Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Traktatie "probleem"

Hoi de vraag aan jullie: wat zou jij doen?
Mijn dochter zit in een combiklas 6-7. Naast hen zit een 5-6. Op dinsdag en woensdag maken ze er 3 losse groepen van, dus 5 en 6 en 7. Dit vanwege het part-time werken van de leerkrachten.
Nu is mijn dochter in het weekend jarig. En dan bedenk ik: waar gaat ze trakteren; alleen in groep 6 op een dinsdag of woensdag. Of in de combi-klas 6-7. Derde variant werd ook nog benoemd: in de combi en de kinderen van groep 6. Maar ja, dat is dan weer niet leuk voor de groep 5. Nog even en ik trakteer de hele bovenbouw. Dochter kan niet kiezen. In groep 6 zit haar vriendin, maar bij de splitsing in combi's zit vriendin in de 5-6 combi. Stom probleem, wat zouden jullie doen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Bastet

Bastet

11-09-2010 om 16:43

Ik zou

Ik ben wel van het grote gebaar,ik zou gerust de hele bubs trakteren,maar dan de traktatie bescheiden houden.
Bastet

Ik denk dat ik gewoon de eerstvolgende dag na haar verjaardag zou trakteren en dan gewoon in de groep waar ze die dag zit. Mocht er dan een vriendin buiten de boot vallen dan kun je die na school toch iets geven?

Maar de optie van Bastet is ook wel aardig, maar dan zou ik gewoon iets makkelijks doen/kopen.

Pippin

Pippin

11-09-2010 om 17:06

Ook

Ik zou het ook als Bastet doen. Een makkelijke kleine tractatie voor de hele bende.

Ilona

Ilona

11-09-2010 om 17:23

Vraag het je dochter

Vraag de jarige in welke groep ze wil tracteren. Het lijkt erop dat het voor jou niet zoveel uitmaakt, dan kan ze toch prima zelf kiezen??

Ilona

Tango

Tango

12-09-2010 om 17:27

Vrijdag of maandag

Ik zou een kind dat in het weekend jarig is laten trakteren op vrijdag of maandag en dan gewoon in de klas waarin het dan (op het traktatiemoment) les heeft. Dus als dat een combinatie is van meerdere klassen, dan trakteer je alle klassen.

Ilona

Ilona

12-09-2010 om 21:30

Tóch zelf laten kiezen

Pelle: inderdaad dochter kán niet kiezen.

Maar toch zou ik de dochter laten kiezen, het is haar verjaardag, haar klas, het zijn haar vriendinnetjes en vriendjes en in groep 6 ben je echt wel oud genoeg voor zo'n keuze. Bij welke groep voelt ze zich het meest 'thuis' en daar voor gaan.
Succes (en gefeliciteerd!)

Ilona

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.