Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Leandra

Leandra

05-05-2009 om 22:10

Spreekbeurt zoon (7 jaar)

Hallo!

Mijn zoon (7 jaar) heeft binnenkort zijn eerste spreekbeurt. Iemand nog tips hiervoor? Hoe lang is zo'n spreekbeurt meestal? Hij heeft nu iets van 7 minuten. Hij gaat over zijn hamster vertellen en die gaat mee natuurlijk .

Groetjes Leandra

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Mindmap

Laat hem eerst een mindmap maken. Het woord hamster in het midden en dan alles eromheen wat hij maar wil vertellen over de hamster.

Daaruit kun je wat regeltjes tekst bakken. Zo doen ze het tenminste bij ons op school. De kinderen komen met een A4-tje als steun met wat regeltjes erop.

Hier was de eerste keer het onderwerp "de Romeinen". Dan kan je geen levende Romein meenemen dus mijn zoon had wat plaatjes bij zich. Die waren genummerd, corresponderend met de zinnen op het velletje papier. Kon hij het een beetje behappen allemaal. Wat playmopoppetjes erbij, klaar.

Tinus_p

Tinus_p

06-05-2009 om 10:15

Belangrijkste tip

Vraag na wat de juf/de school verwacht.

ishtar

ishtar

06-05-2009 om 10:46

Wij kregen

van meester een uitdraaitje met wat aanwijzingen.
Iets van een woordspiraal. Plaatje in het midden, en woorden er omheen.
Wij hebben een foto gemaakt van zoon met cavia (spreekbeurt ging over onze cavia) en die in het midden geplakt. Allerlei woorden die met cavia's te maken hebben, en die in zijn spreekbeurt voorkwamen eromheen gezet, paar plaatjes op internet gezocht van andere cavia's (andere vacht, kleur ed) en die uitgeprint. (en genummerd en op gezet wat het 'belangrijke' van het plaatje was)wat eten mee, borsteltje of andere verzorgingsattributen.
Spreekbeurt duurde iets van 5 minuten, en hij kreeg applaus! Zoon blij!! De bedoeling hier van de (eerste keer)spreekbeurten was dat kinderen het als leuk ervaren. En bij zoon zijn ze daarin geslaagd.
Veel plezier voor je zoon!

Leandra

Leandra

06-05-2009 om 11:49

Bedankt

voor de tips! Ik laat nog weten hoe het is gegaan!

Groetjes Leandra.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.