Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Marjoleine64

Marjoleine64

08-05-2009 om 23:03

Steeds weer gymles die vervalt...

Wij worden er langzaamaan een beetje moedeloos van. Normaal hebben ze volgens rooster één keer per week gymles.
Bij onze jongste zoon (9, groep 6) valt al gedurende een groot deel van het schooljaar regelmatig de gymles uit. Na de kerst is gezegd dat ze dat zouden gaan inhalen, maar er valt alleen maar meer uit. Dit wordt veroorzaakt doordat de juf van groep 6 geen gymles mag geven (niet bevoegd), en als dan de leerkracht die dat wel mag ziek is, of zijzelf (en er dus niemand die andere klas even kan overnemen) dan is er geen gym. Ik denk dat dat de afgelopen maanden minstens 1 op de 3 weken het geval was.
Bij oudste (11, groep 7) speelt iets anders: daar zijn ze de afgelopen weken al herhaaldelijk in plaats van gym buiten een spel gaan doen op de naast school gelegen skatebaan. Prima op zich, maar ze doen dat dan met 2 klassen tegelijk, en spelen met de hele groep van 60 kinderen een uurtje slagbal. Zo mogen ze misschien 2 keer slaan en lopen, en hebben de minderen in het veld af en toe iets te doen. Ze hebben dan wel hun frisse neus, maar beweging is anders.
Wij vinden dat dit dus echt te weinig is, een school moet toch minimaal een keer per week een echte gymles verzorgen? Wij hebben sterk de neiging om nu maar eens naar school te stappen en onze mening te geven, maar wat kunnen we doen behalve klagen? Weet iemand of een juf die geen gym-bevoegdheid heeft misschien wel met de kinderen buiten een sportief spel mag doen? Of mag dat ook niet? Ik begrijp dat een gymbevoegdheid nodig is om met toestellen en zo veilig te leren werken, maar gewoon voor een partijtje slagbal? Of desnoods handbal, of trefbal (dan hebben ze zelfs geen slaghout waarmee ze elkaar kunnen raken).
Bedankt voor het meedenken,
Marjoleine

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
senta

senta

11-05-2009 om 23:02

Melden bij de mr

Mijn advies is : meld dit aan de MR en vraag om dit te behandelen in de vergadering.

m@

m@

12-05-2009 om 22:10

Wij hebben het in mr behandeld

Op onze school ook steeds geen gym, veroorzaakt door bovengemiddeld verzuim van de gymleraar. Ik zit zelf in de MR en heb het een half jaar geleden op tafel gelegd. Er heeft toen een gesprek met de gymdocent plaatsgevonden. Daarna ging het wel wat beter. Heb ook naar de mogelijkheid van vervanging bij afwezigheid geinformeerd, maar die gymtypes blijken zeer zeldzaam te zijn en er was geen vervangingspool voorradig. Dus tja...

M@

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.