Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Espa

Espa

29-01-2009 om 11:02

Spaans op middelbare school?

Hallo,

Wij wonen in het buitenland, maar i.v.m. waarschijnlijke terugkeer naar Nederland, zou ik graag willen weten of Spaanse les op de middelbare scholen in Nederland al een beetje ingeburgerd is, of dat het meestal nog gewoon blijft bij Engels, Frans en Duits.

Alvast veel dank voor antwoorden.

Groetjes, Espa

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Saartje

Saartje

29-01-2009 om 11:46

Hier keuzevak

Hoi Espa

Hier is het een keuzevak. Dit wil zeggen dat het niet als volwaardig vak wordt aangeboden maar als extraatje in de bovenbouw. Hier is een provinciestadje in het midden van het land. Wij vinden dit ook heel jammer want onze dochter heeft als klein kind ook spaans gesproken maar nu is het natuurlijk al heel ver gezakt...

groet

Saar

an mien

an mien

29-01-2009 om 17:00

Eindhoven

Hoi Espa,

Hier in Eindhoven is een school (Bischop Bekkers) waar spaans net als engels en frans een verplicht vak is alleen kinderen met dyslexie krijgen vrijstelling voor spaans.

An Mien

Judith van Marrewijjk

Judith van Marrewijjk

30-01-2009 om 16:41

Goh

Hoi,
Mijn zoon zit in Eindhoven op het BB. Hij krijgt Spaans in de brugklas. Ik dacht dat het al op alle middelbare scholen ingvoerd was. Maar nee dus.
Het leuke is dat hij les heeft van een juf die Spaans als moedertaal heeft. Ze is nieuw op school en vreselijk mild voor de kinderen. Met allerzielen richtte ze haar eigen altaartje in. Hij krijgt dus ook nog cultuur mee
Succes met de keuze,
Judith

Saartje

Saartje

30-01-2009 om 17:44

Keuzevak wel examen

Hoi espa

Keuzevak wil niet zeggen dat je geen examen hoeft te doen. Maar hier kan je het pas kiezen in de 4e en je je moet ernaast ook nog 2 moderne talen en Nederlands kiezen. Hoet wordt dus niet gegeven als volwaardige moderne taal.

succes

Saar

Tirza G.

Tirza G.

30-01-2009 om 22:39

Hier ook niet

Je kunt een module Spaans doen in de bovenbouw, maar het telt niet mee voor je examen.

Tirza (pffffff, bezig met profielkeuze jongste, wát een ei moet er weer gelegd worden)

kaatje43

kaatje43

31-01-2009 om 11:54

Hier een modulevak.

Helaas zou ik bijna zeggen. Zelf heb ik er vroeger ook examen in gedaan. Geweldige taal. Maar dit terzijde.
Espa, wonen jullie nu in een Spaans-talig land? Zo ja, is het niveau van de middelbare school hier dan niet een beetje te laag voor hem. Heeft hij er dan wel wat aan?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.