Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Guinevere

Guinevere

12-01-2012 om 17:06

Squla

Gisteren zag ik in het NRC Handelsblad een reclame voor Squla (met korting). Ik zag in het archief enkele ervaringen uit 2010. Heeft er iemand recente ervaring met Squla?
Ik wil eigenlijk weten of het een aanrader is voor een kind (groep 6) dat moeite heeft met het doorgronden van vraagstellingen in het algemeen. Met Ambasoft komen we daar niet verder mee (wordt hier bovendien als saai ervaren, steeds dezelfde soort oefening).

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

I pad

Als je een i pad hebt kan je het gratis squla bordspel erop zetten. Kan je vast een paar vragen oefenen. En wij kregen op een gegeven moment de mogelijkheid om squla een paar weken gratis uit te proberen. Misschien een idee?

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Guinevere

Guinevere

12-01-2012 om 20:43

Geen i pad

Nee, ik heb geen I-pad... en gratis uitproberen heb ik nog niet gezien (wel 1 maand-abo via de site, maar dan loop je nu dus de 20,- korting voor een jaar mis).

Julia64

Julia64

12-01-2012 om 22:25

Hier

Hier Squla sinds 1,5 jaar ongeveer. Zoon (nu 10, groep 7) vindt het leuk, we proberen elke dag 1 of 2 "squlaatjes" te doen. Lukt niet altijd hoor; zeker in drukke tijden met veel huiswerk of in de vakanties schiet het er wel eens bij in. Maar vooralsnog heb ik er wel 7,95 per maand voor over. Het is leuk opgezet, een stuk minder saai dan de gewone CITO-oefeningen. Je kunt ook onderling wedstrijdjes spelen met andere Squala-deelnemers en punten sparen voor cadeautjes (moet je wel heeeeeel veel punten hebben hoor, in een bepaalde tijd, is hier nog niet gelukt).
Lijkt me wel lastig dat je in jouw geval meteen aan een jaarabonnement vastzit, hmm... ik zou het toch liever eerst een maandje gratis uitproberen, dat kon bij ons op een gegeven moment via school, misschien kun je daar eens informeren?

Julia64

Julia64

12-01-2012 om 22:30

zie nu pas dat je wilt weten of het een aanrader is voor een kind dat moeite heeft met het doorgronden van vraagstellingen in het algemeen. Dat weet ik eigenlijk niet. Ik gebruik het voor zoon echt specifiek voor de dingen waar hij mee vastloopt op het gebied van spelling, werkwoordvervoegingen etc.
Maar Squala is erg breed, je kunt echt op alle vakgebieden (ook zaakvakken als aardrijkskunde, natuur en techniek etc.) oefenen, dus het is ook leuk om voor de lol dingen te doen waar je juist wel goed in bent - althans, dat vindt mijn zoon. (Goh, het lijkt wel of ik aandelen heb..

May

May

13-01-2012 om 16:22

Hier wel een succes..

Zoon van 7 heeft er zijn rekenvaardigheid al aardig mee verbeterd, we moeten er nu na de vakantie nodig weer mee verder. Hij vindt het leuk en ik had nooit verwacht dat hij voor zijn lol een potje zou gaan rekenen, maar hij doet het toch..

Guinevere

Guinevere

13-01-2012 om 19:26

Ah, ik begrijp eigenlijk van jullie dat het het geld best waard is? Zal ik dan gewoon maar een jaarabo nemen?
P, het gaat me niet alleen om toetsvaardigheid, hoewel dat mooi meegenomen is. Maar er zitten dus ook allerlei andere vakken in. En onze zoon is zo'n typisch geval waar niet uitkomt wat erin zit (licht bovengemiddeld IQ, ondergemiddeld resultaat :-p ). En Ambrasoft komt toch wel gedateerd op ons over, bovendien erg beperkt in de leerstof (alleen rekenen en taal). Toetstrainer hebben we ook al (voor DS). Ik ben dus ook zoekende naar iets nieuws als extra, maar wel leuke en motiverende, oefenstof.

Guinevere

Guinevere

16-01-2012 om 21:56

Tot nu toe

Tot nu toe bevalt het goed. Ook dat er filmpjes op staan waarin dingen nog eens extra worden uitgelegd. We hebben nog niet alle onderdelen uitgeprobeerd maar ook zoon is al tevreden, omdat hij merkt dat hij ervan leert. Dezelfde test 2 keer doen (2e keer foutloos) blijkt nogal motiverend te werken.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.