Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Schoolhond

Mijn dochter komt thuis met een enquête over een eventuele schoolhond. Er is een meester die een hond heeft en die willen ze een schoolhond maken. Dus meester neemt iedere dag de hond mee naar school en leerlingen kunnen hem uitlaten. Wat is jullie mening?


Irregular_Choice schreef op 14-09-2022 om 10:25:

[..]

Hoe dan? Zo oud is dit forum toch nog helemaal niet? 🤔

Dit topic dateert van 2-2-2018 op Ouders Online in een vorige versie. Toen gaven we inderdaad titels mee aan berichten (best lastig soms) en hadden berichten nummers. Dat is allemaal bij de overname door de huidige eigenaar van de site veranderd. Ik denk een jaar of 2 geleden of zo?

Ouders Online bestaat overigens al sinds minstens 1998. Ik schrijf hier mee sinds de zwangerschap van oudste, dat was in 1999. Hij was bijna een milleniumbaby, dat zegt hier nu ook niemand meer wat

Irregular_Choice schreef op 14-09-2022 om 10:25:

[..]

Hoe dan? Zo oud is dit forum toch nog helemaal niet? 🤔

De datum staat in het openingstopic.

Dit forum gaat terug naar de jaren 90, ben even het precieze jaartal kwijt. 

Max88 schreef op 14-09-2022 om 10:34:

[..]

De datum staat in het openingstopic.

Dit forum gaat terug naar de jaren 90, ben even het precieze jaartal kwijt.

Ik zat er in 1997 al op

Bijtje82

Bijtje82

14-09-2022 om 10:44

oh crap. Heel die datum niet gezien. Is die hond er uiteindelijk nog gekomen? 😜 

Kikki39 schreef op 13-09-2022 om 21:30:

haha, de hond is er wel geweest, voor korte duur. Maar dat heeft niks met de hond zelf te maken dat hij er maar even was. De kinderen vonden het toch wel geweldig. Je ging naar de hond toe als je het leuk vond. Maar ja, of dat voor langere tijd gewerkt had, ik denk het niet.

😄

Jonagold schreef op 14-09-2022 om 10:33:

[..]

Dit topic dateert van 2-2-2018 op Ouders Online in een vorige versie. Toen gaven we inderdaad titels mee aan berichten (best lastig soms) en hadden berichten nummers. Dat is allemaal bij de overname door de huidige eigenaar van de site veranderd. Ik denk een jaar of 2 geleden of zo?

Ouders Online bestaat overigens al sinds minstens 1998. Ik schrijf hier mee sinds de zwangerschap van oudste, dat was in 1999. Hij was bijna een milleniumbaby, dat zegt hier nu ook niemand meer wat

Ah, vandaar die dilgedrukte titels boven berichten enz! Ik wist dus niet dat dit overgenomen was 🙈 dacht dat er een helemaal nieuw forum was opgezet toen Viva dreigde te stoppen. Maar dan snap ik het nu 😁👍🏻

bij dochter op school hebben ze een heel groot dakterras (bovenbouw zit op eerste verdieping). Veel planten en bloemen, die door groep 6 worden onderhouden onder toeziend oog van de leerkracht en er is ook een gedeelte ingericht voor een paar konijnen en daar is groep 5 voor verantwoordelijk. Gaat hier al jaren prima. 
bij goed weer wordt er ook regelmatig les gegeven op het dakterras of door de kids geluncht. 
Maar een hond, die ook de hele tijd in de klas is. Hangt wel erg van de hond en de klas af en wat de ‘rol’ van de hond precies wordt. 

Irregular_Choice schreef op 14-09-2022 om 11:09:

[..]

Ah, vandaar die dilgedrukte titels boven berichten enz! Ik wist dus niet dat dit overgenomen was 🙈 dacht dat er een helemaal nieuw forum was opgezet toen Viva dreigde te stoppen. Maar dan snap ik het nu 😁👍🏻

Het oude Viva-forum en Ouders Online zijn soort van samen gegaan. De topics van Ouders Online zijn ook via het Viva-forum te lezen, andersom volgens mij niet. Weet het niet precies, want ik kom er alleen via Ouders Online.

Biem schreef op 14-09-2022 om 11:11:

bij dochter op school hebben ze een heel groot dakterras (bovenbouw zit op eerste verdieping). Veel planten en bloemen, die door groep 6 worden onderhouden onder toeziend oog van de leerkracht en er is ook een gedeelte ingericht voor een paar konijnen en daar is groep 5 voor verantwoordelijk. Gaat hier al jaren prima.
bij goed weer wordt er ook regelmatig les gegeven op het dakterras of door de kids geluncht.
Maar een hond, die ook de hele tijd in de klas is. Hangt wel erg van de hond en de klas af en wat de ‘rol’ van de hond precies wordt.

Het is niet meer actueel, het is een oud topic.

Poef

Esther-Forumbeheer

Forum Moderator

14-09-2022 om 12:46

Lijkt mij geweldig!

Weliswaar een oud topic, maar mijn reactie is NEE.

Mijn zoon is doodsbang voor honden, katten verdraagt hij nog net (bij zijn oom thuis) en hij houdt alleen van beesten die gebraden op zijn bord liggen.

Kikkervisjes heeft hij ooit wel willen verzorgen. Elke dag een witte emmer gepakt om oud water uit de grote ton te scheppen en vers slootwater terug te gieten. Die witte emmer was om te controleren of er niet per ongeluk een kikkervisje meeliftte naar de sloot.

Er stond een huisje van drie gestapelde bakstenen in zodat ze konden schuilen. Toen er pootjes aan kwamen, hebben we zo'n schildersroostertje erin gehangen, zodat ze ook droog konden zitten. En daarna waren ze ineens aan de wandel, nooit meer terug gevonden. Lekker weggesprongen, waarschijnlijk.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.