Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
jan

jan

16-03-2009 om 19:03

Tafeldiploma

Bij ons op school doen ze niet veel aan de tafels. Ik wil toch graag dat dochter ze leert automatiseren. Dus ben ik van plan zelf een tafeldiploma uit te reiken.
Op online klas, krijg ik'm niet omdat je dan een wachtwoord moet invullen. Ik kan er wel oefenen, maar ik wil eigenlijk een papier.
Ik weet van een jongetje op een andere school, dat hij een blad met sommen kreeg (hoeveel?) wat hij binnen 5 minuten moest invullen. Zo verdien je dan je tafeldiploma. Misschien moet ik zelf zo'n blad papier met sommen maken? Weet iemand hoeveel sommen en binnen hoeveel minuten af moeten zijn? En misschien is er toch een dergelijke sommenreeks uit te printen via het internet?
Alvast bedankt.

Groet Jan

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
ijsvogeltje

ijsvogeltje

16-03-2009 om 19:18

Tafel bowlen

Geen diploma, maar wel een groot succes hier: tafel bowlen. Is een van de vele leuke educatieve spelletjes op http://kids.ambrasoft.nl/

an mien

an mien

16-03-2009 om 19:19

Ambrasoft

In het ambrasoft pakket kan je als ze alle tafels goed geoefend hebben een tafeldiploma uitprinten.
Ik vind het een heel fijn pakket het kost 30 euro maar het gaat 8 jaar mee.
Bij ons op school (groep 6 en 7) doen ze vaak taffeltoppers dat is een honderdveld met de getallen van 2 tot 10 (door elkaar)in de eerste horizontale rij en 2 tot 10 in de eerste verticale rij en dan invullen binnen 5 minuten.
succes

An mien

zon

zon

16-03-2009 om 19:20

Bij ons

hoeven ze niks op papier te doen. Ze moeten de tafel eerst op volgorde op kunnen zeggen en vervolgens door elkaar. Er staat geen tijd voor maar de bedoeling is dat ze meteen antwoord geven zonder na te denken. Per gehaalde tafel krijgen ze een sticker op een tafelstickervel. Hebben ze de tafels 1 t/m 5 dan moeten ze die ook helemaal door elkaar op kunnen zeggen en dan krijgen ze een klein tafeldiploma. Hebben ze alle tafels gehaald en kennen ze ze ook allemaal door elkaar dan krijgen ze een groot tafeldiploma.

Fraz

Fraz

16-03-2009 om 20:44

Hier

kun je een blad uitprinten met de 100 verschillende tafelsommen. Iedere keer maakt hij een andere volgord

http://rekenhulp-basisschool-pabo.nl/LvdP/printvellen/alleSoortenTafels/alleSoortenTafelsPrints.html

mirreke

mirreke

18-03-2009 om 14:21

Jan onlineklas

Daar kun je wel op, even verderlezen op de site. Volgens mij gewoon op 'verder' klikken.

jan

jan

18-03-2009 om 15:14

Thanks

Iedereen bedankt voor de tips!
De vellen van Fraz rollen uit de printer. En mirreke... ik kan wel oefenen (verder klikken), maar ik kan niet het tafeldiploma maken

Groet! Jan

Agchie

Agchie

19-03-2009 om 15:49

Misschien is dit leuk

Ik kwam op internet een kwartetspel van tafelsommen tegen.....volgens mij geweldig om mee te oefenen!

http://jufkarin.punt.nl

Er staan meerdere leuke kwartetten op deze site!

Groetjes,

Agchie

mijnkinderenzijnmnalles

mijnkinderenzijnmnalles

28-03-2009 om 21:26

In welke klas alle tafels?

En in welke klas moeten jullie kinderen de tafels kennen? Mijn dochtertje zit in groep 5 en moet ze allemaal al kennen. School in Spanje. Ben benieuwd.

Annet

Annet

29-03-2009 om 21:15

Groep 5 maar daarna blijven oefenen

Hier hadden ze alle tafels in groep 5 geleerd. Dat betekende kunnen opzeggen.
Tot en met groep 7 werden de tafels nog geregeld geoefend, bijvoorbeeld met een tafelblad (tafels door elkaar, veel sommen, moet af zijn binnen bepaalde tijd).

Linda99

Linda99

30-03-2009 om 09:30

Groep 4

Hier worden in groep 4 de tafels geleerd. Via de computer en dan alles door elkaar met een bepaalde logische volgorde. Het eerste tafeldiploma is sinds vorige week binnen!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.