Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Schoolkeuzestress


Waarom zou jij in de kantine moeten mogen werken? Een open dag is heel wat anders dan een gewone schooldag. School is geen kantoor. Stel je voor dat heel de kantine vol zit met ouders die het makkelijk vinden om op de school van hun kind te werken.
En als je in de kantine van de school wil werken om er broodjes en zo te verkopen, dan moet je eerst solliciteren en in dienst gaan, dat kan allemaal niet zomaar, ook qua verzekeringen etc. Je kunt ook niet zomaar ergens binnen lopen en zeggen 'hoi ik kom hier werken'.

Je bent blijkbaar in de eerste week al een schrift gaan brengen, hem een paar keer in een werkruimte op gaan halen en wilde er gaan zitten werken en bij een schoolfeest aanwezig zijn. Dat is veel hoor, zelfs al is het steeds maar heel even. Ik snap best dat ze dan heel hard en duidelijk gaan zijn en gewoon een algeheel verbod opleggen om de school in te komen zonder afspraak. 

Weet je mama natuurlijk. Je vertelt continu wat anders. Nu beweer je ineens dat je maar 1 keer iets kwam brengen en dat je toen gelijk de toegang werd verboden. Maar vervolgens zeg je een paar reacties verder dat je al twee keer in de school had zitten werken en in een heel wat reacties terug dat je ook in de school wou wachten terwijl je zoon naar het schoolfeest ging en he was verontwaardigd dat dat niet mocht. 

Je krijgt veel betere tips als je eerlijk zegt wat er aan de hand is en waarom het voor jou zo belangrijk is dat jij in de school komt. Waarom rij je in heen en weer als het een uur rijden is om iets te brengen terwijl je eerder hebt gezegd dat op en neer rijden terwijl je zoon een schoolfeest heeft geen optie is. Dus de ene keer wel de andere keer niet. Dan zeg je weer dat nooit de school in mocht en een paar reacties verder mocht het juist weer wel. 

Ik heb geen idee wat er aan de hand is. Wat ik wel weet is dat je zo de schooltijd van je kind verpest. Jij zorgt er juist voor dat hij zich er niet meer thuis voelt en dst je switchen ivm de reistijd dat snap ik maar daar heb ik je al eerder goede tips over gegeven. 
 
 

mamanatuurlijk schreef op 13-10-2022 om 19:56:

[..]

Was eenmalig. Legde het bij conciërge neer, niemand zag me verder. Eerste week. Ik was in de buurt.

Ja schrift brengen was eenmalig + meerdere keren ophalen, liefst binnen in een huiswerklokaal + willen wachten bij een schoolfeest wat van 20 uur tot 24 uur duurt         ( hoezo geen tijd om heen en weer te rijden?? mocht hij er maar een uur heen ofzo?) + geen goed contact met de mentor omdat je meteen je kritiek moest spuien + kritiek gemaild naar de ouderraad alleen nog geen antwoord gekregen. En dat allemaal in hooguit 4 weken want je schrijft er hier inmiddels al een tijdje over. Je gedrag is echt vreemd en uitzonderlijk. Een andere mening of visie hebben, prima dat kan maar om het zo in de praktijk mee om te gaan bereik je mijn inziens niks. 

Ik vind het bijzonder om te lezen dat veel zaken die zo normaal en gangbaar zijn ( soms al jarenlang) op jouw overkomen als volstrekt abnormaal en wereldvreemd, en dat je niet zelf kunt bedenken waarom iets is. 

mamanatuurlijk

mamanatuurlijk

13-10-2022 om 22:25 Topicstarter

Plantenbak schreef op 13-10-2022 om 20:35:

Weet je mama natuurlijk. Je vertelt continu wat anders. Nu beweer je ineens dat je maar 1 keer iets kwam brengen en dat je toen gelijk de toegang werd verboden. Maar vervolgens zeg je een paar reacties verder dat je al twee keer in de school had zitten werken en in een heel wat reacties terug dat je ook in de school wou wachten terwijl je zoon naar het schoolfeest ging en he was verontwaardigd dat dat niet mocht.

Je krijgt veel betere tips als je eerlijk zegt wat er aan de hand is en waarom het voor jou zo belangrijk is dat jij in de school komt. Waarom rij je in heen en weer als het een uur rijden is om iets te brengen terwijl je eerder hebt gezegd dat op en neer rijden terwijl je zoon een schoolfeest heeft geen optie is. Dus de ene keer wel de andere keer niet. Dan zeg je weer dat nooit de school in mocht en een paar reacties verder mocht het juist weer wel.

Ik heb geen idee wat er aan de hand is. Wat ik wel weet is dat je zo de schooltijd van je kind verpest. Jij zorgt er juist voor dat hij zich er niet meer thuis voelt en dst je switchen ivm de reistijd dat snap ik maar daar heb ik je al eerder goede tips over gegeven.

Zeg Plantenbak, jij moet eens wat beter leren lezen. Dat jij alles door elkaar haalt, ligt toch echt aan jouw brein, niet aan mijn schrijven. Ik heb verteld dat ik in de buurt was en dus niet een uur heen en weer hoefde te rijden. Dat brengen van iets was inderdaad 1x.

Daarnaast mocht ik van de school desgevraagd 2x in de kantine werken. In het schoolgebouw. Tijdens een feest mocht dat ineens niet. Weet ik veel dat daar zo'n groot verschil in zit. Ik heb geen rel gemaakt. Maar spui hier mijn gal. Daar merkt mijn zoon niets van.

Verder ben ik een paar keer naar binnen gestapt in aparte ruimte waar de kids thee drinken, werken en kletsen om te zeggen 'Hallo, ga je mee?'. Dat is een probleem voor de school. Ik zag dat probleem niet.

Zo, nu heb je alles overzichtelijk op een rijtje.

Ik verpest de schooltijd van mijn kind? Nou wordt die mooi, jij durft wel hè!

Volgens mij gaat het jou niet om te betere tips, maar is er bij jou sprake van wantrouwen en heb je gewoon zin om iemand af te zeiken.

mamanatuurlijk

mamanatuurlijk

13-10-2022 om 22:29 Topicstarter

Gingergirl schreef op 13-10-2022 om 21:19:

[..]

Ja schrift brengen was eenmalig + meerdere keren ophalen, liefst binnen in een huiswerklokaal + willen wachten bij een schoolfeest wat van 20 uur tot 24 uur duurt ( hoezo geen tijd om heen en weer te rijden?? mocht hij er maar een uur heen ofzo?) + geen goed contact met de mentor omdat je meteen je kritiek moest spuien + kritiek gemaild naar de ouderraad alleen nog geen antwoord gekregen. En dat allemaal in hooguit 4 weken want je schrijft er hier inmiddels al een tijdje over. Je gedrag is echt vreemd en uitzonderlijk. Een andere mening of visie hebben, prima dat kan maar om het zo in de praktijk mee om te gaan bereik je mijn inziens niks.

Ik vind het bijzonder om te lezen dat veel zaken die zo normaal en gangbaar zijn ( soms al jarenlang) op jouw overkomen als volstrekt abnormaal en wereldvreemd, en dat je niet zelf kunt bedenken waarom iets is.

Er bestaan buiten jouw belevingswereld ook andere scholen wara het er heel anders aan toe gaat. er is meer in de wereld dan jouw normen en waarden. Ook al worden die breed gedeeld binnen de onderwijssector.

En hoe weet jij wat ik heb gemaild aan de ouderenraad? Las je mee ofzo?

Meteen kritiek spuien bij de mentor? Het was omgekeerd: ik moest komen zodat een verbod kon worden opgelegd. De communicatie vanuit de school naar een nieuwe ouder die moet wennen en de cultuur van deze school niet kent, laat nogal te wensen over.

Maar ik begrijp dat jij - je bent vast directielid in het onderwijs? - je vakbroeders en zusters bijvalt. Of dat terecht is, is nog maar de vraag.

mamanatuurlijk

mamanatuurlijk

13-10-2022 om 22:36 Topicstarter

Toch knap trouwens dat op dit forum 50 pagina's wordt doorgezeikt over een paar keer de school binnenlopen, een schrift nabrengen en een schoolfeest. Dat doen ze goed, die betaalde trollen.

ik heb je heel nette tips gegeven over switchen na dit jaar en hoe je dit aan kon pakken. Plus tips en waarschuwingen over het democratisch onderwijs waar ik bekend mee ben. Ik heb je zelfs een voorbeeldschool genoemd  met naam en toenaam waar ik kinderen op ken. En ik ken daar ook ouders van. En die zijn een stuk vriendelijker dan jij bent en zeker niet zo afwijzend naar regulier onderwijs. Ze kozen alleen zelf voor hun kinderen iets anders (overigens wel met vaak omdat een kind niet meer pastte in het reguliere onderwijs)

En ik begrijp heel goed dat je wil switchen. Ik had sowieso nooit gekozen voor een school met zoveel reistijd gekozen maar iedereen kan een verkeerde beslissing nemen. Ook snap ik dat een school niet bij jou past. Een van mijn kinderen zat ook op een school waar ik de kriebels van kreeg. Gelukkig kan je een schoolkeuze corrigeren maar doe dat dan wel goed met de belangen van je kind in gedachte en niet jouw wensen hoe in jouw ogen een school zou moeten zijn. Mijn zoon op die niet-mijn-school heeft daar zijn diploma gehaald want het deed er niet toe wat ik ervan vond. Hij had het er naar zijn zin. Maar bekritiseer vooral het brein van mensen die kritisch op je reageren. Zo maak je wel duidelijk waarom wellicht de school ook zo gepikeerd op je reageert.

mamanatuurlijk schreef op 13-10-2022 om 22:25:

[..]

Zeg Plantenbak, jij moet eens wat beter leren lezen. Dat jij alles door elkaar haalt, ligt toch echt aan jouw brein, niet aan mijn schrijven. Ik heb verteld dat ik in de buurt was en dus niet een uur heen en weer hoefde te rijden. Dat brengen van iets was inderdaad 1x.

Daarnaast mocht ik van de school desgevraagd 2x in de kantine werken. In het schoolgebouw. Tijdens een feest mocht dat ineens niet. Weet ik veel dat daar zo'n groot verschil in zit. Ik heb geen rel gemaakt. Maar spui hier mijn gal. Daar merkt mijn zoon niets van.

Verder ben ik een paar keer naar binnen gestapt in aparte ruimte waar de kids thee drinken, werken en kletsen om te zeggen 'Hallo, ga je mee?'. Dat is een probleem voor de school. Ik zag dat probleem niet.

Zo, nu heb je alles overzichtelijk op een rijtje.

Ik verpest de schooltijd van mijn kind? Nou wordt die mooi, jij durft wel hè!

Volgens mij gaat het jou niet om te betere tips, maar is er bij jou sprake van wantrouwen en heb je gewoon zin om iemand af te zeiken.

Echt, als je niet begrijpt hoe dom het is om tijdens een schoolfeest in de kantine te werken, en je kind weghaalt uit een werkruimte,  is er echt iets mis met je, sorry.

mamanatuurlijk schreef op 13-10-2022 om 22:36:

Toch knap trouwens dat op dit forum 50 pagina's wordt doorgezeikt over een paar keer de school binnenlopen, een schrift nabrengen en een schoolfeest. Dat doen ze goed, die betaalde trollen.

Je gaat nu wel heel lelijk doen. Terwijl je wel degelijk steeds iets anders beweert. En ook gebaseerd op jouw overzicht is het aantal keren dat je al in de school bent geweest extreem. Waarom wil je van niemand aannemen dat je gedrag heel vreemd is?

AlisonH schreef op 13-10-2022 om 23:02:

[..]

Je gaat nu wel heel lelijk doen. Terwijl je wel degelijk steeds iets anders beweert. En ook gebaseerd op jouw overzicht is het aantal keren dat je al in de school bent geweest extreem. Waarom wil je van niemand aannemen dat je gedrag heel vreemd is?

Dat zeiden we al 100x. Misschien moeten we maar de negeerstand opzoeken? Ze begint toch elke keer weer opnieuw. 

mamanatuurlijk

mamanatuurlijk

13-10-2022 om 23:57 Topicstarter

Plantenbak schreef op 13-10-2022 om 22:45:

ik heb je heel nette tips gegeven over switchen na dit jaar en hoe je dit aan kon pakken. Plus tips en waarschuwingen over het democratisch onderwijs waar ik bekend mee ben. Ik heb je zelfs een voorbeeldschool genoemd met naam en toenaam waar ik kinderen op ken. En ik ken daar ook ouders van. En die zijn een stuk vriendelijker dan jij bent en zeker niet zo afwijzend naar regulier onderwijs. Ze kozen alleen zelf voor hun kinderen iets anders (overigens wel met vaak omdat een kind niet meer pastte in het reguliere onderwijs)

En ik begrijp heel goed dat je wil switchen. Ik had sowieso nooit gekozen voor een school met zoveel reistijd gekozen maar iedereen kan een verkeerde beslissing nemen. Ook snap ik dat een school niet bij jou past. Een van mijn kinderen zat ook op een school waar ik de kriebels van kreeg. Gelukkig kan je een schoolkeuze corrigeren maar doe dat dan wel goed met de belangen van je kind in gedachte en niet jouw wensen hoe in jouw ogen een school zou moeten zijn. Mijn zoon op die niet-mijn-school heeft daar zijn diploma gehaald want het deed er niet toe wat ik ervan vond. Hij had het er naar zijn zin. Maar bekritiseer vooral het brein van mensen die kritisch op je reageren. Zo maak je wel duidelijk waarom wellicht de school ook zo gepikeerd op je reageert.

Het maakt niet uit hoe je vrienden zijn. Ik word boos, omdat je echt vervelend doet.

Ik citeer:

  1. Bij de mama natuurlijk is er veel meer gaande dan ze ons vertelt.
  2. Je vertelt continu wat anders.
  3. Je krijgt veel betere tips als je eerlijk zegt wat er aan de hand is en waarom het voor jou zo belangrijk is dat jij in de school komt.
  4. Waarom rij je in heen en weer als het een uur rijden is om iets te brengen.

Dat eerste is niet waar.
Het tweede ook niet. Ik heb de moeite genomen het na te lezen, ik vertel steeds wat is gebeurd.
Bij het derde insinueer je weer dat ik niet eerlijk ben. Terwijl ik juist alles eerlijk vertel. Daarnaast heb ik aangegeven dat ik gewoon niet begrijp/begreep waarom de afstand ouder-kind op school voor school zo van belang is. Er zijn scholen waar dat anders gaat. Ik vind het zo geforceerd allemaal. Met welk doel. Laat maar, dat is hier al aangegeven.
Ik rijd daarnaast niet heen en weer. Als je alles goed had gevolgd, had je gelezen dat ik in de buurt was.

Je kunt mijn reactie niet leuk vinden, maar het betrekken op de houding van de school vind ik dan weer een trap onder de gordel.

mamanatuurlijk

mamanatuurlijk

13-10-2022 om 23:58 Topicstarter

Thomass schreef op 13-10-2022 om 23:48:

[..]

Dat zeiden we al 100x. Misschien moeten we maar de negeerstand opzoeken? Ze begint toch elke keer weer opnieuw.

Heb je door dat ik meelees?

mamanatuurlijk

mamanatuurlijk

14-10-2022 om 00:00 Topicstarter

Miepjecody schreef op 13-10-2022 om 22:52:

[..]

Echt, als je niet begrijpt hoe dom het is om tijdens een schoolfeest in de kantine te werken, en je kind weghaalt uit een werkruimte, is er echt iets mis met je, sorry.

Ik denk dat je niet goed begrijpt hoe het gaat. Ik haal niemand weg. Ik geef aan dat ik er ben. Je bent zeker nooit op scholen geweest waar dit absoluut geen probleem is? Nee? Dan is er echt iets mis met je, sorry.

En wie zei dat ik in dekantine wilde werken tijdens een schoolfeest? Dar ws juist het feest! Ik wilde een klein kamertje. Ik ga niet op dat feest kijken, daar was het me niet om te doen.

mamanatuurlijk

mamanatuurlijk

14-10-2022 om 00:02 Topicstarter

AlisonH schreef op 13-10-2022 om 23:02:

[..]

Je gaat nu wel heel lelijk doen. Terwijl je wel degelijk steeds iets anders beweert. En ook gebaseerd op jouw overzicht is het aantal keren dat je al in de school bent geweest extreem. Waarom wil je van niemand aannemen dat je gedrag heel vreemd is?

Haha, lelijk... heb jij wel alle reacties gelezen? Het lijkt wel cyberpesten hier in sommige gevallen. De reden dat ik er nog moeite in steek, is omdat ik het lastig vind verkeerd te worden begrepen. Mijn gedrag is niet vreemd hoor, het is maar net welke schoolcultuur je gewend bent. Dat jij het niet kent, maakt het voor jou vreemd.

mamanatuurlijk

mamanatuurlijk

14-10-2022 om 00:08 Topicstarter

Thomass schreef op 13-10-2022 om 23:48:

[..]

Dat zeiden we al 100x. Misschien moeten we maar de negeerstand opzoeken? Ze begint toch elke keer weer opnieuw.

Jij bent echt zo'n schreeuwer bij een knokpartij die roept dat het harder moet. Heb je in de gaten dat je zelf al heel lang wordt genegeerd hier? Inderdaad, nu even niet.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.