Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Sofie-Anne

Sofie-Anne

10-04-2011 om 21:43

Testen van groep 8 maken in groep 7

Mijn dochter zit in groep 7 en heeft met de entreetoets alleen maar A's gehaald. Geen probleem verder, fijn dat het zo goed gaat. Maar een kennis ( die op bijzonder onderwijs werkt) zei tegen mij dat ik moet vragen of ze niet een cito of entreetoets kan maken op groep 8 niveau. Om te kijken op welk niveau ze zit. Ik heb het de leraar gevraagd, via de mail. Ik moet nog antwoord krijgen, maar heeft dit verzoek enige kans, wat denken jullie ? Of hebben jullie daar ervaring mee misschien ?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

De reden?

Zou je graag zien dat je kind nog dit jaar doorstroomt? Anders zie ik het nut er niet van in, eerlijk gezegd. Je dochter krijgt begin volgend schooljaar (nov)een voorlopig schooladvies, wil je het graag eerder?
Ik wist het zelf eigenlijk wel van mijn kind. Heb jij geen idee wat het niveau van je kind is? Welke conclusie trek jezelf bij het behalen van allemaal A`s? Is haar gewone schoolwerk ook altijd ruim voldoende/goed?

Sofie-Anne

Sofie-Anne

10-04-2011 om 22:13

Gr 8 overslaan

Ja, ik zou graag zien dat ze dan groep 8 overslaat als het ware. Sociaal emotioneel zou ze het wel aan kunnen. De leraar heeft als schooladvies vwo gegeven, ook al mag hij dat officieel niet doen,zei hij erbij. Mijn reden ? Het lijkt me zonde om groep 8 te doen als het niks toevoegt. Haar gewone schoolwerk is ook zeer goed, ze blijkt sommige testen beter dan de leraar te kunnen. bijv een test met opengevouwen doosjes o.i.d. en dan moet je de plakrandjes noemen of zoiets. Ik was er niet bij

cqcq

cqcq

10-04-2011 om 22:25

Je bent een beetje laat

De goede VO's zitten inmiddels vol. Dus tja, ik zou nu niet meer gaan voor groep 8 overslaan. Zinvol is het overigens wel om te kijken in hoeverre ze de stof van groep 8 al beheerst, dan kan school daar volgend jaar een aangepast programma op maken.

Wat wil je dochter?

Ik heb hier eind groep 6 ook wel eens aan gedacht. We wisten dat het cognitief wel goed zat en we wisten zijn niveau. Toch heeft hij de basisschool gewoon afgemaakt. Mijn zoon moest er niet aan denken om een jaar eerder de school te verlaten dan zijn klasgenoten. Geen kamp? Geen musical? Geen eindtoets? Echt niet.
Deze zomer komt hij van school en nu is hij er in "gegroeid".Straks iedere dag 15/20 km. fietsen, stukken zelfstandiger geworden,echt een beginnende puber, hij gaat naar een grote scholengemeenschap. Het leven bestaat uit meer dan het behalen van een VWO niveau. Dit niveau bewandelt ze waarschijnlijk al vanaf groep 1. Maar is ze nu ook toe aan het voortgezet onderwijs of heeft ze een jaartje basisschool nog nodig om in dat jasje te groeien?
Of je te laat bent weet ik niet. Zelf zou ik het nu ook erg overhaast vinden voor een kind. Maar misschien wordt jouw kind wel dolgelukkig als ze over enkele maanden vervroegd naar het vo kan?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.