Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Schoolplichtig

Zegt de term schoolplichtig iemand iets?

Dochterlief is bijna 4 jaar en gaat dus bijna naar school. Met een vriendin had ik het er over dat ik graag voordat ze leerplichtig is 3 a 4 weken weg wil naar een ver land, buiten de schoolvakantie om. Volgens vriendin kan dat niet omdat ze dan wel niet leerplichtig maar wel schoolplichtig zijn op 4 jarige leeftijd. Mij zegt de term niets. Iemand die weet wat wel/niet mag en kan?

Alvast dank,

Swaen

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Sandra

Sandra

20-01-2009 om 20:53

Leerplicht = schoolplicht

In Nederland betekent leerplicht schoolplicht. En je bent pas leerplichtig als je 5 jaar bent, en dan nog niet helemaal volledig.

Fraz

Fraz

20-01-2009 om 20:55

In nederland

is de leerplichtwet een schoolplichtwet. Je moet dus vanaf 5 volledig onderwijs volgen verplicht op een school (thuisonderwijs is niet toegestaan). Als 5 jarige mag je nog 5 uur zonder reden thuis blijf (en nog eens 5 uur extra in overleg met de directie) en als 4 jarige ben je nog niet leerplichtig en hoef je dus ook niet naar school toe. Je mag dus nog lekker op vakantie

Suzanne

Suzanne

21-01-2009 om 11:33

Google blijft je vriend

http://www.leerplicht.net/webpages/begin-en-einde-leerplicht.html
Hier kun je het duidelijk terug lezen en je vriendin haar ongelijk laten lezen.. fijne vakantie!
groeten Suzanne

Libertine

Libertine

22-01-2009 om 10:33 Topicstarter

Nog even geduld...

Goed te horen zeg. kan mn gedroomde vakantie toch doorgaan! Al heb ik nog even de tijd.

Dank!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.