Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Jip

Jip

05-10-2010 om 13:22

Schoolplein tips?

We zijn op school aan het brainstormen over het nieuwe schoolplein. Er moeten toestellen vervangen worden, we krijgen nieuwe tegels en noem maar op. Grote renovatie dus.
Maar nu zitten we een beetje. Onder de toestellen liggen nu van die rubber matten. Ze geven vreselijk af en echt leuk staat het ook niet. Maar wat er nu onder?
Wat hebben jullie op school onder de (klim) toestellen en bevalt het?

Alvast bedankt!!

Jip

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Hanne.

Hanne.

05-10-2010 om 13:32

Kunstgras

bij ons zijn vorig jaar alle rubber matten vervangen door kunstgras.

Geen idee of het beter of slechter bevalt.Het ziet er wel beter uit.

Pas op

Op het schoolplein van zoon ligt een soort tapijt onder de toestellen, althans, zo ziet het eruit. In geel en blauw, maar misschien is het wel hetzelfde als kunstgras. Daar gaat zand in zitten (vooral na afgelopen winter toen er werd gestrooid), dat spoelt of waait niet weg, en het resultaat is een soort schuurpapier. Dat geeft werkelijk de meest afschuwelijke schaafplekken als je daarop uitglijdt, ik heb toch echt het idee dat rubbertegels huidvriendelijker zijn.

Doordat er in dat 'tapijt'redelijk veel vuil blijft hangen (kleine papiertjes, stokjes etc waaien er minder makkelijk af) ziet het er al snel groezelig uit. Dus op het plaatje is het leuk, in de praktijk valt het tegen en zou ik geloof ik toch eerder voor rubbertegels oid kiezen.

Groeten,

Temet

Nasha 1st

Nasha 1st

05-10-2010 om 14:34

Volgens mij

moet zoiets sowieso aan bepaalde eisen voldoen en kom je niet onder die rubbertegels uit. Maar even navragen bij de gemeente als ik jou was.

Nasha

Nasha, het schoolplein van mijn zoon is openbaar toegankelijk, en ik twijfel er niet aan of alle voorschriften zijn keurig in acht genomen. Dus er is ook een op kunstgras/tapijt lijkende ondergrond die kennelijk wel geschikt wordt gevonden.

Het probleem is: dat plein wordt vziw door de gemeentereiniging geveegd, geen idee of ze dat met veegwagentjes of met bezems doen, maar ik denk het eerste, en daarbij wordt de grond rond die toestellen dus niet meegenomen. Vandaar dus dat al die rotzooi, en al dat zand, erop en in blijft liggen.

Van de winter is het hele schoolplein gestrooid - het zag natuurlijk overal even wit - en naar mijn idee is dat zand er nooit meer goed uitgegaan.

Toen ik het de eerste keer, en van een afstandje, zag vond ik het harstikke leuk, dat spul, veel speelser dan die domme rubbertegels. Nu ik zie wat een schaafplekken het veroorzaakt en hoe viezig het wordt had ik liever rubber gezien.

Groeten,

Temet

Nasha 1st

Nasha 1st

05-10-2010 om 22:06

Temet

ongetwijfeld dat de gemeente alle voorschriften in acht heeft genomen bij jullie Maar dat neemt niet weg dat je het wel even moet navragen. Het kan per gemeente nog best verschillen. hier op het plein moest bijna het halve plein onttegeld worden om rubbertegels rond een speelhuis te leggen....

Jip

Jip

06-10-2010 om 07:21

Re:

Denk dat het hier buiten de gemeente omgaat. Aangezien we het als school ook allemaal zelf moeten betalen. Schoolplein is na schooltijd niet vrij toegankelijk.
Maar goed, we kunnen het altijd na vragen.

Als er nog meer tips zijn, graag..

Jip

Nasha 1st

Nasha 1st

06-10-2010 om 14:29

Maar

ook al is het buiten de gemeente om, financieel gezien, zul je denk ik toch bepaalde veiligheidsregels in acht moeten nemen (en als school ook wel willen nemen, want bij ongelukken ben je ook aansprakelijk...)

MvrKoekepeer

MvrKoekepeer

06-10-2010 om 17:37

Zeker!

Je moet absoluut aan bepaalde eisen voldoen. Ook als het schoolplein na schooltijd niet toegankelijk is.

Onze school heeft controle gehad en een toestel is toen afgekeurd en een andere moest worden verplaatst ivm de ondergrond (of de ondergrond moest worden aangepast, maar dat vond school een minder goede optie).

Hier ook gegoten

Hier is ongeveer 2,3 jaar geleden ook het hele plein gerenoveerd. Er waren 2 toestellen afgekeurd vandaar. Er zijn voor teruggekomen 2 duikelrekken die in een grote ronde vorm staan. 1 voor de kleuters en 1 voor de groten en daar ligt ook zo'n gegoten stuk onder. Volgens mij is het geen 'kunstgras' wat jullie bedoelen. Het is meer 1 grote rubberen stroeve mat,plek. De ene in het knalrood en de andere is groen. De duikelrekken zijn zéér succesvol. Er is zelfs een regeling getroffen wie wanneer aan de beurt is voor de duikelrekken om elk kind aan z'n trekken te laten komen.Ook de jongens spelen erop en duikelen erop en daar werd eerst nog over getwijfeld.Wel doen de jongens andere duikelkunsten dan de meiden (logisch lijkt me). De mat eronder is vrij groot...schijnt voorschrift te zijn. Je kan er dus wel een meter naast vallen schat ik zo.
De mat blijft goed.Jongste is grote fan van het duikelrek en fietst er na schooltijd (wel openbaar terrein) zelfs heen, ook nu ze op v.o. zit. En heeft nog nooit een schaafwond opgelopen.Je schijnt zo'n duikelrek ook op een dikke laag licht zand te mogen zetten (b.v. in een grote zandbak) maar daar is niet voor gekozen i.v.m. de overlast die het zand zou veroorzaken op het grote plein (waait altijd weg, moet altijd vervangen worden, eventuele honden/poezen die na schooltijd erop zouden kunnen komen).
groeten albana

Albana

Ik denk dat ik weet wat voor spul je bedoelt. Het lijkt op rubbertegels, maar het is niet in tegelvorm. Dat lijkt mij ook het beste spul om onder klimrekken etc. te leggen. En kennelijk ook nog leverbaar in fraaie kleuren, da's helemaal mooi.

Groeten,

Temet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.