Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
BeneficialJay65

BeneficialJay65

24-08-2021 om 13:47

Schoolplein verhalen, irritaties, noodzakelijk “kwaad” of gezellige boel?


Caramelzeezoutchocola schreef op 28-08-2021 om 16:18:

Wat vinden jullie van het volgende; kinderfeestjes uitnodigingen in de klas uit laten delen (door kind zelf?) of gewoon op het schoolplein? Of bij de kinderen in de bus doen?

Op school levert alleen maar gezeik op. Kinderen nemen de uitnodigingen niet altijd mee naar huis en dan is er altijd grote paniek op het feestje. Want waar zijn Sterre en Lieve? Wat zijn hun telefoonnummers? En daarna is er ruzie over waarom ze niet zijn gekomen.

Hier worden de uitnodigingen voor kinderfeestjes over het algemeen thuis afgeleverd bij de vriendjes, soms gaat het zelfs per whatsapp naar de ouders. 

uitnodigingen deelt dochter op school uit. Kinderen wonen niet allemaal vlak bij school (Wij ook niet). Ik maak ook app-groepje aan voor de ouders. Die is dan vooral voor praktische zaken, zoals trek kleding aan die vies mag worden en over thuisbrengen etc. Daarnaast ook om feestfotos te delen.

MamaE schreef op 28-08-2021 om 20:49:

Hier worden de uitnodigingen voor kinderfeestjes over het algemeen thuis afgeleverd bij de vriendjes, soms gaat het zelfs per whatsapp naar de ouders.

Hier is het blijkbaar gewoonte eerst via whatsapp the checken met de ouders en dan kaartje in de brievenbus.

Mevrouw75 schreef op 30-08-2021 om 10:58:

[..]

Hier is het blijkbaar gewoonte eerst via whatsapp the checken met de ouders en dan kaartje in de brievenbus.

Ik ga niet eerst aan ouders vragen of ze kunnen. Kind is jarig, ergens in die periode houden we een feestje, meestal op woensdagmiddag. Als iemand dan niet komt omdat er iets anders prioriteit heeft, jammer dan. Kan niet overal rekening mee houden. De meeste kinderen hebben op woensdagmiddag gewoon vrij om te spelen dus eigenlijk is het nooit echt een probleem. Wij vinden het zelf belangrijk dat dochter bij vriendinnetjes naar het feestje gaat dus als er al een andere afspraak staat, zullen we proberen om dat te verzetten. Gaat natuurlijk niet met alles, maar tot nu toe is het hier nog niet voorgekomen dat dochter een feestje moest afzeggen.

Uitnodigingen mogen hier niet in of rondom school uitgedeeld worden. Ik vind dat een goede zaak. Ik nodig de kinderen via die ouders via de app uit. Wij hebben een klassenapp, dus meteen het nummer van alle ouders.

Groepjes...hier en daar. Soms klets ik met mensen, soms met niemand. Net hoe mijn pet staat. In roddels en details over school (die eigenlijk geen ouder aangaat) heb ik helemaal geen zin. Een actieve rol eigenlijk ook niet. Ik help soms als ik kan, maar heb geen enkele behoefte om te overal tegenaan te bemoeien. Dat doe ik wil op mijn eigen werk haha. Wat mijn kinderen betreft heb ik goed contact met de juf of meester en regelmatig een gesprekje ivm leerproblemen. Ik stop mijn tijd en energie liever daarin.

Hier gingen heel veel feestjes meteen na school met z'n allen weg. Gebeurt dat dan niet op scholen waarbij je geen uitnodigingen mag uitdelen op school? Een kaartje kun je nog redelijk ongezien in de gang afgeven, maar een groep kinderen die op het schoolplein verzamelt met cadeaus is niet te missen.
(Ik heb overigens nooit gehoord dat iemand daar moeite mee had op deze school.)

MamaE schreef op 30-08-2021 om 11:04:

[..]

Ik ga niet eerst aan ouders vragen of ze kunnen. Kind is jarig, ergens in die periode houden we een feestje, meestal op woensdagmiddag. Als iemand dan niet komt omdat er iets anders prioriteit heeft, jammer dan. Kan niet overal rekening mee houden. De meeste kinderen hebben op woensdagmiddag gewoon vrij om te spelen dus eigenlijk is het nooit echt een probleem. Wij vinden het zelf belangrijk dat dochter bij vriendinnetjes naar het feestje gaat dus als er al een andere afspraak staat, zullen we proberen om dat te verzetten. Gaat natuurlijk niet met alles, maar tot nu toe is het hier nog niet voorgekomen dat dochter een feestje moest afzeggen.

Die woensdagmiddag vind ik dan weer helemaal niks

Het begint altijd rond een uur of 2, of eindigt om 4 uur ofzo en dan moet er weer wat met de ouders en de bso gefixt worden. Niet dat ze daar een probleem van maken, maar ik voel me dan wel weer bezwaard. 

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

30-08-2021 om 15:02

Rachel. schreef op 25-08-2021 om 13:02:

[..]

Kga stuk om jou, ik ben ook zo

Ik moet wel zeggen dat ik er ook niemand ken verder, en op deze manier vermijd ik ook dat  ik wordt gevraagd om iets te doen  (zoals voor uitstapjes enzo)

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

30-08-2021 om 15:05

Valeria schreef op 30-08-2021 om 13:24:

Hier gingen heel veel feestjes meteen na school met z'n allen weg. Gebeurt dat dan niet op scholen waarbij je geen uitnodigingen mag uitdelen op school? Een kaartje kun je nog redelijk ongezien in de gang afgeven, maar een groep kinderen die op het schoolplein verzamelt met cadeaus is niet te missen.
(Ik heb overigens nooit gehoord dat iemand daar moeite mee had op deze school.)

Vrijwel alle feestjes van klasgenoten van zoon zijn buitenshuis, hier wordt dan verwacht dat je je kind zelf naar die locatie brengt en daar ophaalt, dus niet gelijk van school naar een feestje. Wat ik vreemder vind zijn die linkjes voor de verlanglijst die je vaak bij uitnodigingen krijgt.

Mevrouw75 schreef op 30-08-2021 om 13:35:

[..]

Die woensdagmiddag vind ik dan weer helemaal niks

Het begint altijd rond een uur of 2, of eindigt om 4 uur ofzo en dan moet er weer wat met de ouders en de bso gefixt worden. Niet dat ze daar een probleem van maken, maar ik voel me dan wel weer bezwaard.

Hier duren feestjes meestal tot een uur of zes en op woensdag en vrijdag is er ook geen BSO op school dus iedereen heeft wel iets geregeld voor opvang. Meestal is er één ouder op woensdag thuis, sommige kinderen gaan naar opa/oma/oppas. En die brengen het kind dan ook naar het feestje. Mocht het qua vervoer niet lukken kan een kindje ook op verzoek uit school mee en hier lunchen. Na afloop worden ze meestal thuisgebracht met een volle maag.
Meeste feestjes zijn hier op woensdagmiddag. Of vrijdagmiddag (tot en met groep 4 hebben ze op vrijdagmiddag ook vrij). Soms op zaterdag, maar dan hebben veel mensen ook sport en clubjes. 
Wat is bij jullie dan de meest gangbare dag voor feestjes?

MamaE schreef op 30-08-2021 om 15:11:

[..]

Hier duren feestjes meestal tot een uur of zes en op woensdag en vrijdag is er ook geen BSO op school dus iedereen heeft wel iets geregeld voor opvang. Meestal is er één ouder op woensdag thuis, sommige kinderen gaan naar opa/oma/oppas. En die brengen het kind dan ook naar het feestje. Mocht het qua vervoer niet lukken kan een kindje ook op verzoek uit school mee en hier lunchen. Na afloop worden ze meestal thuisgebracht met een volle maag.
Meeste feestjes zijn hier op woensdagmiddag. Of vrijdagmiddag (tot en met groep 4 hebben ze op vrijdagmiddag ook vrij). Soms op zaterdag, maar dan hebben veel mensen ook sport en clubjes.
Wat is bij jullie dan de meest gangbare dag voor feestjes?

Woensdag, vrijdag of zaterdag.  

Wij deden altijd zaterdagmiddag. En met een slaapfeestje van vrijdag op zaterdag, dan hebben ze het hele weekend om bij te komen! Zelfs wel eens een feestje op zondag gedaan (openbare school), iedereen kon. 

dan

dan

31-08-2021 om 15:08

MamaE schreef op 30-08-2021 om 15:11:

[..]

Hier duren feestjes meestal tot een uur of zes en op woensdag en vrijdag is er ook geen BSO op school dus iedereen heeft wel iets geregeld voor opvang. Meestal is er één ouder op woensdag thuis, sommige kinderen gaan naar opa/oma/oppas. En die brengen het kind dan ook naar het feestje. Mocht het qua vervoer niet lukken kan een kindje ook op verzoek uit school mee en hier lunchen. Na afloop worden ze meestal thuisgebracht met een volle maag.
Meeste feestjes zijn hier op woensdagmiddag. Of vrijdagmiddag (tot en met groep 4 hebben ze op vrijdagmiddag ook vrij). Soms op zaterdag, maar dan hebben veel mensen ook sport en clubjes.
Wat is bij jullie dan de meest gangbare dag voor feestjes?


Hier was het meestal gelijk na school, op woensdag of vrijdagmiddag, een enkele keer op een zaterdag. Ze gingen ook altijd met een volle maag naar huis.

Die feestjes in een weekend vond ik altijd heel lastig, is zoon dan bij mij of bij vader, is het feestje bij vader of bij moeder van vriendje X.
En je zit met sport, dan moet er weer een invaller geregeld worden voor het team. 

Nee, ik ben blij dat ik van die periode af ben. 
Hier was het standaard de woensdagmiddag, uit school tot na het avond eten. Juist ivm de bso gangers.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.