Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Sascha2

Sascha2

23-11-2008 om 15:55

Schoolmelk

Volgende week gaat mijn oudste naar school (hij wil al vanaf januari, dus het was lang wachten ). Hij gaat naar een school met continurooster en rond 10.00 uur krijgt hij een tussendoortje. Bij de boterham rond 12.30 krijgt hij een beker drinken of schoolmelk. Omdat mijn zoontje graag melk drinkt, vind ik het op zich prima om de schoolmelk aan te vragen. Een beker met melk lijkt me niet echt lekker. Aan de andere kant vind ik het ook geen probleem om een beker met drinken mee te geven en zijn melk bij het ontbijt te geven.
Ik vroeg mij af of schoolmelk eigenlijk goed bevalt, prijstechnisch redelijk is etc. Wat is jullie ervaring?
Sascha

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Puck2

Puck2

23-11-2008 om 16:29

Gewoon meegeven

Hier hebben we niet eens schoolmelk dus blijft meegeven over. Maar melk in een beker blijft prima als je er 's morgens voor het naar school gaan een paar van die ijsklontjes ingooit. En dan dus niet gewone ijsklontjes van water, maar van die plastic vormpjes die je in de vriezer legt. Volgens onze kinderen blijft het prima koel tot de lunch.

Sjillie

Sjillie

23-11-2008 om 20:23

Puck2 ot

Je kunt ook melk invriezen in het ijsblokjesding en dan gewoon melk klontjes in de beker doen. Moeten de kids alleen even schudden voordat de beker open gaat.

Wel schoolmelk

Onze oudste krijgt wel schoolmelk, de jongste niet. Het is wel makkelijk, maar we zijn er inmiddels wel uit dat zelf drinken meegeven goedkoper is en we gaan er dus mee stoppen. Dat kan echter pas volgend schooljaar.

Pakjes melk

Bij zoontje op school hebben ze geen schoolmelk. Zoontje krijgt nu van die pakjes melk mee voor de overblijf.

Puck2

Puck2

24-11-2008 om 09:06

Sjillie

En is dat lekker dan, ingevroren en weer ontdooide melk? En verder vind ik dat veel meer werk dan mini-koelelementjes bij de melk te kieperen. Verder heb ik altijd ruzie met ijsklontjes die ik uit de vorm moet drukken, ze schuiven bij mij altijd over het hele aanrecht en dwars door de keuken. Nee... geef mij maar van die handige blokjes.

marie

marie

24-11-2008 om 10:34

Gewoon in beker

Hallo
zolang de tassen met de bekers van de kinderen niet op/bij een radiator of verwarming kun je gerust koude melk in een beker meegeven. Dat blijft wel koel tot luchtijd.
Ik neem zelf altijd een koude beker melk mee naar het werk en de melk is nog lekker koel tijdens de lunch.
Dus ik zou zeggen - kijk even waar de tassen/bekers hangen/staan en beslis dan of je melk meegeeft en hoe je die meegeeft.
groetjes

Sascha2

Sascha2

25-11-2008 om 19:46

Bedankt!

Bedankt voor de reacties. Ik vond de tip van Puck2 wel een handige, maar waar kun je die vormpjes kopen? Verder hebben we het vandaag bij zijn beker gehouden en dat ging prima. Blijkt alleen dat hij 2x iets te drinken moet meenemen

Melk

Ik doe de beker melk in een soort thermostasje. Gekocht op de site van babybanz. Blijft goed koud volgens dochter. En voor de 1e pauze geef ik een beker met roosvicee of diksap o.i.d.

Puck2

Puck2

26-11-2008 om 09:30

Sacha, koelelementjes

Sacha, die koelelement-ijsblokjes kun je overal krijgen: Xenos, Blokker, van die eurowinkels, etc. Het is alleen wel een beetje een zomer-seizoensartikel dus misschien moet je wat meer moeite doen om ze te bemachtigen. En ook hier 2x drinken: voor 10 uur en voor de overblijf.

Sascha2

Sascha2

28-11-2008 om 20:29

Puck2

Bedankt, ik ga morgen eens op zoektocht. En anders komt het vast in het voorjaar goed. Goeie tip!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.