yelle
25-03-2009 om 14:35
Schoolplein....
Hoe ziet bij jullie het schoolplein van kleuters eruit?
Is er voldoende aanbod aan speelmateriaal om de kinderen nuttig bezig te houden?
Linda99
25-03-2009 om 14:50
Nuttig?
Het gaat er toch juist om dat ze even lekker kunnen rennen en spelen?
Bij ons hebben ze geloof ik: een evenwichtsbalk, rekstok, zo'n paal waar je een bal in kan gooien en dan wat los materiaal zoals fietsjes en stoepkrijt.
Anneque
25-03-2009 om 15:26
Niet zo veel
En dat lijkt me prima. Waarom moeten ze zich nuttig bezighouden? Ik zou denken dat ze lekker rondrennen/tikkertje spelen/verstoppertje doen etc.
Hier staan een paar rekstokken en een zandbak, dat is het geloof ik.
Elisabeth1
25-03-2009 om 16:39
Paardje rijden
bij ons zijn er ook bakken met springtouwen en paardje rijden, van die tuigjes die ze om kunnen doen.
Dat is altijd favoriet bij m'n dochter geweest. Verder veel fietjes, stepjes enzo.
yelle
26-03-2009 om 08:39
Nuttig bedoel ik...
...dat kinderen zich niet vervelen op het speelplein,met als gevolg dat ze allerhande kattekwaad gaan uithalen.Natuurlijk ben ik er voorstander van dat het vrij spel blijft en dat kinderen moeten kunnen rennen en even uitwaaien.Hier hebben ze ook een zandbak en speeltuigen die op het gras staan en dus enkel toegankelijk zijn wanneer het mooi weer is.Verder is er weinig aanbod en daarom gaan we het speelplein wat verfraaien.(hinkelpaadjes,fietsjes enz...)Ideeen zijn dus altijd welkom.
*bella*
26-03-2009 om 12:13
Nuttig wel leuk
Hier staat een groot toestel, en dochter geniet oa erg van de ringen eraan. En niet alleen dochter, iets uitdagends boeit blijkbaar toch.
Pauline
26-03-2009 om 16:26
Groen!
Bij ons op het kleuterschoolplein staat een groot klimrek met glijbaan en een grote zandbak. Verder veel ruimte om te fietsen en te rennen. Grote bomen voor schaduw en struiken om je achter te kunnen verstoppen. Niet alles is trouwens bestraat: ook een groot gedeelte is rul zand. Een groenstrook waar je doorheen mag lopen vinden kinderen overigens ook heel spannend.
stans verlinden
26-03-2009 om 19:04
Bij ons
een hele grote zandbak waar een hele klas tegelijk in kan met veel scheppen, emmers, zeven enz.
Een groot klimtoestel met glijbaan. Veel karren,grote driewielers, kruiwagens en een bolderkar. Autobanden en grote stevige lappen, paardenteugels, hoepels, ballen, tennisrackets, loopklossen, pilonnen, stoepkrijt, springtouwen,plastic helmen. Verder zijn er een paar hinkelbanen die op de tegels geplakt zijn (pleinplakkers) en knikkerputjes.
Goh,je zou bijna niet meer weten waar je mee moet spelen. Soms krijgen ze niks uit het materialenhok. Hebben ze alleen het klimtoestel en de hinkelbanen. Moeten ze toch echt even nadenken over wat ze gaan doen. En natuurlijk, dat lukt altijd en anders weet de juf nog wel een leuk spelletje.