Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Probleem met inzicht [fantasie]

hallo mijn zoontje is getest op school en hij heeft een logopedisch onderzoek gehad,uit de test kwam dat hij moeite had met zijn taalontwikkeling en dus moest hij voor een half jaar logopedie gaan volgen,nu op dit moment gaat het zo goed in de klas dat hij eigenlijk geen logopedie meer nodig heeft.alleen volgens de logopediste heeft hij een probleem met het inzicht van het verhaal en kan iets moeilijk navertellen,nu wil het school weten of hij nog door moet gaan met logopedie,maar als hij daarmee stopt en het gaat over een tijdje weer niet goed,moet alles weer over nieuw nagekeken worden,nu heb ik besloten om met logopedie door te gaan tot een half jaar.nou is mijn vraag je kan alleen speciaal onderwijs krijgen als je een half jaar logopedie hebt gehad,maar hoe lang is dit geldig,want als hij overgaat naar groep 5 is dit dan nog steeds geldig of verloopt dit? wie heeft dit al eens ervaren??

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vera*

Vera*

24-01-2009 om 18:08

Woman40

Als je een indicatie voor speciaal onderwijs krijgt is deze drie jaar geldig. De criteria zijn heel streng en het is dan maar de vraag of je die krijgt. Eén van de criteria is dat je een half jaar logo gehad moet hebben en dat dat geen vooruitgang heeft gegeven (zie .
Mijn dochter krijgt (nog steeds) logo omdat functioneel is. Het is heel fijn om te merken dat iets vertellen al een steeds logischer geheel is. Ze is nu bijna tien jaar.
Heeft je zoontje logo op school? Dit omdat je steeds in termijnen van een half jaar praat. De huisarts geeft je een machtiging en die is een jaar geldig. Na een jaar is het een belletje voor een nieuwe.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.