Sera
20-02-2011 om 00:10
School passie in amsterdam
Zijn er hier mensen die de school de Passie kennen? Ik weet dat ze oa een filiaal in Utrecht hebben en in Amsterdam. Ik vraag dit vooral voor mijn zus wiens zoon volgend jaar in groep 8 zal zitten. Verscheidene van zijn klasgenootjes gaan naar die school en mijn neefje zou er ook heel graag heen willen. Neefje is met een vriendje mee geweest naar die school onlangs en hij was enorm enthousiast. Mijn zus en man kennen de school eigenlijk helemaal niet. Ze hebben uiteraard op de website gekeken en willen zeker volgend jaar naar de open dag gaan maar meer informatie en ervaringen zouden prettig zijn. Ik heb hun voorgesteld de vraag hier op internet te zetten en dat vonden ze goed.
Mijn dochter zit volgend jaar ook in groep 8 maar als we hier blijven wonen is deze school voor ons te ver weg maar goed het is altijd handig om er wat meer over te weten.
Leen13
20-02-2011 om 13:21
Ervaringen
Ik ken ouders die hun kind in Amsterdam op school hebben. Met hele goede ervaringen vooral bij het mentoraat en de directie. Het betreft een zorgleerling en daar heeft de school heel kundig voor gezorgd en ze wisten ook goed de weg in de regelingen en indicaties. Maar de vraag is natuurlijk of het voor neefje en ouders een geschikte school is.
En het is een evangelische school.
Voor ons was de school te ver weg en bovendien is het gelukt om zoon op het speciaal onderwijs te krijgen maar anders had ik het zeker overwogen.
Wij zijn PKN maar voor scholen is mijn ervaring dat het dan wel fijn is een christelijke school maar de kwaliteit van de organisatie en het onderwijs is voor mij belangrijker.
tonny
20-02-2011 om 14:51
Passie is ook hier in de regio
maar (geheel los van de onderwijskwaliteit, daar weet ik weinig van) ik zou die keuze niet maken. Te eenvormige populatie,naar mijn idee.
Het lijkt mij beter als een opgroeiende puber te maken heeft met allerlei typen mensen en niet alleen evangelischen. Mensen uit de evangelische geloofsrichting hebben sowieso vaak een hecht leven binnen hun kerkgenootschap, wat deelname aan allerlei activiteiten betreft - en dan óók nog een evangelische school? Als je 17, 18 bent moet je toch echt de wijde wereld in en dan is de overgang erg groot.
Maar goed, da's mijn mening.
Het zal voor z'n jochie vast heel veilig aanvoelen en dat is ook wat waard.
Oh ja, ik vind De Passie geen prettige naam. Zo groots. Beeje te. Maar dit terzijde.
Sera
20-02-2011 om 18:19
de naam vind ik ook wel erg grandioos maar goed dat is natuurlijk verder niet zo belangrijk.
Mijn zus en zwager zijn niet evangelisch maar wel christelijk. Mijn zus vindt het evangelische karakter van de school geen probleem maar mijn zwager is bang dat het wel heel erg doordrenkt is van het geloof. Mijn zus is ook wat meer met het geloof bezig dus zij heeft daar minder moeite mee. Het is zo dat neefje nu op een openbare school zit omdat er geen goede christelijke school in hun dorp is. Ze wonen buiten Amsterdam. Middelbare school is sowieso in Amsterdam en dan is een veilige omgeving natuurlijk wel heel fijn. Neefje is ook nog eens redelijk aan de jonge kant. Hij zal nog 11 zijn als hij naar de middelbare school gaat. Vandaar dat een veilige omgeving voor de ouders wel belangrijk is maar niet natuurlijk als dat ten koste gaat van de kwaliteit.
Ze gaan natuurlijk ook wel zelf kijken maar ervaringen zijn wel fijn om te horen. De website is ook niet zo informatief vonden wij eigenlijk.
Sancy
20-02-2011 om 18:43
Heb jij of heeft jouw zus
al eens de inspectierapporten van de school bekeken? Je kunt ze vinden op de site van de onderwijsinspectie. Misschien vind je daar meer informatie.
Assandre
21-02-2011 om 17:05
Yep
Ik heb drie zoons op de Passie (andere locatie), en ben erg tevreden. Veel persoonlijke aandacht, oog voor zowel uitblinkers naar boven als uitvallers naar beneden als 'de gewone' leerling, goede sfeer, allerlei soorten leerlingen (ook veel ll die op andere scholen geweigerd zijn bijvoorbeeld zijn welkom op de Passie), wel behoorlijk Christelijk (dagopening, weekopening, gebed bij mentorkwartier etc.) Oudste twee zijn er alweer af en echt prima toegersut voor de 'echte wereld', naar blijkt ![]()
Sera
23-02-2011 om 11:37
Dank je wel
Sancy: ik heb mijn zus op de inspectie rapporten gewezen dus die kan ze inderdaad gaan lezen voor een objectief resultaat.
Assandre: ik heb jouw berichtje ook doorgestuurd. Het Christelijke aspect is voor mijn zus absoluut geen bezwaar maar misschien wel voor zwager. Aan de andere kant vind hij een veilige en kleinschalige omgeving ook belangrijk dus het kan best zijn dat de balans naar die kant doorslaat; Hij is overigens wel Christelijk maar hij is niet zo voor religieus getint onderwijs. Ze hebben natuurlijk ook nog wel even om te beslissen.