Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
14-01-2009 om 14:23
Hallo,
Mijn dochter van 6 zit in groep 4,in groep 2 versneld (waarschijnlijk hb) en heeft het nog steeds ontzettend makkelijk in de klas. De juf probeert haar erg afwisselend en uitdagend werk te geven, ze hoeft grote delen van het standaard werk niet te doen etc., maar we merken dat mijn dochter het nog steeds niet erg naar haar zin heeft. Opvallend is dat ze erg speels is, sociaal heel jong, vooral in vergelijking met haar klasgenoten.
We hebben gesprekken met de juf en de IB-er, en in het laatste gesprek werd gezegd dat als over een paar weken blijkt dat mijn dochter nog steeds niet lekker in haar vel zit, ze er graag een school-maatschappelijk werkster bij wil halen. Ik heb eerlijk gezegd geen idee wat dit inhoud, wat dit betekent, wat zij doen. Heeft iemand hier ervaring mee?
Groetjes
lies
14-01-2009 om 22:20
Wat ik vreemd vind
Je schrijft dat het "opvallend" is dat je dochter erg "speels" is, "sociaal heel jong vooral in vergelijking met haar klasgenoten."
Ik begrijp niet dat je dat opvallend vindt. Ze is toch ook jonger dan haar klasgenoten? Je dochter moet vergeleken worden met leeftijdsgenootjes, niet met klasgenoten. Ik heb het idee dat ze juist daardoor misschien niet lekker in haar vel zit. Ze moet zich constant aanpassen aan oudere kinderen. En dat lukt niet altijd, heel logisch toch? Dit zijn toch dingen die je meeweegt als je je kind laat versnellen? Het gaat erom of ze jonger gedrag vertoont dan een gemiddeld kind van 6. Niet vergelijken dus met klasgenoten.
Heeft ze wel leuk aansluiting in haar klas? Vriendjes en vriendinnetjes?