Vic
20-03-2011 om 22:31
Pfff loting middelbare school
Gisteren hebben we gehoord dat de middelbare school waar mijn dochter heen wil moet gaan loten voor de plaatsing van brugklassers. Ongeveer 10% zal worden uitgeloot. Dochter is er helemaal door van slag, en wil ook helemaal niet praten over een eventueel alternatief. Ik vind het ook zo opvallend dat bij de scholen die moeten gaan loten ook de twee enige zelfstandige vwo-scholen in de regio zitten. Blijkbaar is daar veel meer behoefte aan want het is nu al het zoveelste jaar op rij dat (i.i.g. bij een van de scholen) geloot moet worden. Aan de andere kant is er nog volop plek bij een school die volgens de onderwijsinspectie 'zwak' is, en die wekelijks in het regionale nieuws komt door allerlei rottigheid. En daar verandert vervolgens ook niets.

Yura
21-03-2011 om 08:37
Balen
Oh dat is balen zeg. Ik heb begrepen dat ze heel graag naar die school wilde. Is er nog beleid dat sommige groepen sowieso geplaatst worden oid? Bij zoon op school en dochters aankomende school word je als je voor half maart aanmeldt sowieso geplaatst, wie daarna komt wordt uit een bepaalde postcode ook nog geplaatst, de rest zou mogelijk moeten loten. Dat zijn dan vaak kinderen die op de school van hun eerste keuze niet geplaatst zijn en zich alsnog aanmelden in de buurgemeente.

Vic
21-03-2011 om 09:16
Pelle
Hier in het dorp zijn twee kleine mavo's. Daar hoeft niet geloot te worden, dus blijkbaar gaan VMBO-leerlingen liever naar een scholengemeenschap.

Vic
21-03-2011 om 09:18
Het is al vandaag
Vanmiddag is de loting al. De brieven aan de uitgelote leerlingen worden persoonlijk bezorgd, tussen 14.00 en 16.00 uur. Ik hoop maar dat er niemand komt.

Polly Shearman
21-03-2011 om 09:44
Oh wat erg!
ik duim voor jullie,
hier heeft zoon ook maar één keuze, en geen alternatief. Als hij niet word aangenomen heb ik dus werkelijk geen idee wat te doen...

Digimum
21-03-2011 om 10:22
Oef..
Een loting zou ik ook wel even van in de stress schieten! Zover ik weet wil de school waar ik mijn kind heb aangemeld nog gewoon groeien, dus ik denk dat het hier wel losloopt.
Gelukkig laten ze jullie niet te lang in spanning, en ik hoop van harte dat er straks niemand komt!
Pelle, hier zijn ook kleinere vmbo-locaties (300 leerlingen), we hebben juist geen klein zelfstandig gym. De havo/vwo-locatie heeft 1200 leerlingen (en dat is de kleinste locatie met vwo hier in de stad).

Janna
21-03-2011 om 10:52
Wij wachten ook in spanning af
Tussen 14 en 16 worden de uitgelote leerlingen gebeld. Maar liefst 1/3 van de leerlingen zal worden uitgeloot...

Vic
21-03-2011 om 10:57
Janna
Volgens mij hebben we het over dezelfde regio. Staan jullie ingeschreven voor het gymnasium? Dat is helemaal spannend daar.

Janna
21-03-2011 om 12:13
voor het gymnasium inderdaad.
Pfft, zoon zit nu op school, maar ik weet dat hij het heel spannend vindt. Hij telde de dagen al af tot vandaag, en nu dus de uren.
Over iets minder dan 4 uur hebben we zekerheid.
Ik zal (ook) voor jullie duimen!

Janna
21-03-2011 om 16:33
Hoera, hij is ingeloot
Gelukkig, zoon is ingeloot. Ik geloofde het pas toen ik zijn naam na 16.00 ook op de website van de school terug zag!
En Vic? Ik heb voor je geduimd, hebben jullie ook goed nieuws?

Vic
21-03-2011 om 18:02
Geen nieuws is goed nieuws
Gefeliciteerd Janna.
We hebben niets gehoord vanmiddag! Het lijkt er dus op dat alles goed is gegaan. Dochter is waarschijnlijk pas gerust als de officiële plaatsingsbrief op de mat valt

Vic
21-03-2011 om 18:06
Goed nieuws!
De school heeft ook een namenlijst geplaatst. Dochters naam staat ertussen, dus we zijn helemaal blij!

Janna
21-03-2011 om 21:04
Haha
dat hadden wij dus ook: eerst zien dan geloven...
Super dat je dochter ingeloot is. Gefeliciteerd!
Nu kun je weer rustig ademhalen!

Vic
21-03-2011 om 22:22
Sini
Ik heb inmiddels de lijst op de website gevonden. Ze staat ertussen! Dochter had al visioenen over een leerkracht die 's avonds zijn tas uitpakte en erachter kwam dat hij háár brief was vergeten te bezorgen. Had ook zomaar gekund natuurlijk, dus we zijn heel blij dat de website bevestiging bood.

Anna N
31-03-2011 om 10:04
Hoera!
Mijn dochter is aangenomen op de school van haar dromen! Ze moest er auditie voor doen en dat heeft ze ruim twee weken geleden gedaan. De uitslag zou zo'n twee weken op zich laten wachten, maar welke dag precies was niet aangegeven. Al sinds maandag loop ik steeds naar de brievenbus om te kijken of er al bericht is. Ik heb zelf geen sleuteltje van dat ding, dus ik heb de gleuf helemaal verbogen om er met mijn handen in te kunnen. Heeft me bijna mijn gouden horloge gekost en een blauwe plek. Ziet er ook best lullig uit als je met je hand vastzit en de postbode net langsfietst.
Maar vanochtend zag ik bij het openen van de mail dat er een bericht van de school was, met goed nieuws dus!
Pff, na een jaar van redelijke zorgen om het vervolgonderwijs (met een heel slechte entreetoestscore waarbij ze niet alleen niet voor deze school in aanmerking zou komen, maar überhaupt niet voor onderwijs dat bij haar zou passen) nu een mooie eindcitoscore en een plaatsje op de voor haar ideale school. Feest!
Anna

Valkyre
31-03-2011 om 21:45
Hoera!
Wat fijn, Anna! Nu kunnen jullie lekker ontspannen de zomer in
Mag ik vragen wat voor school het is, vanwege die auditie? Iets met muziek en/of dans?

skik
01-04-2011 om 10:57
Theaterhavo
Valkyre, mijn dochter gaat hier naartoe: http://www.jeugdtheaterhofplein.nl/pagina.php?id=16. Zij vindt het geweldig om 8 uur per week te dansen, zingen en toneel te spelen, ik vind het fijn dat het een huiswerkarme school is met veel ervaring en een goede kijk op dyslexie. De auditie stelt niet zoveel voor hoor, je hoeft echt niet heel goed te zijn, het gaat meer om motivatie, enthousiasme en of je het een beetje in je hebt.
Izar: ik zag je dochter woensdag op het toneel, wat doet ze het leuk!
Anna

NaShA
01-04-2011 om 20:03
Skik
Hoe dan ook, die school is vlak bij mijn werk, zit regelmatig met een stel van die pubers 's middags in de tram De wildste verhalen, een aangezien ze op volume 20 praten weet ik ook precies wat ze geheim willen houden voor hun ouders

Tirza G.
02-04-2011 om 15:47
Zeg skik
Ben jij mijn nicht uit B? Haar dochter is ook toegelaten op de theater-havo. Mijn nicht heet alleen geen Skik.
Tirza

skik
03-04-2011 om 19:07
Tirza
Ik heet ook geen skik, en ik woon ook niet in B. Wat leuk voor je (achter)nichtje dat ze ook toegelaten is!
skik

NaShA
03-04-2011 om 20:19
Maar skik[naschrift]
ben je dan wel Anna N.? Of vergis ik me nu? Maar dan heb je met 2 nicks in 1 draadje gereageerd, dus ik snap het eigenlijk even niet....
Forumbeheer: Ik wilde de twee namen in één draad aanpassen maar daarmee heb ik de verwarring juist groter gemaakt. Sorry daarvoor.