Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

TOS en verbale intelligentie test

Hoi Iedereen,

ik heb een dochter van 5.5 jaar en zit op speciaal onderwijs (cluster 2). We willen een overstap doen naar het reguliere onderwijs. Nu willen ze een non-verbale en verbale intelligentie test uitvoeren. Ik maak me enorm zorgen over de verbale test. Is het slim om een kind met tos op verbale test af te nemen? Heeft iemand ervaring mee en kan mij hierbij helpen?


bedankt voor je bericht! Cluster 2 is heel fijn! Maar het gaat te makkelijk voor mijn dochter. Ik heb ook zorgen over het regulier. Met de juiste begeleiding kan je toch ook wel komen. Als de uitslagen van de testen ons tegenvallen gaan we opnieuw bekijken. Voordat we ons kind op het regulier plaatsen wil ik zeker een gesprek met de school/ leerkrachten met de vraag of ze ons kind kunnen bieden wat ze nodig heeft.

TOS word erger op het regulier als een kind niet het juiste begeleiding krijgt!

——————

Wat fijn dat het je dochter zo goed af gaat! Ik zou wel erg kritisch zijn/blijven bij het bezoeken van reguliere scholen. Die kunnen nogal eens hun eigen begeleidingsmogelijkheden overschatten. Het gebeurt wel eens dat ze zeggen dat het compleet geen probleem is en dat er best een mouw aan te passen valt, maar dat achteraf blijkt dat ze geen idee hebben of de expertise missen om adequaat te begeleiden.

Persoonlijk zou ik ook kijken naar eventuele andere opties als ze bij de huidige school goed op haar plek zit en wel passend begeleid wordt. Zo’n wissel naar regulier kan echt heftig zijn voor haar..

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.