Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Niki

Niki

24-06-2019 om 19:15

Tropenrooster en leerlingenvervoer

Op veel scholen zijn tropenroosters ingevoerd. Zo ook op de school van mijn zoon. Nu gaat hij met de taxi (leerlingenvervoer) naar Speciaal Onderwijs. Onze gemeente geeft geen toestemming voor aanpassing van de taxitijden. Nu weet ik dat ze dat volgens de regels ook niet hoeven, maar ben benieuwd hoe dit in andere gemeentes gaat.


Dees

Dees

30-06-2019 om 19:45

Nou ja zeg

Nou sorry hoor als je school om 14:00 uit gaat zou ik echt dat tropenrooster tot 13 niet invoeren.

Dees

Iedereen was er heel blij mee dus prima toch.

'Ik vraag me af wat je bedoeling is met zo'n opmerking?'

Ik wil dat basisscholen stoppen met doen alsof moeder de vrouw hele dagen thuis is en om de haverklap kan inspringen.

Knurf

Ik denk niet dat scholen zo denken maar je kunt het misschien navragen bij jouw school, hoe de keuze voor tropenrooster tot stand is gekomen.
Hier is het in goed overleg gegaan met de ouders.

Gingergirl

Het gaat niet om mijn school, mijn dochter is 17.

Ik bedoel dit:
https://www.linda.nl/nieuws/fragmentgemist/hulpouders-vrijwilligers-tekort-school/

Knurf

Ja dat stuk had ik onlangs gelezen. Dat herken ik wel, op de school van mijn kids vragen ze om de haveklap hulpouders, wat dus gewoon niet werkt in de huidige maatschappij.

Onze school heeft een waardeloos pand wat niet koel te krijgen is.op sommige dagen stijgt de temperatuur tot 40 graden dus blij met het tropenrooster.

Gingergirl

'Onze school heeft een waardeloos pand wat niet koel te krijgen is.op sommige dagen stijgt de temperatuur tot 40 graden dus blij met het tropenrooster.'

Hopelijk gaan de klimaatplannen van de regering dan iets opleveren. Niet in de zin van het terugdringen van de temperatuurstijging, maar vanwege alle plannen om gebouwen beter te isoleren en zo.

Knurf

Nou inderdaad!

Bo

Bo

01-07-2019 om 21:51

Knurf

"Ik wil dat basisscholen stoppen met doen alsof moeder de vrouw hele dagen thuis is en om de haverklap kan inspringen."

Nou dat is dan jouw eigen interpretatie hoor. Ik denk dat school ervan uit gaat dat OUDERS het regelen. Hoe ze het doen, is het probleem van de ouders. Wij wisselen dit soort dingen af, net wiens agenda flexibeler is.

Overigens zijn nieuwe schoolgebouwen (die van ons is 10 jaar oud) juist TE goed geïsoleerd. Totaal niet berekend op zulke warme temperaturen. Van een goede klimaatcontrole (laat staan airco) is geen sprake.

Nou Bo

Op onze basisschool werden de vaders gevraagd voor kleine timmerklusjes en de moeders voor de hapjes bij het kerstdiner.

Dees

Dees

02-07-2019 om 07:08

Bij de school van mijn kind was blijkbaar de klimaatbeheersing het probleem. De leidster van de bso zat standaard met een vest aan ook toen het buiten 32 graden was. Heb mijn kind nooit horen klagen over de kou maar begreep wel dat die temperatuur standaard op 19 graden staat.

Knurf

#Op onze basisschool werden de vaders gevraagd voor kleine timmerklusjes en de moeders voor de hapjes bij het kerstdiner#

Gewoon uit nieuwsgierigheid...hoe lang is dat geleden? Ik geloof je direct hoor maar ik herken het totaal niet met hoe het op de school van mijn kids gaat. Deze week wordt er bv schoongemaakt in de klas 's middags...komen allemaal vaders.

Gingergirl

Ik heb in deze draad al aangegeven hoe oud mijn dochter nu is ...

O excuses

Sorry knurf, dat had je inderdaad gedaan.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.