Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Carlijn

Carlijn

17-04-2011 om 22:55

Proef met flexibele schoolvakanties

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Valkyre

Valkyre

22-04-2011 om 10:05

Hachje (ot)

"Ik vind scholen hier altijd zo star in, leraren zijn altijd bang voor hun hachje lijkt het (lees lekker veel vrij)." schreef Speaker. Ik geef zelf les (HBO/Universitair niveau) en ik denk dat ik na twee weken kleuteronderwijs overspannen zou zijn. Ik vind de toon waarop over leerkrachten gesproken wordt soms echt beledigend, en ik ben zelf niet eens werkzaam in het basisonderwijs! Als je zelf geen leerkracht/docent bent, kun je echt niet inschatten hoe pittig het is om de hele dag "aan" te staan - je hebt nauwelijks echt pauze, er kan elk moment een vraag gesteld worden, je bent de hele dag ofwel geconcentreerd aan het uitleggen, aan het opletten/orde houden, of aan het voorbereiden. Bovendien zijn leerkrachten in het basisonderwijs veel langer aan het werk (voorbereiding, vergaderingen, bijscholing) dan de lln op school zitten. En tenslotte: leerkrachten worden onderbetaald, vooral als je bedenkt hoe belangrijk hun werk is: ze bereiden onze kinderen voor op een opleiding en werk. Daar mag, als er geen geld is voor salarisverhoging, best iets tegenover staan - bijvoorbeeld een lange vakantie waarin ze zich opladen voor weer zo'n pittig jaar. Ik vind het schokkend om te lezen met hoe weinig respect sommigen over leerkrachten spreken. Ga zelf maar eens een weekje 25 kleuters in toom houden EN iets leren.... Ik zou 't niet kunnen.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Chippie

Chippie

22-04-2011 om 19:14

Lange vakanties

Volgens mij hebben leerkrachten helemaal geen lange vakanties. In de niet-schoolvakantieweken werken zij meer en deze uren krijgen zij dan in de schoolvakantieweken terug.

Ik vind die lange vakanties helemaal geen probleem. Ik zie het ook niet als een cadeautje. Ik zie als een hele normale arbeidsvoorwaarde. En zelfs met die arbeidsvoorwaarde vind ik dat leerkrachten in het basisonderwijs niet rijkelijk beloond worden.

mirreke

mirreke

23-04-2011 om 06:45

Valkyre

Ik ben het helemaal met je eens!

mirjam

Fiorucci

Fiorucci

23-04-2011 om 07:52

Aanvulliing chippie

Zat leerkrachten spenderen in hun vakantie ook uren aan school. En de laatste week voor de school weer begint zijn ze al aanwezig, om het schooljaar voor te bereiden.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.