joep
15-02-2011 om 20:22
Spoed: fles wijn mee naar juffendag?
Ik durf het niet onder eigen naam te vragen, schaam me wel een beetje, maar ben toch benieuwd hoe jullie over het volgende denken.
Ik kom er nu achter dat het morgen juffendag is en ik heb geen cadeau. Ik heb er niet aan gedacht, zit nu aan huis gekluisterd (man weg) en bedenk wat er voor buikbaars in huis is.
Ik zit te denken aan een fles wijn, of is dit ongepast?
Andere mogelijkheden: pak bastognekoeken, een al gelezen boek, een delftsblauw vaasje, wat al 110 jaar bij mij in de keuken staat of een tekening. Ook niet echt geschikt dus.
Wat denken jullie? Of heeft er iemand nog een idee?

joep
15-02-2011 om 20:24
Ja dat is dus mijn eigen naam
Nou dat weten jullie dan ook weer: joep heeft de zaakjes niet voor elkaar, weet niet wanneer het juffendag is en heeft veel drank in huis.

dihanne
15-02-2011 om 20:35
Hmmmmm, mooi kaarsje?
bij ons op school zou het niet kunnen, een fles wijn. Daar is het heel braaf, snoep mag ook niet
En er is een regel dat juffen alleen door kinderen zelfgemaakte kado's mogen krijgen
heb je nog niet een mooi kaarsje ofzo? of waxinelichtje in mooi houdertje o.i.d
vorig jaar hebben we letterkoekjes gebakken, en de voornaam van de juf daarmee gevormd, werd gewaardeerd.
kan er nog snel wat geknutseld worden morgenochtend? bloemen van crepe-papier ofzo?
succes
Dihanne

purk
15-02-2011 om 20:37
Joep
kom je morgenochtend voor schooltijd niet nog langs een supermarkt die al open is. Dan zou ik daar namelijk een zakje chocolaatjes ofzo kopen.
Is dat niet het geval: dan een tekening van kind, een paar kaarsen, heb je niet toch nog een reep chocolade liggen, doosje thee en op elk theezakje laat je kind iets tekenen (moeten het wel van die verpakte een-persoonstheezakjes zijn).
Nou....flesje doucheschuim, heb je dat nog staan?
En anders...tja, dan weet ik het ook niet. Ruk een roos of bloem uit het boeket dat op tafel staat...
groetjes van Purk

joep
15-02-2011 om 20:46
Opgelost!
Meiden: waar zou ik toch zijn zonder jullie!
Inderdaad heb ik nog 2 waxinelichthouders (kerstpakket), zoek ik er even 2 lichtjes in en heb ik die niet dan staat hier ook nog een onaangebroken fles sanex. Dat komt goed.
Hartelijk dank!

joep
16-02-2011 om 09:06
Nou nou nou nou
Gisteren met heel veel pijn en moeite, nog een papier en lintje opgezocht, 2 gezellige pakjes van gemaakt. Komen we uit bed wil hij het perse niet geven. En ik wil de kaarsen zelf houden en ik vind de keukentafel zo kaal en ik kan ze niet missen,je moet ze niet weggeven, huil huil. Daar had ik echt niet op gerekend. Ik opperde nog: zullen we dan vanmiddag andere kaarsen gaan kopen: neehee huil huil. Rap aangekleed en toch snel naar de winkel, waar ik dus meer moeders aantrof (!). Uiteindelijk zijn het dus narcissen geworden.

Puck
16-02-2011 om 09:42
Ha ha joep
In ieder geval nog een nieuw bosje narcissen. Je had ook je half uitgebloeide bos van je eigen salontafel kunnen pakken

ishtar
16-02-2011 om 09:47
ze moeten juffendag ook gewoon later in het jaar houden, dan kun je tenminste een fatsoenlijk bosje bloemen uit eigen tuin plukken
(dat heb ik dus wel eens gedaan, was nog een aardig bosje ook!)

Sancy
16-02-2011 om 12:40
Ach joep
Hoe herkenbaar Zoon hier zou ook zo reageren vermoed ik. Gelukkig houd ik niet van bonbons en krijg ik die wel, dus heb ik altijd wat weg te geven. Maar meestal wel zonder inpakpapier

Lou
16-02-2011 om 16:25
Jeetje
Was het vandaag juffendag dan?
Pfft, ik weet ook nooit iets van dat soort dingen. Ik kan zeker niet morgen nog met een tissuedoos aankomen?

Lou
16-02-2011 om 17:09
Oh laat maar
Ik dacht dat het landelijke juffendag was slaat nergens op. Het was natuurlijk alleen op de school van joep juffendag! Gelukkig. Geen tissuedoos morgen.

joep
16-02-2011 om 20:12
Hahaha
Dat vind ik nou wel weer leuk om te lezen. Dat heb je als je steeds de indruk hebt dat je wat mist, dan gaat meteen je hartslag omhoog als je zoiets tegenkomt.
Het is inderdaad alleen hier, daarom had ik graag anoniem met mijn eventuele flesvormig cadeau over het plein willen gaan. Je kan het er toch niet op wagen dat je de enige computerbezitter in het dorp bent.
Ik blijf ook steeds een beetje grinneken om de suggestie van lidwientje: een tube tandpasta.

joep
16-02-2011 om 22:04
Ja pelle
Beter berichten plaatsen voor de middag dan zeg ik niet zulke rare dingen. Maar ja avondmens he, daar weet je waarschijnlijk alles van.
Ik ga er steeds vanuit dat het forum bestaat uit hippe vrouwen uit de grote steden, maar misschien zijn we gewoon met plattelandsvrouwen onder elkaar. Toevallig de laatste tijd nog iemand met een mandje narcissen zien lopen?

Lou
16-02-2011 om 23:02
Haha
Jouw hier is in elk geval niet mijn hier, zo veel wijzer ben ik inmiddels. Ik postte eerst hier, vroeg het daarna aan Dochter, die wist niets van een juffendag, en pas daarna ging bij mij het lampje branden dat een juffendag iets van één school is. Maar, narcissen - prima cadeau, ik onthoud 'm vast want de buurtsuper is hier ook vroeg open

Temet
17-02-2011 om 10:08
Lou
Dat biedt alleen soelaas als jouw juffendag ook in het voorjaar valt.
Hier gelukkig geen juffendag, maar ja, wel verjaardag van juf (vorig schooljaar) dus het effect is hetzelfde. Gelukkig ruimschoots van tevoren aangekondigt middels een briefje in de tas van zoon, dus ik was daadwerkelijk voorbereid.
Groeten
Temet

koentje
17-02-2011 om 11:04
Tip
ik heb met zoon lief ooit een een rits kleine brooddeeg werkstukjes gemaakt! met name kaarsenstandaardjes, voor waxine lichtjes .i.d. doen het altijd goed. Later met een beetje verf wat opfluffen en een laagje lak erover. Wat ik ook deed toen hij kleiner was: een pasfotootje van hem op gewoon papier afgedrukt. Deze plak je met behangerslijm (wat ook dienst kan doen als lak over de verf) onder het werkstukje (zodat het niet te opdringerig is) met nog iets geschrevens erbij, bedankt o.i.d. Deze dingetjes gebruik ik dan voor kadootjes voor de juf, een aardigheidje voor oma of wie ook.
Werd altijd erg gewaardeerd en ziet er ook leuk uit!!
Ik maakte er dan met hem direct een heel stel zodat je altijd een zelfgemaakt aardigheidje in huis hebt. Ik vind het namelijk een beetje onzinnig om van alles te kopen voor juffen. Ik geef het toe: ik ben gewoon een krent!

Moek
18-02-2011 om 09:55
Wat doen ze ermee?
De juffen moeten inmiddels wel in iets ter grootte van Paleis Soestdijk wonen als ze alles willen opslaan...

Hibiscus
18-02-2011 om 11:24
Moek
Dat is het fijne van juf zijn, je hebt altijd een cadeautje in huis voor de juf van je kinderen
Doet me denken aan iemand die ooit zei dat Nederland met 1 rol Droste chocola kan doen, mensen kopen dat alleen maar om cadeau te geven, en ze worden vaak doorgegeven na weken in de kast te hebben gelegen.
Hibiscus

Coco
21-02-2011 om 19:14
Cobi
"Maar ik heb dus wel eens een paar keer een fles wijn aan juffen gegeven die ik hoog had zitten. Met een door het kind getekend etiket en dan Chateau Margootje erop of zoiets. Was wel lang geleden, voor het de klassenmoeders hun intrede deden"
Ha, ha, ik ben nog uit de tijd dat we de meester een doos sigaren gaven......(de juf trouwens niet, dus er werd wel flink gediscrimineerd)