Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Studeren. Wel of niet op kamers


Begin dan niet over haar vader in Egmond en die hospita en over dat ze 16 is en jullie financiën. Dat is onnodige info en bovendien vrágen om feedback. 

Oke, je hebt er niet om gevraagd, maar ik heb wel een mening. Ik zou m'n kind op haar zestiende helemaal nog niet op kamers laten gaan of vier uur te laten reizen op een dag, da's toch gekkewerk!

Ze zal wel willen, maar dan kan je als ouders toch duidelijk maken dat dat nu niet gaat. Laat haar eerst een andere mbo opleiding volgen in de buurt of het havo en dan kan ze die gewilde opleiding doen als ze achttien is.

MarijaSamZoe

MarijaSamZoe

24-07-2023 om 19:29 Topicstarter

wekkerradio schreef op 24-07-2023 om 19:21:

Oke, je hebt er niet om gevraagd, maar ik heb wel een mening. Ik zou m'n kind op haar zestiende helemaal nog niet op kamers laten gaan of vier uur te laten reizen op een dag, da's toch gekkewerk!

Ze zal wel willen, maar dan kan je als ouders toch duidelijk maken dat dat nu niet gaat. Laat haar eerst een andere mbo opleiding volgen in de buurt of het havo en dan kan ze die gewilde opleiding doen als ze achttien is.

Ik vraag wel om een mening, maar alleen over het reizen of op kamers gaan. En ik krijg allemaal advies over hoe ik met mijn expartner moet omgaan en of ik wel een ov jaarkaart heb aangevraagd..... hahaha!! Vandaar mijn reacties. Maar goed, ik wilde al kijken of ik het topic er af kon gooien. Maar dat lukt dus niet. Ik heb genoeg antwoorden over wat het beste is voor mijn dochter en daar ben ik dankbaar voor 🥰

Kun je Forumbeheer niet vragen het topic te sluiten? Dan komen er geen reacties meer 



'Ze wil zelf het liefst op kamers in Utrecht.'  Als dat haalbaar en betaalbaar is: doen! 

MarijaSamZoe

MarijaSamZoe

24-07-2023 om 19:41 Topicstarter

......
MarijaSamZoe schreef op 24-07-2023 om 19:29:

[..]

Ik vraag wel om een mening, maar alleen over het reizen of op kamers gaan. En ik krijg allemaal advies over hoe ik met mijn expartner moet omgaan en of ik wel een ov jaarkaart heb aangevraagd..... hahaha!! Vandaar mijn reacties. Maar goed, ik wilde al kijken of ik het topic er af kon gooien. Maar dat lukt dus niet. Ik heb genoeg antwoorden over wat het beste is voor mijn dochter en daar ben ik dankbaar voor 🥰

Je overdrijft wel een beetje hoor, verreweg de meeste reacties zijn gewoon on topic en ik lees geen commentaar op de opvoeding of tips voor relatietherapie.

Zijn er toch wel meer die met 16 op kamers gaan, in ieder geval de jonge hbo’ers en veel mbo’ers die een studie doen die je niet naast de deur hebt (landbouw e.d.). Sommigen hebben geluk met familie/kennissen waar ze in de kost kunnen, maar ik ken er ook die echt een kamer huurden.

MarijaSamZoe

MarijaSamZoe

24-07-2023 om 19:58 Topicstarter

Moxxie schreef op 24-07-2023 om 19:46:

[..]

Je overdrijft wel een beetje hoor, verreweg de meeste reacties zijn gewoon on topic en ik lees geen commentaar op de opvoeding of tips voor relatietherapie.

Dat zeg ik toch. Daar ben ik heel dankbaar voor. Ik heb nog nooit op een forum gezeten op deze manier. Dus een goeie les voor me. 😅

Ik zag ook al dat emoji's uit kan zetten op je profiel. Dus misschien dat mensen mijn knipoog in sommige reacties niet zien en deze blijkbaar gelijk negatief op vatten.....

Maar wat een beleving dit..... Het zweet staat in mijn oksels.....hahaha!

MarijaSamZoe

MarijaSamZoe

24-07-2023 om 20:01 Topicstarter

Moxxie schreef op 24-07-2023 om 19:46:

[..]

Je overdrijft wel een beetje hoor, verreweg de meeste reacties zijn gewoon on topic en ik lees geen commentaar op de opvoeding of tips voor relatietherapie.

Dat zei ik ook niet hè......

MarijaSamZoe schreef op 24-07-2023 om 19:58:

[..]

Dat zeg ik toch. Daar ben ik heel dankbaar voor. Ik heb nog nooit op een forum gezeten op deze manier. Dus een goeie les voor me. 😅

Ik zag ook al dat emoji's uit kan zetten op je profiel. Dus misschien dat mensen mijn knipoog in sommige reacties niet zien en deze blijkbaar gelijk negatief op vatten.....

Maar wat een beleving dit..... Het zweet staat in mijn oksels.....hahaha!

Nou, en dan is dit draadje nog niet eens totaal ontspoord. Had ook nog kunnen gebeuren.

Gewoon blijven, meelezen en vaker reageren. Het is hier best gezellig.  Velen ken ik hier al zo'n 18 jaar.  De tijd vliegt.

MarijaSamZoe schreef op 24-07-2023 om 19:58:

[..]

Dat zeg ik toch. Daar ben ik heel dankbaar voor. Ik heb nog nooit op een forum gezeten op deze manier. Dus een goeie les voor me. 😅

Ik zag ook al dat emoji's uit kan zetten op je profiel. Dus misschien dat mensen mijn knipoog in sommige reacties niet zien en deze blijkbaar gelijk negatief op vatten.....

Maar wat een beleving dit..... Het zweet staat in mijn oksels.....hahaha!

😂 Dat vind ik dan wel weer grappig. O ja, en ik stem hospita.

Dubbel

Ik had vroeger een vriendin die opgroeide in de Achterhoek en te maken had met een bazige moeder. Ze wilde naar een grote stad omdat de regio haar benauwde en ze op een gegeven moment  met haar moeder niet meer door één deur kon; ze wilde, net 17, haar vleugels uitslaan dmv een opleiding op flinke afstand van haar ouderlijk huis en huurde voor een laag bedrag een  ruimte bij een hospita. Ze bloeide op en kon het  met die hospita prima vinden. Succes verhaal.
 Als ik je lees, lees ik een meisje dat graag ergens buiten gebieden Texel of een kustplaats wilt wonen. Dan kan men wel andere opties ( andere opleiding) opperen zodat ze niet ver hoeft te reizen, maar die zijn m.i. voor een meisje die haar vleugels wilt uitslaan, aan dovemansoren.
 Gelukkig bestaat de optie appen. Voor de ouders van de vriendin bestond die luxe nog niet.

MarijaSamZoe

MarijaSamZoe

24-07-2023 om 20:20 Topicstarter

Wat fijn die positieve berichten! Dankjulliewel! 
En ik ben ook heel blij met wat ik wijzer ben geworden over hoe het door medestudenten wordt ervaren het reizen of op kamers gaan. Daar kan ik echt wat mee. ❤️

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.