Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Nasha the first

Nasha the first

13-12-2008 om 23:10

Septemberkindjes, ze zijn zo jong.....

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Nasha 1st

Nasha 1st

04-02-2009 om 09:19

Ja, ...

juf moest er nog iets mee doen ook zei ze, maar omdat de score van zoon al bekend was, was ik gewoon benieuwd naar de score van dochter....en ik weet dat een hoge C beter is dan een lage...wat wil je precies weten Jolanda? Dan kijk ik of ik er nog achter kan komen

J o l a n d a

J o l a n d a

04-02-2009 om 09:20

Toetsnaam

(ordenen of taal voor kleuters kan ik op zoeken)
en aantal goed gemaakte items
en M1 of M2
(sorry niet het hele draadje gelezen)

Jolanda

Nasha 1st

Nasha 1st

04-02-2009 om 09:24

Het

is in ieder gevaal de taaltoets, het aantal juiste is dus dacht ik 39, niet boven de 40 in elk geval, en ik denk dat het M2 is, is de toets van januari voor een groep 2 kind.

J o l a n d a

J o l a n d a

04-02-2009 om 09:37

Niet zo hoog

Dat is niet zo heel hoog.
Hier een grafiekje van een groep kinderen,
het een na onderste kind heeft ook een score van 39 dit wordt omgezet in een schaalscore van 63

In de grafiek kan je zien dat dit richting de D gaat.
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-QHBIDXLF.jpg

Dit is de grafiek van een 'fictieve' klas maar zo kan er ook een grafiek van jouw kind gemaakt worden met een druk op de knop

Jolanda

Hopelijk heb je er iets aan

Nasha 1st

Nasha 1st

04-02-2009 om 16:47

Mmmm....

dat ziet er dan niet zo positief uit geloof ik.....

Nasha 1st

Nasha 1st

04-02-2009 om 19:28

Weet ik niet

ik weet wel dat er nu nog 1 in mei/juni gaat plaatshebben....Er is nog niet gezegd dat ze blijft zitten hoor maar ik ben op mijn hoede....

Nasha zegt

dat pas 1 score bekend is

Nasha 1st

Nasha 1st

04-02-2009 om 22:57

miscommunicatie.... Inderdaad, alleen de taaltoets is nog maar afgenomen, ordenen moet nog. Volgens mij krijgen ze maar 2 scores hier, 1 op taal en 1 op ordenen.....

Nasha 1st

Nasha 1st

10-02-2009 om 16:17

Juf gesproken

even snel bij het ophalen....het is inderdaad een C-score, maar geen reden tot paniek begreep ik. Ordenen moet nog gedaan worden....

Lady Grey

Lady Grey

11-02-2009 om 11:50

Nasha

volg je gevoel!

Mijn decemberkindje, dus nog jonger, had in groep 2 een cito (ordenen) met een D, de andere een C. Eigenlijk te laag vonden ze, hoewel de kinderen die de leeftijd ervoor hebben zelfs met twee E´s nog doorgaan.

Maar we hebben het doorgedrukt, per slot van rekening is hij nog net voor 1 januari jarig, en nu kan hij lezen (is hij heel gelukkig mee), vindt langzamerhand zijn plekje op school en als klap op de vuurpijl had hij voor de cito een A en een B.

Ons gevoel klopte dus, hij was er aan toe, de wettelijke mogelijkheid lag er en hij vind het leuk en doet het ook nog eens goed.

Nasha 1st

Nasha 1st

11-02-2009 om 12:31

Eigenlijk

ga ik er gewoon van uit dat ze doorgaan, juf van zoon heeft het ook gewoon over groep 3 volgend jaar en juf van dochter heeft al tegen haar gezegd dat ze in groep 3 6 jaar wordt....Dus ik kan me haast niet voorstellen dat het anders gaat lopen....maar ik blij alert! )

Iris

Iris

11-02-2009 om 21:15

Hier een septemberkind van 12 en nog steeds..,

Onze dochter is 12, ook een septemberkind, en schrik niet, tot in groep 8 hebben we moeten aanhoren dat ze nog zo jong is... Ik heb me er nooit iets van aangetrokken. Zelf was ik ook altijd de jongste van de klas, nooit erg gevonden. Ze heeft met gemak de basisschool doorlopen, maar altijd wel met de opmerking dat ze jong en speels was. En nu in de brugklas van het Gymnasium gaat het ook erg goed. Er zit iemand van 11 in de klas, dus is ze niet meer de jongste.
Ze blijft speels en gaat na haar huiswerk lekker met de playmobiel spelen, huppelt op een stokpaard met pijl en boog door het weiland..so what? Heerlijk, laat haar maar lekker nog kind zijn zo lang het kan. misschien blijft ze haar hele leven wel zo...net als haar moeder. Ik wil maar zeggen, trek er niet te veel van aan, ze zullen het altijd blijven zeggen. Als je kind er maar geen last van krijgt.

Nasha 1st

Nasha 1st

12-02-2009 om 22:17

Iris

Dank je!

Nasha 1st

Nasha 1st

21-02-2009 om 00:11

Hoor niet veel meer....

en zoon en dochter spreken steeds over volgend schooljaar en over groep 3 in 1 adem. Ik ga er dus van uit dat ook de juffen dat uitdragen naar de kinderen....Ik ben nog steeds op mijn hoede, maar ga er eigenlijk steeds meer van uit dat ze gewoon overgaan!

Jolijt

Jolijt

22-02-2009 om 16:34

Ik houd ook de adem in

hier ook een septemberkindje, met de melding bij de eerste rapportbespreking "tjsa, jong en sociaal emotioneel...." maar niets meer gehoord. Weet dat maart bij ons de maand is voor de nieuwe klassenindelingen en de oudergesprekken komen er na de vakantie aan.

Nasha 1st

Nasha 1st

23-02-2009 om 20:31

Niet te lang inhouden jolijt

Daar krijg je het erg benauwd van )

Marion

Marion

23-02-2009 om 22:28

De school

Mijn kinderen zitten op een school waar geen traditionele groepen meer zijn....de kinderen werken op eigen tempo door....herfstkind of niet....

Volgende week

Ga ik jongste inschrijven. Hij is van 10 oktober. Zijn zus is van 6 november 2000. Zij heeft als oudste kleuter de kleutertijd doorgebracht en dat was doodnormaal. En nu vinden ze het op school heel normaal wanneer jongste start in groep 1, daarna doorstroomt in groep 2 en dan als 6 jarige groep 3 gaat doen. Ze kijken vooral over hoe hij het over het algemeen zal doen. "sociaal-emotioneel-geleuter" daar doen ze niet aan. Maar ook als ik vind dat hij dus gewoon nog wel een jaar mag kleuteren (zelf zijn paps en mams ook oktoberkinderen en die vonden allebei het kleuteren heerlijk) dan vinden ze dat ook goed. Gewoon kijken naar het kind dus, niet naar leeftijd of leeftijdsgrenzen. Ik kan me daar heel goed in vinden.

Nasha 1st

Nasha 1st

23-02-2009 om 22:46

Marion

Heb je school net bekeken...apart....beetje ver voor mij, maar die tijden, hoe gaat dat dan in zijn werk? En die vakanties?

Marion

Marion

23-02-2009 om 23:08

De school

de school is dus het hele jaar open, behalve 2 weken met kerst en oud/nieuw. Kids gaan naar school, tijden worden geregistreerd. Minimum is 940 uur in het jaar, maar meer mag (en is vaak heel fijn!). Ik ben net met kids 3 weken naar Thailand geweest, geen probleem, maar ze gaan deze zomer wel naar school! Echt waanzinnig!

Fraz

Fraz

24-02-2009 om 09:09

Marion

welke school is dat dan. Klinkt op zich goed

Mag wat kosten zo bijelkaar

Mozes! Dat komt als snel op een duizendje of zeven per jaar. Kloppen doet dat niet. Het gebouw is gratis. De opvang zou daarom ook goedkoper moeten zijn dan gewone kdv.
Groet,
Miriam Lavell

Nasha 1st

Nasha 1st

24-02-2009 om 22:35

Volgens mij

krijg je wel gewoon je deel toeslag van de belastingdienst....

Ander draadje

Nasha:"krijg je wel gewoon je deel toeslag van de belastingdienst...."
Klopt. Maar ja, is het nou schooltijd waarvoor je betaalt, of opvangtijd? Helemaal helder wordt dat niet.
Meer in het draadje over nieuwe schooltijden. Het past daar beter.
Groet,
Miriam Lavell

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.