Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Mo23

Mo23

12-06-2018 om 15:27

Pre-advies

Hoi,
Mijn zoon zit in groep 7 en krijgt binnenkort een pre-advies. Mijn vraag is dus, wat voor pre-advies krijgt mijn zoon. Hij heeft een b voor rekenen en en c begrijpendlezen. Wat is het adbies dan?

dat

hoor je binnenkort van de leerkracht van je kind...

Het gaat namelijk niet alleen maar om (deze) scores, maar ook om werkhouding enz. Kijk je puur en alleen naar deze 2 scores dan zal het advies ergens tussen VMBO en HAVO zitten. Naar welke kant het meer neigt hangt dan af van o.a. de scores van de afgelopen jaren, de scores op andere toetsen en het hele beeld dat ze op school hebben van je zoon.

Waar denk je zelf aan?

Mo

Mo

12-06-2018 om 15:37

Havo

Ik wil het liefst Havo.

Dees

Dees

12-06-2018 om 15:38

Wat wil je zoon?

Mo

Mo

12-06-2018 om 15:39

Ook

Ook havo.

Melissa

Melissa

12-06-2018 om 15:40

En wat denk je wat het beste bij je zoon past en wat wil je zoon zelf? Ikzelf vermoed vmbo-t

hoe

Zijn de andere scores? En hoe waren zijn scores op de M6, E6 en M7? Want ik neem aan dat je met de genoemde scores de E7 bedoelt?
Worden deze trouwens echt nog in letters gegeven? Het hangt er dan ook nog vanaf of het gaat over (bijvoorbeeld de score bij rekenen) een hoge B of een lage B. Voor HAVO heb je overwegend II scores nodig. Een lage B kan ook een III zijn....

Hoi

Mijn dochter heeft toevallig een II voor begrijpend lezen en een III voor reken dus net omgekeerd :
Leerkracht gaf aan dat het TL/havo of havo zal worden. Dit was wel een aantal maanden geleden en dochter heeft sindsdien hard gewerkt dus hoop op een HAVO advies.

Heeft jouw kind al de E7 uitslag binnen? En hebben ze op school de entreetoets gemaakt? Hier moeten wij de uitslag nog krijgen dan pas weten we wat het zal worden. Geen idee wanneer we dat te horen krijgen trouwens, spannend he

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.