Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
ayla

ayla

09-06-2010 om 13:10

Schoolreisje in de regen

morgen staat het schoolreisje van de kleuters gepland, naar een buitenspeeltuin bijna een uur rijden van de school. Alleen het weer he, ook voor morgen weer regen met een mager zonnetje. Het gaat gewoon door want de bussen zijn gereserveerd.
Hoe pakken andere scholen dat aan, gewoon gaan en kijken voor een droog alternatief op het laatste moment

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Bastet

Bastet

09-06-2010 om 13:11

Gewoon gaan

Ben ooit als meegaande ouder zeiknat geregend in Drievliet,met vier kleuters onder mijn hoede,die een heerlijke dag hebben geahd.
Bastet

Jesse_1

Jesse_1

09-06-2010 om 14:09

Alleen de ouders zijn van suiker...

... de kinderen niet .
Geef je kind wel een regenjas of poncho mee, en hopelijk is er wat begeleiding bij die gedacht heeft aan wat theedoeken oid om af en toe wat droog te maken om te zitten of zo.
Jesse

ayla

ayla

09-06-2010 om 14:22

Haha

helaas fungeer ik zelf als begeleiding. Toen ik me aanmeldde, dacht ik aan een zonnige dag in de speeltuin, niet aan een regenachtige dag. Ik zal maar idd wat theedoeken ofzo meenemen

soepstengel

soepstengel

09-06-2010 om 15:37

Ha, das dan wat minder...

maar het kan meevallen hoor. Hier hebben we vandaag gen zon maar het is wel al vanaf 10.30 uur droog.( brabant)
De kinderen hebben er idd geen last van, die spelen wel.
Ik zou ook een reserve broek meenemen bv een trainingsbroek of zo. Voor als er iemand echt heel nat is/of gevallen. En extra plastic zak om op te zitten ( als er houten banken zijn, die geven zo lekker af)
En een grote paraplu
Veel plezier, komt vast goed!

Het voordeel

Het zal lekker rustig zijn. En inderdaad, kinderen hebben geen last van regen Een regenjas mee is wel een must uiteraard. Een begeleider met een handdoek is wel prettig denk ik.

Het allereerste schoolreisje van dochter destijds begon ook met regen maar het klaarde toch nog goed op. Ze had uiteraard een geweldige dag

Chippie

Chippie

09-06-2010 om 17:22

Ayla

Is er geen enkele schuilmogelijkheid? Ik ken geen enkele buitenspeeltuin waar niets is om te schuilen voor de regen c.q. klein binnengebeuren. De kans dat het de hele dag regent is heel erg klein.

Bastet

Dat tripje naar drievliet met kleuters is zeker wel heel lang geleden? Ze hebben daar nu toch bijna niks meer voor die hele kleintjes?

Mijn zoon heeft een paar jaar geleden ook een nogal nat schoolreisje gehad. Buiten in het hoge gras en echt vier stortbuien snel achter elkaar. Op de patat na, heeft hij het totaal niet naar zijn zin gehad. Zijn jongere broertje ging dit jaar exact dezelfde locatie bezoeken en kreeg alleen maar van zijn broer te horen dat daar echt geen zak aan is. Echter broertje had mooi weer en heeft de tijd van zijn leven gehad. Ik denk dat het per kind verschilt of iemand door wind en regen het toch naar zijn zin heeft. Kijk je hebt regen, maar stortbuien is toch wel even iets anders. Zelfs met alle regenpakken waren ze toch nog tot op het bot toe koud en nat en de spelletjes waren ook bijna niet te doen.

Ik zou ze wel laten gaan en goed tegen de regen beschermen en dan bidden naar de goden voor een beetje droog weer....

Precies omgekeerd

Er bestaat geen slecht weer, alleen slechte kleding. Volgens die stelregel voed ik mijn kinderen op. Dat verwacht ik niet van anderen, maar vanuit deze regel vond ik het wel jammer dat de sportdag bij mijn kinderen twee keer werd afgelast wegens kans op regen.

Er kan heel veel buiten, ook bij slecht weer, en ik zou het juist toejuichen als een school niet in zijn schulp kruipt voor de buienradar. Je zult het programma soms wat moeten aanpassen, en sommige activiteiten zijn inderdaad makkelijker/leuker met mooi weer... maar ik zou niet de boodschap aan de kinderen willen geven dat je binnen blijft als het Zou Kunnen Gaan Regenen. Ik moet er niet aan denken! Dan kan je 80% van de tijd wel binnen blijven.

Bastet

Bastet

10-06-2010 om 12:04

Kayden

Dat is een jaar of vier,vijf geleden.Ik ben er later ook nog wel geweest,vergeleken met andere parken is er best wat te doen voor kleuters,vind ik.
Bastet

Tango

Tango

10-06-2010 om 16:45

Viel het een beetje mee, ayla?

Hier was Tangodochter ook op schoolreis vandaag en zij hebben het droog gehad. Maar zij zaten in het westen van het land, misschien was het bij jullie minder.
Ze had in ieder geval een erg leuke dag gehad.

ayla

ayla

11-06-2010 om 10:59

Ja viel reuze mee

we hebben een paar keer wat regen gehad meer geen hele zware buien. Verder was het absoluut niet koud. De meeste kinderen bleven ondanks de regen gewoon door spelen. Ouders zaten tijdens de buien gewoon droog onder de parasols. ze hebben in ieder geval een hele leuke dag gehad

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.