Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
MariaR

MariaR

28-08-2013 om 17:00

Schoolspullen online? waar?

We hebben geen zin om eindeloos door de stad te sjokken dus ik dacht eraan om de schoolspullen online te kopen. Hebben jullie daar ervaring mee? Ik zie allerlei sites en het zegt me niet zoveel. Zijn er uitgesproken slechte of goede sites in jullie ervaring?

Elisa Gemani

Elisa Gemani

28-08-2013 om 17:12

Online

Ik koop schoolspullen online bij de Hema of bij Van Dijk http://www.vandijk.nl/webshop/
Beide prima sites en nog nooit slechte ervaringen mee gehad. Voor (tweedehands) spullen is Marktplaats natuurlijk de meest aangewezen site; ook daar nog nooit problemen mee gehad. Succes!

Dalarna

Dalarna

28-08-2013 om 19:34

Eindeloos?

Je gaat een bruna of een V&D in, pakt alles wat je nodig hebt, rekent af en gaat weer naar huis. Hoezo eindeloos?

Fiorucci

Fiorucci

28-08-2013 om 20:12

En....

Ga bij hema, kruidvat of action naar binnen, dat scheelt veel geld...

MariaR

MariaR

28-08-2013 om 22:29

Maar

kopen jullie daar dat ook de bosatlas, woordenboeken, rotringpennen, rekenmachine Caio fx-82MS? Ja ik weet ook wel waar ik een etuitje en agenda moet kopen natuurlijk...

Elise

Elise

28-08-2013 om 22:57

Maria

Gaat het om een brugklasser?
In dat geval advies: GEEN rekenmachine (bij ons 1e jaar niet nodig, en risico dat je een (te) dure, foute koopt! Pas kopen als wiskundeleraar/lerares zegt dat het moet en dan aangeeft welke goed is (of precie welke functionaliteiten). Jij geeft trouwens een type aan, dus wellicht wel verplicht bij jullie?
Bosatlas: kan je vaak ook mee wachten. Informeer bij ouders van 2e of 3e klas. Volgens mij bij ons niet in 1e nodig geweest.
Woordenboeken: spotgoedkoop bij de Action (hebben wij gekocht, was weleens handig, al hoor ik dat er ook veel kinderen nooit echte woordenboeken maar alleen online gebruiken - bij ons mocht kind echter woordenboek mee bij toets!! en alleen een echte).
Rotringpennen: ken ik niet, maar tekendoos ging via school.

Geen online-adviezen.

Succes.

Hema

Ga naar de Hema. Die verkopen alles aan schriften kaftpapier en agenda's maar hebben ook het type rekenmachine dat je nodig hebt. Ook pocket-woordenboeken. Sla de atlas over, goede kans dat die nooit gebruikt wordt.

Woordenboeken zijn het goedkoopst bij de action. (ca. 3 euro)
Schriften van de action zijn erg dun van papier, wij geven de voorkeur aan Hema of V&D schriften.
Rekenmachines van het door jou genoemde type waren afgelopen weken te koop bij oa: Hema, V&D, Bruna, Dixons, Kruidvat.

Bruna of kantoorboekhandel zullen de originele rotring artikelen wel verkopen, maar bij Hema hebben ze ook een uitgebreid assortiment met pennen en tekenpotloden.

Fiorucci

Fiorucci

29-08-2013 om 08:05

Hema

De rekenmachine voor een brugger koop ik bij Hema, 7 euro.
Prima apparaat. Rotring wordt hier niet gevraagd door school. Woordenboeken worden in de praktijk nauwelijks gebruikt.
Bosatlas kunnen ze gebruiken op school.

Bol.com

Bol.com werkt prima. Je kunt daar ook tweedehandse boeken kopen, dat scheelt weer wat.

Dalarna

Dalarna

29-08-2013 om 10:21

Aha

Wij moesten ook een speciale rekenmachine (noway dat die bij de hema lag) en die konden we met de boeken bestellen maar hij lag ook bij de V&D geloof ik. Zoiets moet je inderdaad bestellen vaak ja.

Atlas zou ik niet doen, je hoort te vaak dat die niet gebruikt wordt tenzij je gewoon graag eens een nieuwe atlas wil natuurlijk.

Woordenboeken: inderdaad de action! Ideaal.

Verkoopt de bruna geen rotring?

Ilva

Ilva

29-08-2013 om 10:43

Bosatlas

De Bosatlas is een belachelijke duur ding en ook ik had hem dus niet gekocht voor zoonlief. Maar binnen een maand of twee had hij hem toch echt nodig en moesten we hem heel snel kopen. Informeer dus eerst heel goed of je hem echt niet nodig hebt thuis. (Andere atlas voldeed niet omdat verwezen werd naar bladzijdes).

Geen bosatlas

Die lagen op school en de opdrachten waarvoor hij nodig was maakten ze in de les.
Nooit een atlas nodig gehad thuis.
EN ook woordenboeken zijn hier nooit gebruikt.Maar goed, die zijn niet zo duur.

Rotringpennen

Kocht ik indertijd (nu praten we natuurlijk over 25 jaar geleden ofzo) via school. En hier ook vrijwel niets online gekocht. Het meeste in de Action en de ontbrekende zaken in de zeer ruim gesorteerde boekhandel. Geen eindeloos gesjok, want daar houden we niet van

Lege winkels

Nou, dan moet ik kennelijk maar ook op online schoolspullen inkopen overgaan. Ben gisteren met mijn dochter gezellig de stad in geweest voor schoolspulletjes, maar er was maar weinig keuze. Misschien dat we aan de late kant waren, maar dat we vier winkels moesten aflopen voor een pak schriften (met een normale rustige kleur) en kaftpapier vond ik wel raar.
De V&D, Hema, Bruna, geen van allen had wat we zochten. Gelukkig was een lokale boekhandel was wel voorzien. Hoewel die winkel misschien wel moeite heeft met het verkopen van z'n spullen want de etiketten die we kochten stond nog een guldenprijs op!

Evanlyn

Evanlyn

29-08-2013 om 14:27

Moedermop

Die lokale winkel zal jou dan wel met gejuich, koffie en gebak hebben binnengehaald! Kan nooit kwaad, een lokale winkel steunen, dat probeer ik ook altijd.

Moedermop

Hier zijn ze deze week weer begonnen. Bij jullie waarschijnlijk volgende week. Ik denk ook dat je vrij laat bent.
Trouwens, gaat het om de brugklas? Dan kan ik me voorstellen dat je meegaat. Maar hogere klassen kunnen dat toch ook prima alleen?

Jeetje mach

Mag iedereen dat lekker zelf bepalen tot welke leeftijd je met kind gaat winkelen? Kan heel gezellig zijn hoor.

mirreke

mirreke

29-08-2013 om 18:26

Pff, ik ga nog steeds mee

16 jaar, 5e en 14 jaar, 3e klas.
Gewoon, omdat we het gezellig vinden...

Jeetje, mirreke en fay

wat een rare reacties.
Ik ga ook nog steeds mee. Maar in de beginposting van MariaR droop het enthousiasme er nou niet bepaald af. Ze had het over door de stad sjokken waar ze geen zin in had!!! Ze zocht een online shop voor schoolspullen.
Nou, als je dan zo'n tegenzin hebt, ga je toch niet mee! Dat bedoel ik te zeggen. En dat zei ik ook. EN dan kan ik me bij de brugklas voorstellen dat je vindt dat je zelf wel mee moet.

Mach

Maar je reactie heet "Moedermop". Het was mij niet duidelijk dat je op MariaR reageerde.

T was heel gezellig

Om samen met mijn eindexamenkandidaat van 16 inkopen te doen, konden we ook nog samen zoeken naar een leuk kadootje voor jarige vader. Maar het verbaasde ons allebei dat we zoveel winkels af moesten lopen.
En het aanbod viel tegen. Keuze agenda's/schriften was of verschrikkelijk roze bloemetjes meisjesachtig of onzettend stoer jongensachtig of gaap-saai neutraal.

Begin van de zomer

Hier is het aanbod vlak voor het begin van school vaak ook om te huilen. Lege schappen, weinig keus.

Wij regelen dat hier aan het begin van de zomervakantie. Genoeg keus, gros komt van de Action met een klein uitstapje naar de V&D.

Online kun je volgens mij goed terecht bij de Hema.

Vic

Vic

29-08-2013 om 22:08

Zelf regelen

Mijn dochter krijgt elk jaar een budget (30 euro + 15 voor de agenda) en kijkt voorafgaand aan het winkelen al online wat er zoal te koop is. Basic dingen koopt ze bij Action of bij de Hema, en de rest in de winkel waar dat te koop is. Voor de brugklasinkopen zijn we naar de Schoolcampus van V&D geweest, en schriften hebben we destijds bij Action gekocht. Die zijn niet echt schoolbestendig, dus vorig jaar had ze ze bij de Hema gekocht. Dit jaar is ze gaan winkelen met een vriendin, en volgens mij heeft ze een boel bij de Hema gekocht. Die hadden schriften/mappen met een kartoninpakpapier-look die in de smaak vielen.
In principe zou je de hele handel bij de Hema kunnen kopen. Atlas en rekenmachine ging hier via de online bestellijst van de schoolboekenleverancier.

Dalarna

Dalarna

30-08-2013 om 11:41

Vic

hehe eindelijk iemand die het met mijn zoon eens is voor wat betreft schriften van de action. Mijn zoon wil die echt niet meer, dan nog liever een agenda van een paar euro dan dat hij ooit nog schriften van de action van mij moet

Dalarna

Dalarna

30-08-2013 om 11:44

Oja

En ja ik ben het er mee eens want ik weet hoe hij met zijn schriften om gaat maar tot nu toe was ik hier op OO nog niemand tegengekomen met dezelfde ervaring

Vic

Vic

30-08-2013 om 11:45

Dalarna

Oh ja, het is opmerkelijk hoeveel beter die van de Hema blijven, terwijl dat er ook drie voor 1,50 zijn ofzo.

Hier ook geen schriften van de action meer

die blaadjes waren te dun( drukte door) en de kaften lagen er na paar weken al af, bij dochter, die wel netjes erop was.
Hema schriften idd of van de Kruitvat, die blijven wel mooi en hebben vaak ook leuke schriften.

Rekenmachine

De rekenmachine waar jij het over hebt, hebben wij vorig jaar bij de Hema gekocht voor 10 euro.
Wij waren zo klaar met schoolspullen kopen. Action en Hema, en de bosatlas bij bol.

mamamiekie

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.