Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
picobello

picobello

01-10-2009 om 09:23

Schoolreis

De oude dorpsschool van de kinderen gaat dit jaar op schoolreis naar eurodisney. Dit is dus een lagere school, kids vanaf 5 jaar.

Mijn kids zitten hier niet meer op school, maar de dorpsgenootjes brengen dit natuurlijk groots, wij doen lekker dit en zijn geweldig en jullie niet.
Dat laatste doet me niets, maar mijn kids waren natuurlijk wel even stil.

Ik vraag me alleen af of ik zou graag zou willen dat ze naar disney gaan, het is toch een goede 3.5 uur rijden, dus vroeg weg en laat terug. Ik vind het meer iets wat ik met familie zou doen.
Ik weet ook niet of ik ze zou laten gaan, oudste wel maar de jongste (7) denk ik niet.
Dit buiten de kosten, maar gewoon zo een groot park, niet veel kinderen ( dus groot leeftijdsverschil0, 29 maar met 3 leiding.Als ze dan ergens niet inwillen staan ze misschien een tijd te wachten op de anderen? of als ze juist ergens inwillen kan het niet omdat de anderen niet willen.

Wat is er mis met een dag dierentuin of zo.

zouden jullie de kinderen mee laten gaan?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

01-10-2009 om 09:37

Leuk bedacht

maar nemen ze alle ouders dan ook mee? Want ik neem aan dat de meeste van die kinderen geen eigen grensdocument hebben. En je mag je eigen paspoort niet afgeven. Het kind mag alleen meereizen met een ouder waar het bijgeschreven staat.

En dan nog de praktische bezwaren natuurlijk. Nee, mijn kind kan wel mee (heeft haar eigen paspoort) maar zou niet mee mogen.

Ise

Ise

01-10-2009 om 09:52

Wat is het probleem?

Logisch toch dat de kinderen van die school het geweldig vinden en dit groots brengen, daar zijn het nu eenmaal kinderen voor. En dat jou kinderen daar stil van worden begrijp ik ook wel. Maar ik krijg uit jouw posting een beetje het gevoel alsof je zelf jaloers bent en daarom wil horen dat het onverantwoord is.
Maar goed, als het de school van mijn kinderen betrof zou ik eerst van tevoren informeren hoe e.e.a. geregeld is en onze school kennende zou dat allemaal in orde zijn. En dan zou ik mijn kinderen dit niet willen ontnemen. Maar: onze school blijft altijd in een straal van zo'n 50 km en hier gaan ze meestal naar speeltuinen, musea of een dierentuin in de omgeving. Stel dat het een keer eurodisney zou zijn, dan zouden ze het van de daken schreeuwen denk ik!

Weinig begeleiders

Lees ik nou goed dat er drie begeleiders meegaan op 29 kinderen? Dat zijn dus groepjes van 10 kinderen die je in een heel groot park in de gaten moet houden waarbij er bovendien blijkbaar ook nog eens een groot leeftijdsverschil zit tussen de kinderen. Nee, ik zou mijn kinderen denk ik niet mee laten gaan.

Verder lijkt het me dat als de school het zich kan veroorloven om naar Eurodisney op schoolreis te gaan, de vrijwillige ouderbijdrage te hoog is.

Maar ik zou het verder loslaten, jouw kinderen zitten niet meer op die school.

Chris

Maxime.M

Maxime.M

01-10-2009 om 11:24

Te jong

Hoi,

Ik zou ze te jong vinden voor zo'n groot park en ook de reis van en naar vind ik te lang. Totaal zitten ze dus 7 uur in de bus? 3,5 uur heen en 3.5 uur terug? En hoeveel uur zijn ze dan nog in het park zelf eigenlijk.
Mijn kinderen zijn op de middelbare school wel eens naar eurodisney geweest, maar dan gecombineerd met een schoolreis naar Parijs (dus ook slapen daar) en zij waren inmiddels 13 jaar dus dan hebben ze ook een beetje meer de leeftijd voor dit soort reizen.

Maxime

Niet geschikt

als betemming voor een eendaags schoolreisje. Veel te veel reisuren op één dag en het park vindt ik veel te groot voor de kleinere kinderen met zo weinig begeleiding. En het is onmogelijk om ook maar enigszins alles te zien/te doen op één dag. Nee, dit soort uitstapjes zijn meer voor een weekendje weg met het gezin. Wat voor prijskaartje hangt er overigens aan voor de ouders??, daar ben ik dan eigenlijk weer wel nieuwsgierig naar, die bussen rijden tenslotte niet op water en het is een behoorlijke afstand.

T&T

T&T

01-10-2009 om 11:35

Nee

Ik zou mijn kinderen (7 en 8) niet mee laten gaan! Maar goed er zijn blijkbaar genoeg kinderen die dat wel aankunnen?! ik vraag het me af, vind het nogal een reis. En inderdaad, wat is er mis met gewoon een dagje efteling of dierentuin? dat vind ik eerlijk gezegd al spannend genoeg voor mijn kinderen.
Als school van mijn kids zoiets zou ondernemen zou ik me wel bijna gedwongen voelen om dan wel zelf iets te doen. Ofwel mee, als vrijwilliger, ofwel met mijn eigen kids apart een keer gaan. Je wilt het ze idd niet onthouden als de hele school gaat. Maar het lijkt mij erg onoverzichtelijk, lang, en moeilijk te organiseren.
groetjes Tess

Is het wel waar?

Ben ik nou de enige die denkt dat de kinderen dit zelf verzonnen hebben en dat het niet waar is?
Ik kan me dus echt niet voorstellen dat een school een 1-daags schoolreisje naar Disney organiseert. Hebben de kinderen het wel goed begrepen?

Jacoline29

Jacoline29

01-10-2009 om 14:03

Niet mee

Als ik naar Euro Disney ga,ga ik dat met het gezin,niet met een schoolreisje,1 begeleider op 10 kinderen in een groot park is te weinig,reisduur is langer denk ik dan 3,5 uur heen en 3,5 terug.Als ze zoiets willen doe dat dan idd met groep 7-8 en maak er een schoolkamp van.
OT
Zelf ben ik destijds met de middelbare school (3 mavo) op schoolkamp geweest. 5 dagen Londen.
Op het MBO zijn er toen verschillende activiteiten geweest,waar je uit kon kiezen.
Oa Praag,Budapest,Londen,Parijs ed. Ik ben toen naar Budapest geweest(24 uur in de bus)

Katrien

Katrien

01-10-2009 om 14:32

Geen probleem

Drie begeleiders op 29 kinderen vind ik meer dan genoeg. Als dochter op schoolreis gaat, is de verhouding ongeveer 1 begeleider op 15 kinderen en dat gaat heel goed.

Reisdocumenten zijn ook geen probleem. Picobello's kinderen gaan (als ik goed begrepen heb) in België naar school en belgische kinderen hebben zowiezo een identiteitskaart voor als ze naar het buitenland gaan. Deze moet wel tijdig aangevraagd worden als de kinderen ze nog niet hebben.

En dan de reistijd, ja, dat is lang, maar doenbaar mits wat animatie op de bus. Of gaan ze misschien met de trein? Dan is het sneller.

Ik heb er geen fundamentele bezwaren tegen, behalve als ik het zelf zou moeten betalen. Dàt zou ik er niet voor over hebben.

Katrien

neteret mut

neteret mut

01-10-2009 om 15:00

Tja

voor belgiesche begrippen zijn er niet teweinig begeleiders, bij die van ons gaan er meestal 1 op 20 kinderen mee ong. Ze gaan dan met bus of trein naar plopsland, paradisio of Bokrijk. En daar zit dan wel een verschil. Ik denk wel dat Disney te ver is en een te groot ( overweldigend) park is. Vooral voor de jongste kinderen. Verder hebben picobello's kinderen de NL nationaliteit dacht ik en daarnaast een belgische verblijfsvergunning waarmeeje niet naar het buitenland kan. Of haar kinderen in haar pas bijgeschreven zijn of een eigen hebben weet ik natuurlijk niet. En voor zo'n reisje vraag je geen eigen identiteiskaart/pas aan ( min 40 euro en gaat via de ambassade/consulaat). Verder ben ik het met eliza99 eens dat je het fijne er niet van weet door wat een paar kinderen gezegd hebben, al zal er wel iets van waar zijn.

Katrien

Katrien

01-10-2009 om 16:35

Maar neteret mut

Het gaat toch niet om de kinderen van picobello, maar om de kinderen van die school. Dat picobello's kinderen misschien de nederlandse nationaliteit hebben, is dan toch niet relevant.

Maar goed, ik maak me over zulke zaken niet rap druk.

Katrien

picobello

picobello

01-10-2009 om 20:33

Reispapieren

klopt dat de kids de nederlandse nationaliteit hebben, maar ze hebben( net als de belgische kids) een eigen id kaart waarmee ze mogen reizen en ze hebben ook eigen pasporten. Ik sta hier altijd te kijken hoe ver weg ze gaan met de kids voor schoolreisjes, toen de middelste 2.5 jaar was dus net een paar weken op school gingen ze naar sealife, ook ruim 2 uur met de trein en overstap in brussel. Het is idd het gebruik dat er geen ouders meegaan en opzich weinig begeleiding. Is ook nooit een probleem geweest.

Jalours ? omdat de andere kinderen naar disney gaan. Dacht het niet, maar de school ( die al enkele jaren ll verliest door ondermaats kwaliteit te leveren) probeert nieuwe ll te trekken met dit soort dingen.Op zich niets op tegen, maar ik weet niet of ik mijn kinderen mee zou geven op zo'n trip.

Ik zit me nu al voor te bereiden op de skitrip die de oudste gaat maken in maart, 10 dagen skieen in italie. Leuk voor haar, maar ik moet er nog even niet aan denken.
Buiten de prijs dan ruim 500 euro en dan nog de kleding ect.

neteret mut

neteret mut

01-10-2009 om 22:37

Identiteitskaart

wij hebben wel allemaal een belgische kaart maar die van ons zijn alleen maar verblijfsvergunningkaarten waarmee we niet naar het buitenland kunnen, volgens mij ( in de praktijk noemen we die identiteitskaart, druk bezig met wisselen van grote kartonnen dingen naar "pasjes").
Gaat je oudste op skiklas? Onze school doet daar niet aan, zegaan in klas 4, 5 en 6 een keer op bosklas , een keer zeeklas en een keer blijven ze thuis maar doen dan allerlei projecten rondom de eigen stad en buurt. Dit om het voor ouders betaalbaar te houden en toch ook zoveel mogelijk kinderen mee te laten gaan ( er zijn altijd wel een aantal die niet mogen). Ze gaan dus met klas 4 tot en met 6 samen. Op de middelbare school worden wel skiklassen georganiseerd maar in de voorjaarsvakantie en dus niet verplicht.

picobello

picobello

02-10-2009 om 10:52

Pasjes

we hebben al een tijdje de plastieke uitvoering van de id kaart.De kinderen hebben bij het reizen ( binnen eu) ook geen andere id nodig. Paspoorten hadden ze nodig voor een verre reis. Ook voor schoolreizen ( zijn een keer naar nederland geweest, valkenburg) ook geen probleem.

De oudste heeft veel zin in de wintersport, zijn zelf nog nooit geweest want ze is behept met 2 ouders die niet van de kou houden en een zusje die in staat is om in haar eentje een lawine te veroorzaken ofzo.

Er zijn wel plannen om de sneeuwklassen af te schaffen ivm de kosten en de "maximun"bijdrage. dit is het bedrag dat de scholen maximaal mogen vragen voor extra activiteiten per ll per schoolperiode. Ik geloof iets van 380 euro voor de 9 jaar, als ik het goed heb?

Maar goed, ik vind het leuk voor haar, maar ik blijf het wel eng vinden om haar 10 dagen zover te laten gaan.
Las net een stukje over de "kampverkering" ik hoop dat ze dat hier niet gaan doen, 15 meiden en 7 jongens. lijkt me toch lastig.

neteret mut

neteret mut

02-10-2009 om 14:02

Maximum

er moet idd iets van een maximum zijn, maarmet die verschillen Wallonie/ Vlaanderen / Brussel weet ik niet altijd wat voor wie geld. Zo krijgen scholen bij ons in Vlaanderen een bedrag per leerling voor schriften, kleurpotloden, lineaal, pennen ed terwijl ze bij jullie in Wallonie dat toch nog wel zelf moeten kopen toch? Er stond laatst nog een een stuk in de krant dat winkels die veel van dat spul verkochten nu bijna failliet gaan door minder omzet.

Jacoline29

Jacoline29

02-10-2009 om 14:34

Picobello

500E 10 dagen skieeen,moet jij dat als ouder neerleggen voor een schoolreisje voor je oudste?Of moet je maar een klein deel betalen.
500E mijn hemel zeg,daarmee kan ik met 5 personen een week van op vakantie.

picobello

picobello

02-10-2009 om 14:42

Ik snap het ook niet

altijd, ik heb al wel gemerkt dat er ook bij de scholen onderling al heel veel verschillen zijn.School uit buurtgemeente ( 16 ll over 6 jaar) heeft al kleuterafd moeten sluiten, lokt kids met " alles gratis" , dus ook uitstapjes,schoolmateriaal ect. Daar wordt echter veel gedaan door de dorpsbewoners die vinden dat de school moet open blijven. Dorpsschool hier koopt niet voor de kids, moeten al het materiaal zelf aanschaffen,excusies zijn redelijk kostbaar, mar hebben wel net een nieuw gebouw, biemers in de klas, waterkoelers ect, maar de garderie had nog niet eens een potlood.

School van de oudsten nu, alleen kleurpotloden ect aanschaffen, geen mappen enzo, dat is de school. Excursies vallen mee ( behalve het skieen dan).

Volgens mij is het ook aardig willekeur waar de scholen hun geld in willen steken.

Er is dus veel verschil in vl/wal maar ook onderling.
Maar 1 ding is duidelijk bij de scholen die ik nu ken, ze vinden dat iedereen nederlands moet leren spreken, maar als nederlander moet je niet te duidelijk aanwezig zijn

( we zitten hier redelijk toeristisch)

reina

reina

03-10-2009 om 09:50

Persoonlijk

Ik zou als leerkracht niet meegaan! Zo'n eind reizen en zo'n groot park bezoeken met relatief kleine kinderen waar jij de verantwoording voor hebt? No way!

Maylise

Maylise

03-10-2009 om 15:51

Zou het niet zelf organiseren

Ik zou zelf als ik een school zou runnen geen een daagse reisjes naar Disney organiseren. Ik zou het een beetje zonde vinden van de dag dat ze zolang in de bus moeten zitten en dat er dan ter plaatste ook nog weinig tijd is om alles te zien. Zeker als het een drukke dag is in Disney (wat je nooit 100% kan weten van te voren) kunnen ze echt nauwelijks wat doen. Gewoon zonde van de tijd en de moeite.

Dat gezegd hebbende zouden mijn kinderen wel mee mogen als ze op een school zouden zitten die dit zou organiseren. Ik zou wel mijn bezwaren tegenover de school kenbaar maken maar ik zou mijn kinderen gewoon laten gaan.

Als we als ouders zelf de kosten zouden moeten dragen is het weer een ander verhaal. Dan zou ik het van het bedrag af laten hangen.

Maylise

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.