misschien op een andere manier dan jij in gedachte had, maar hij komt er op zijn manier. Ik heb dat hij door de gesprekken en een nieuwe klas weer lekker in zijn vel komt te zitten. Even afwachten.

@nnemoon

@nnemoon

13-12-2019 om 09:26

zomer

Wat een mooi cijfer voor Engels, knap hoor!

Goed te horen dat de mentor tevreden is over haar, alleen wat minder over de groen vakken. Dat wist je zelf ook al want dat is volgens mij niet echt haar ding. Heeft ze al enig idee wat ze hierna wil gaan doen?

@nnemoon

@nnemoon

13-12-2019 om 09:27

Flavia

Fijn zo'n training over leren leren, dat lijkt me heel zinvol. Ik denk dat zij er veel profijt van zal hebben.

Tango

Tango

13-12-2019 om 22:20

@nnemoon

Ik denk ook dat het goed komt hoor. Vandaag heb ik weer contact gehad met de praktijkschool. Ze gaan voor zoon een heel opbouwschema maken voor in januari. Eind januari starten ze dan met een nieuwe periode die hij dan helemaal mee kan draaien. In het opbouwschema zit dan o.a. toetsen om te kijken op welk niveau hij precies zit, kennismaken met zijn nieuwe klas en mentor en gesprekken e.d. met de zorgcoördinator. Het plan wordt volgende week of de dinsdag na de kerstvakantie met ons en zoon besproken, even afhankelijk van wat er nog in te plannen valt. Het klinkt in ieder geval heel goed. Ook mag zoon in ieder geval sport en beweging gaan doen als keuzevak en krijgt hij naar wat ik begreep een heel fijne betrokken mentor. Ik sta echt versteld van deze betrokkenheid, zo fijn!
Intussen horen we van zijn huidige school niets. Ik heb vanmiddag maar even een mail gedaan naar de mentor en leerjaarbegeleider dat hij is aangenomen bij de praktijkschool en dat we duidelijkheid willen over de invulling van volgende week en over wat er nog geregeld moet worden (inleveren boeken etc.)
Volgende week is er een aangepast programma met eerst 2 dagen een groepsspel waar zoon absoluut niet meer aan mee wil doen. Ik vind dat ook prima. Woensdag en donderdag moet hij van mij dan wel naar school om goed af te sluiten. Echter staat er niets op het rooster over de planning van woensdag en is er donderdag een kerstbrunch waar we ook geen informatie over hebben gekregen. Daar wordt zoon heel onrustig van dus heb ik het maar even nagevraagd. Maar ik vind het ook raar dat we zo weinig horen. Hij heeft er 2 1/2 jaar op school gezeten en nu dus nul betrokkenheid. Heel jammer...

@nnemoon

@nnemoon

17-12-2019 om 10:10

Tango

Wat fijn die betrokkenheid van de praktijkschool. Langzaam opbouwen en goed kijken wat hij wel kan. En dan als keuzevak sport en beweging, super voor je zoon.

Raar dat je van zijn huidige school niets hoort. Jammer om het op deze manier af te sluiten. Gelukkig voor hem laatste week, dan even lekker vakantie en daarna rustig opbouwen op de nieuwe school. Ik ben erg benieuwd hoe het zal gaan. Wat vind hij er zelf eigenlijk allemaal van.

@nnemoon

@nnemoon

17-12-2019 om 10:29

Toetsweek

Hier net de toetsweek achter de rug. Hij hoefde niet mee te doen met praktijk, dat mag hij later inhalen. Toetsen vielen mee, het laagste cijfer was een 5,1 voor Nask. Deze week heeft hij een 40 minuten rooster en vandaag heeft hij vrij in verband met voortgangsvergadering. Donderdag heeft hij de mogelijkheid om een repetitie uit de eerste periode te herkansen. Hij heeft zich ingeschreven voor een repetitie wiskunde, waar hij toen een 3,6 voor heeft gehaald. Vrijdag is het afsluiting van het jaar in Prison Break, een soort escape room. Ik weet alleen niet zeker of zoon daar aan mee kan doen in verband met zijn krukken.

Zoon had al bijna 3 maanden niet meer gefietst. Het is voor hem zijn sociale netwerk en uitlaatklep. In de toetsweek werd zijn lontje steeds korter. Ik dacht we gaan lekker fietsen. Ik zet de fiets bij de stoeprand, zoon op de fiets, krukken binnen zetten en lekker fietsen. Zoon genoot ervan je zag het gewoon aan zijn gezicht. Eerst voorzichtig over rustige wegen. Later geprobeerd of hij gewoon kan stoppen en stilstaan en dat gaat allemaal goed. Vanaf die dag fietst hij weer met vrienden. Hij kan alleen geen meter lopen zonder krukken, dus we moeten hem wel helpen als hij op of van zijn fiets wil.

Wij als ouders willen dat hij na de vakantie praktijk weer op gaat pakken. Als hij maar gewoon kan staan zonder krukken, lopen zit er voorlopig nog niet in. Ik ben ook benieuwd wat de orthopeed in januari zal gaan zeggen.

@nnemoon,

Zonder krukken is ook ‘eng’; ik heb nog lang met nordic walking stocks gelopen om kleine oneffenheden in de straat op te kunnen vangen. Ze zijn minder groot maar bieden wel steun.
En mensen lopen zo wel met een bocht om je heen; de stokken maken dat mensen meer rekening met je houden.

Tango

Tango

17-12-2019 om 15:36

@nnemoon

Wat bijzonder dat fietsen bij je zoon wel weer lukt maar lopen nog helemaal niet. Hoe kan dat dan? Maar wel super fijn voor hem dat hij weer kan fietsen!

Je vroeg wat zoon er allemaal van vindt. Nou hij vindt het heel lastig natuurlijk. En vorige week zei hij nog dat hij liever op deze school bleef dan naar een nieuwe school gaat. Logisch, want het is allemaal nieuw en hartstikke spannend. Sinds het weekend is dat ook weer veranderd want er gebeurde iets vervelends. Zijn 'vriend', die eerder nog had gezegd dat hij het jammer vond dat hij naar een andere school ging en dat hij zeker nog zou afspreken, had opeens op zoons Fifa account gespeeld (dit account hadden ze samen aangemaakt op wat nu bleek het mailadres van vriend) en alle spelers verwijderd. Op berichten van zoon reageerde hij ontkennend, hij had dit niet gedaan en werd boos op zoon, helemaal toen zoon het aan ons vertelde en mijn man contact opnam met de moeder van deze jongen. Hij zei dat zoon stom was en dat het maar goed was dat hij naar een andere school ging en man kreeg hetzelfde te horen van deze moeder. Zij vond dat we haar zoon altijd de schuld van iets gaven. Er is 1 keer een eerder incident geweest en dat hebben we toen met haar uitgepraat, maar nu kon dat blijkbaar niet meer.
En dat was helaas nog niet alles, want de jongen vertelde het de volgende dag op school waarop zoon allemaal boze appjes kreeg van klasgenoten dat hij zijn vriend vals beschuldigd had. Zoon wilde dus ineens niet meer naar school. Ja, logisch natuurlijk. Ik heb het gisteren meteen gemaild naar de mentor met de vraag of ze me kan bellen, want zij had nog aangegeven dat ze het fijn zou vinden als zoon nog naar de kerstbrunch op donderdag zou komen. Ik ben nog niet gebeld en ze heeft ook niet teruggemaild. Ik vind het zo naar allemaal voor hem. We sluiten nu dus echt heel vervelend af. Gelukkig had hij gisteren een gesprek met de psychologe en heeft hij het daar kunnen bespreken.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.