Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Studeren. Wel of niet op kamers


(Ot), Even gecheckt; de enige mbo op Texel, de wadden academie, biedt alleen opleiding in de horeca . Gemiste boot; alsof daar geen jongelui wonen die iets anders zoeken dan carrière in de horeca, denk bv aan zorgsector of pedicure.  Alsof  op Texel geen mensen wonen, die b.v. zorgbehoevend zijn. Misschien dat de dochter dan wel op het eiland had willen blijven.🤔

Flanagan schreef op 24-07-2023 om 20:24:

(Ot), Even gecheckt; de enige mbo op Texel, de wadden academie, biedt alleen opleiding in de horeca . Gemiste boot; alsof daar geen jongelui wonen die iets anders zoeken dan carrière in de horeca, denk bv aan zorgsector of pedicure. Alsof op Texel geen mensen wonen, die b.v. zorgbehoevend zijn. Misschien dat de dochter dan wel op het eiland had willen blijven.🤔

Maar wrs is Texel niet groot genoeg om een hele klas aan bijv pedicures in opleiding te vullen, laat staan om al die pedicures daarna een baan te kunnen bieden Ik denk dat men daar er wel rekening mee houdt dat je voor een vervolgopleiding naar 'het vaste land' moet. Kun je daarna met diploma terugkeren. 

Kan me zo voorstellen dat die horeca opleiding juist bezocht wordt door studenten die niet van Texel zelf komen?

EmmaT schreef op 24-07-2023 om 17:36:

[..]

Hoef je geen jaarclub of uni voor te hebben hoor, Hbo' ers wonen ook op kamers en hebben een druk sociaal leven, ook zonder studentencorps 😋

Ik heb het over levenslange vriendschappen door jaarclubs. Die gaan door, ook na de studententijd.

Gebruikersnaaminvullen schreef op 24-07-2023 om 20:45:

[..]

Ik heb het over levenslange vriendschappen door jaarclubs. Die gaan door, ook na de studententijd.

Ik ook hoor. Ik heb nog steeds een club vrienden uit mijn hbo-tijd in de jaren '80. En nooit lid geweest van het corps.

EmmaT schreef op 24-07-2023 om 21:16:

[..]

Ik ook hoor. Ik heb nog steeds een club vrienden uit mijn hbo-tijd in de jaren '80. En nooit lid geweest van het corps.

Zelfde hier. 

Gebruikersnaaminvullen schreef op 24-07-2023 om 20:45:

[..]

Ik heb het over levenslange vriendschappen door jaarclubs. Die gaan door, ook na de studententijd.

Het is een levenstaak van adolescenten om vriendschappen voor het leven op te bouwen. Dat is niet alleen voorbehouden aan universitaire studenten met jaarclubs. Het gaat wel sneller als je op kamers woont en in een nieuwe omgeving komt.

MarijaSamZoe schreef op 24-07-2023 om 10:22:

[..]

In utrecht in het hospita 😊

Knip



Knip


MMcGonagall schreef op 24-07-2023 om 19:58:

Zijn er toch wel meer die met 16 op kamers gaan, in ieder geval de jonge hbo’ers en veel mbo’ers die een studie doen die je niet naast de deur hebt (landbouw e.d.). Sommigen hebben geluk met familie/kennissen waar ze in de kost kunnen, maar ik ken er ook die echt een kamer huurden.


Mijn neef was amper 16 toen hij ver van huis een mbo opleiding ging volgen maar die kon intern op school en dan in het weekend naar huis. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.