Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
ayla

ayla

24-06-2010 om 08:49

Uitslag en welke school?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Chippie

Chippie

27-06-2010 om 21:35

Karin

Je dochter is versneld en kwam dus in een klas waar d ekinderen ouder waren (sociaal vaardiger) maar die kinderen hebben een lager iq. Dat zijn geen iq-gelijken. Die kinderen zitten ook niet in een plusklas. Ik kan me best nog wel iets voorstellen bij de wenselijkheid van versnellen als het kind daar sociaal gezien beter past. Maar volgens mij kan een school een prima hb-beleid voeren zónder per se plusklas te hebben.

Ayla, je hebt ook orthopedagogen die speelmiddagen organiseren etc.

ayla

ayla

27-06-2010 om 22:35

Chippie

ik ben hard op zoek naar speelmiddagen of iets dergelijks maar het lijtk hier in het zuiden wel achter gebleven gebied. Hint organiseert wel dingen maar weinig voor dochter haar leeftijd en verder is er net veel hier. Ik ken ook verder echt helemaal niemand met evenoude HB kinderen. Wel mensen met oudere HB kinderen. Daarom dat ik hoop dat school daar wat verandering in kan brengen.

T&T

T&T

28-06-2010 om 09:05

Ayla (ot)

Hoe gaat het met het paardrijden? Zit ze daar al in een groepje, of nog in de prive les? Ik merk dat mijn dochter echt steeds vrijer wordt op de manege, ze maakt daar ook gemakkelijker contact en gaat nu ook al mee met de oudere meisjes om de paarden te verzorgen en op te zadelen. Haar IQ of haar autisme? het doet er daar even totaal niet toe, en dat is heel lekker Iedereen weet daar intussen dat meiske heel verlegen is, maar de kinderen en de hulpmeisjes weten niet dat ze autisme heeft, of hoe slim ze is.
Ik begrijp dat je pas net weet wat er allemaal speelt bij je dochter, en het is heel terecht dat je haar nu zo snel mogelijk op een passende school probeert te krijgen. Daar is bij mij een tijd geleden ook veel tijd en energie in gaan zitten. Maar probeer het dan ook even los te laten. Ze is meer dan alleen slim, ze is ook gewoon kind, gewoon Ayladochter.
Ik hoop echt dat ze nu op een leuke school komt, en in een leuke klas waar ze haar draai vindt, dat doet gewoon al heel veel, en misschien geeft het dan ook wat meer rust voor jou.
groetjes, Tess

ayla

ayla

29-06-2010 om 09:44

Reactie en gesprek oude school

Het paardrijden vind ze echt geweldig, ze heeft altijd op donderdagavond een half uur priveles en zodra de les afgelopen is begint ze te vertellen hoe zeer ze zich verheugt op de volgende les. En ik moet zeggen ze pikt het vrij aardig op, is niet echt bang, ze is dol op haar paardje en wil het dolgraag allemaal leren. Ook van de juf van de manege kreeg ik te horen hoe leuk het was om te zien hoe blij dochter is op de pony. Het was ze wel al opgevallen dat ze echt alles moesten uitleggen, dochter houdt niet zo van onverwachte dingen en wil alles uitgelegd krijgen. Dat wil ze daar ook. Ja zei de juf ze laat mij denken aan mijn eigen kind die heel slim is en ook zo is. Aha dacht ik toen.

We hebben gisteren een gesprek op de oude school gehad, ze hebben haar de cito’s van groep 3 laten doen en daar ging ze volledig de mist mee in. Dingen waarvan ik denk dat ze dat een jaar geleden al kon maakt ze fout. Bij het lezen hakt ze alles waardoor het veel te langzaam duurt. Letters kon ze nu wel al allemaal. School geeft aan dat ze vermoeden dat ayladochter zich heel erg aangepast heeft aan haar omgeving en dat het daarom nu mis gaat. Ze zeggen dat ayladochter dringend een versnelling nodig heeft maar dat dit nu niet gaat lukken. Daar moet naar toe gewerkt worden. School geeft nu ook aan dat ze niet het materiaal en kennis hebben om haar te begeleiden. Plusklas zou op zijn vroegst pas over 2 jaar kunnen. Verrijken kunnen ze alleen met gewoon schoolmateriaal en verder hebben ze geen paketten in huis en geen leerkrachten die weten hoe ze ermee om moeten gaan. Ze hebben ons eigenlijk half half aangeraden een andere school te zoeken. En daar komen die andere scholen dus weer. We hebben nog steeds geen beslissing kunnen nemen, we zijn alleen maar aan het twijfelen over wat het beste is. Ik weet dat we gewoon een beslissing moeten nemen en niet zo moeten piekeren maar ik wil ayladochter gewoon zo graag weer eens blij naar school zien gaan. Vandaag is dochter weereens thuis, schoolziek noem ik het maar. Waren gisteren weer wat dingen in de klas gebeurt. Kinderen die tegen haar zeiden dat ze nooit meer op hun feestje mocht komen of ene kindje dat zei dat ze alle bomen die bij ons huis stonden ging omhakken. Die kinderen zijn dat binnen een dag weer vergeten maar ayladochter neemt het letterlijk en is dan echt van slag.

Praten

leuk dat het paardrijden met "haar paardje" aanslaat.

Minder leuk dat de cito niet echt een duidelijk beeld geeft, ik weet dat je zou willen versnellen naar groep 4. Wat ik zou doen is met deze uitslag naar de andere school/scholen gaan en vragen wat ze denken te kunnen doen. Dat zou misschien kunnen zijn om groep 3 en 4 samen te doen? Persoonlijk (maar dat is mijn idee) zou ik niet goed durven mijn kind dat toch niet echt 'up to date' is met lezen, schrijven en rekenen, zo direct in groep 4 plaatsen. Je dochter heeft al niet zoveel zelfvertrouwen, ik zou dus echt school om een plan vragen. Maar eens ze de letters kan schrijven, en voldoende geautomatiseerd kan rekenen, kan ze de overstap maken.

Wij hebben dat rond Pasen gedaan, dochter had dan toch wel 7 maanden gemist, da's best wat, Kerstmis was beter geweest. Dat zou voor je dochter wel mooi haalbaar kunnen zijn?

ayla

ayla

29-06-2010 om 11:34

Kerstmis

Kerstmis was ideaal. Zelfs de oude school wilde daar wel aan mee werken. Juist omdat zij daar ook zien dat Ayladochter echt een versnellingskind is. De bedoeling is idd dat ze zover bijgespijkerd gaat worden dat ze in dec over kan. Wij hebben allemaal het idee dat ze veel meer kan dan ze laat zien. Juf heeft ook dat idee. Had vrijdag al zelfs de cito’s van 4 klaarliggen om te doen, toen dochter opeens helemaal vastliep in de groep 3 cito’s. Toen had het dus geen zin om verder te gaan. Hadden we allemaal echt niet verwacht. Tja en waarom, geen idee

Misvatting

Ayla, het is goed mogelijk dat je dochter de toetsen van groep 4 of zelfs 5 beter doet dan die van groep 3. "Bijwerken" is niet zo'n zinnige missie zolang juist dat niet onderzocht is. De afstand tussen haar begripsniveau en de toetsen van groep 3 kan zo groot zijn dat ze juist daar fouten maakt. Te makkelijk wordt dan moeilijk omdat ze niet begrijpt wat er bedoeld wordt. Er teveel achter zoekt. Teveel nadenkt.
Juist dat is een overeenkomst tussen leerlingen die vooruit zijn.
Eventuele werkelijke hiaten kunnen worden weggewerkt via de moeilijker stof.
Groet,
Miriam Lavell

Even zo

Even zo

29-06-2010 om 11:57

Ayla

Hoe compleet was je test? Kun je iets meer vertellen over verschil in VIQ en PIQ? Was er een uitschieter naar beneden (bij oudste zoon was er een uitschieter op cijferreeksen)? Zijn er dingen opgevallen tijdens de test (mijn zoon had bij de moeilijke vragen meer goed dan bij de (te?) makkelijke vragen? Is er bv gekeken of er aanwijzingen zijn voor bv dyslexie? Kortom; is er verder gekeken dan het toetsen van de intelligentie.

Aan een etiketje hoe begaafd je dochter is, heb je weinig. En gezien de niet opvallende schoolprestaties (bv lezen) zou je volgens mij verder moeten kijken. Qua intelligentie past ze misschien wel in een hogere klas maar qua leesprestaties bv niet. Met een dergelijk IQ zou je verwachten dat ze 'op haar sloffen' leert lezen etc.

Hier viel de oudste (in mijn optiek absoluut niet hoogbegaafd) op met de WISC en gaan ze een aantal zaken nader onderzoeken. WISC is eigenlijk ook bedoeld om intelligentie te testen tot 130.

Bovendien geeft zijn intelligentieprofiel in relatie tot zijn schoolresultaten geven aan dat er wel 'iets', waarschijnlijk dysxexie, in het spel moet zijn. En dan kan het plaatje wel kloppen; oudste zoon is waarschijnlijk minstens zo intelligent dan de jongste. De jongste loopt in schoolprestaties flink voor, maar de oudste heeft letterlijk last van waarschijnlijk dyslexie die de schoolresultaten flink drukken.

Andere misvatting

Er is niet zo'n heldere samenhang tussen leren lezen en iq. Leerlingen met een laag iq leren het net zo vaak makkelijk. Leerlingen met een hoog iq net zo vaak moeilijk.
Groet,
Miriam Lavell

ayla

ayla

29-06-2010 om 13:22

Evenzo en miriam

Evenzo”: ik snap eigenlijk niet wat je bedoelt met de WISC is bedoeld om te meten tot 130, hij is kan toch verder meten. Dochter had geen kloof, totaal IQ 142, VIQ was 130 en PIQ 142. Ze zat bij alles vrij hoog. Het slechtste was nog de cijferreeksen maar ook dat was bovengemiddeld. Haar verwerkingssnelheid was vrij hoog. Er is niet gekeken naar dyslexie wel naar aanwijzingen voor ADHD, hier zag de psychologe echter verder geen redenen toe. Zij zien de problemen die dochter nu heeft als een gevolg van slechte begeleiding op school en onderpresteren.
Het lezen bijvoorbeeld, zowel wij als juf denken dat dochter echt wel kan lezen dat zij echter zichzelf zo aangewend heeft om te hakken omdat ze denkt dat dat zo hoort dat ze nu niet meer zonder kan. Ik heb het al eens in een ander draadje gezegd, ze zegt het woord zachtjes helemaal, gaat dan hakken en zegt het dan hardop helemaal. Raar genoeg krijgt ze het wel klaar om moeilijkere woorden als pestkop en huiswerk te lezen zonder hakken, terwijl ze daarna een woord als maan of poes wel hakt. Ik zie niet echt aanwijzingen voor dyslexie eerder een kind wat zich een verkeerde manier van leren heeft aangeleerd en een gebrek aan zelfvertrouwen heeft.

Miriam, wat zou er dan moeten gebeuren? Heeft het zin haar de toetsen van groep 4 te laten doen of kunnen we beter de toetsen nu alten rusten, haar op een nieuwe school in groep 3 laten beginnen met de insteek van versnellen naar 4 in dec.

ayla

ayla

29-06-2010 om 13:54

Oh ja en nog

Omdat het hier in het zuiden nog 4 weken duurt voordat ze vakantie hebben heb ik gisteren de IB’er gevraagd hoe ze denken dochter nog bezig te houden tot aan de zomervakantie. Vandaag kreeg ik een telefoontje. Er is besloten haar vanaf morgen te laten starten met het leespakket veilig leren lezen van groep 3. Ze willen haar begeleiden met lezen zodat ze van het hakken afkomt en ze mag met het pakket van drie zover gaan als ze kan in 4 weken.

Naar groep 4

Ze is zes, toch? Ik zou zeggen: naar groep 4. Mee laten draaien en ondertussen met rust laten. Nergens over zeuren. Haar eigen weg laten vinden en zich laten inspireren door medeleerlingen.
Je kunt die gok gevaarloos nemen.
"Raar genoeg krijgt ze het wel klaar om moeilijkere woorden als pestkop en huiswerk te lezen zonder hakken, "
Dat is het fenomeen. Moeilijker is makkelijker.
Groet,
Miriam Lavell

Trucje uit eigen doos

"Ze willen haar begeleiden met lezen zodat ze van het hakken afkomt en ze mag met het pakket van drie zover gaan als ze kan in 4 weken."
Ik krijg er kromme tenene van.
Ooit heb ik zelf aan de school gevraagd om avi-uit te testen. Mijn stelling was dat zoon op dat niveau precies zo zou lezen met precies zoveel fouten en tempo als bij avi-1 (waar hij officieel op zat).
Avi lezen volgt heel nauwgezet de theorie van makkelijk naar moeilijk en veronderstelt dat kinderen die niveau x onvoldoende doen, niveau x + 1 helemaal niet kunnen.
Ik heb de stelling geponeerd dat die vlieger voor mijn zoon niet opging.
En ze hebben hem getest. Niet alleen avi-uit, maar op dezelfde dag alle avi-toetsen. Ik had gelijk. Er was geen enkel verschil in toetsscore.
Mijn zoon verdiende er verlossing van het leesgedoe mee en leerde uiteindelijk zichzelf echt lezen.
Doe die gok eens. Laat ze je dochter eens op een veel hoger avi-niveau (of hoe dat ook mag heten tegewoordig) toetsen. Alle kans dat ze daar precies zo scoort, of zelfs beter.
Dan is de mythe uit de wereld.
Groet,
Miriam Lavell

ayla

ayla

29-06-2010 om 14:13

Klopt wel

Miriam, je hebt in zoverre gelijk dat dochter thuis AVI 3 leest en dat even goed of slecht doet als de AVI 1 teksten. Er zit dus idd geen verschil tussen.

vlinder72

vlinder72

29-06-2010 om 14:13

Ayla, toetsen

Hebben ze Ayla dochter wel geholpen met het afnemen van de toetsen? Het is een illusie om te denken dat een kind uit zichzelf weet wat de bedoeling is. Zo kan mijn zoon de rekenstof van groep 3 foutloos doen. Maar als hij iets nieuws ziet dan moet ik de eerste som voordoen. Hoe weet hij anders wat de bedoeling is? Plus / min hij heeft er nog nooit van gehoord. Spellen hetzelfde. Hij kan nog niet schrijven. Woorden typen op de computer gaat heel langzaam want dat heeft hij nog nooit gedaan. Nog een voorbeeld mijn oudste was de tafels aan het doen. Ik gaf zoon 2 ook een eenvoudige som en vroeg hem hoeveel is 2 x 2. Zijn reactie. Maar ik weet niet wat keer is. Nee, natuurlijk niet. Hoe kan hij dat nou weten. Ik heb het hem voorgedaan met gogo's op tafel en daarna kon hij achter elkaar de tafel van 1, 2 en 3 opzeggen.

ayla

ayla

29-06-2010 om 14:23

Vlinder

Vlinder, blijkbaar hebben ze twee vragen samen gedaan aan het begin. Als ik dochter vraag wat ze van de toets vond zegt ze makkelijk. Nou ja ze zegt eigenlijk dat ze eerst niet wist wat de bedoeling was maar dat het daarna makkelijk werd. En zij kon deze week ook de tafel van 3 opnoemen, had na 2 keer door hoe het werkte en kon hem toen zo afmaken. Volgens de juf heeft ze iedere vraag uitgelegd. Het was zelfs zo dat als de juf wist dat dochter iets zou moeten weten en dochter maakte de som fout ze nog eens voor de zekerheid vroeg of dochter het wel zeker wist. Maar dochter was dan heel stellig.
Daarom snapt ook niemand waarom ze een D score krijgt. Iedereen weet wat ze kan en ik denk dat de juf er ook vanuit is gegaan dat ze de medio 3 ook met gemak moest kunnen maken.
Een heleboel van die sommen die ze nu heeft moeten maken en die ze fout had maakt ze zelf foutloos thuis als ze op haar krijtbord rijtjes sommen maakt.

Over bijwerken

hier is dochter ook geheel "onbijgewerkt" voor de leeuwen gesmeten met Pasen in groep 4. Niet allen "niet bijgewerkt" maar ook nog eens "niet begeleid" door school wegens onwillge juf in groep 4. Maar, ze heeft het toch maar gehaald (met de nodige klachten over haar aandacht dan wel).

De schoolbegeleidingsdienst had ons trouwens gezegd dat dat bijwerken helemaal niet nodig was, zelfs te vermijden: voor dochter was het zelf realiseren van het vereiste niveau de uitdaging die ze nodig had.

Het enige spijtige aan de vernselling is dus dat ze alsnog niet gemotiveerd is, er het haar nog altijd inzet ontbreekt, samen met een belabberde aandacht.

Op dat vlak heeft de versnelling dus niet veel zoden aan de dijk gezet, terwijl iedereen verwacht had dat ze reuze-gemotiveerd zou zijn.

Nog even over dat lezen

mijn zoon deed dat ook, hakken en plakken waar niet meer nodig. Ik heb hem toen eens gevraagd om "alle letters heel traag aan elkaar te lezen zonder onderbreken (op zo'n zagerige toon), en toen was het eigenlijk weg.

Trouwens: met een lang woord wordt hakken en plakken eigenlijk te moeilijk. Ga eens aan de slag met lange woorden en kijk eens of dat lukt? Indien ja dan kan ze zo van dat hakken afgeraken voor korte woordjes.

Even zo

Even zo

29-06-2010 om 14:55

Ayla

"ik snap eigenlijk niet wat je bedoelt met de WISC is bedoeld om te meten tot 130, hij is kan toch verder meten"

Ja, hij kan verder meten, maar heel betrouwbaar is het dan niet meer. Alleen al om het feit dat in die doelgroep te weinig leeftijdsgenoten vallen. Google maar eens. Dat wil niet zeggen dat je helemaal niets hebt aan de WISC, maar het zegt wel dat je dus verder meot gaan kijken. Hier dus een extra testdag ná de WISC. Het is dus ook interessant om te kijken waar de uitvallers zitten (ook al is dat bovengemiddeld).

Ik snap niet goed waarom school CITO scores nodig heeft als iedereen ziet dat ze het kan. Dan zou ik inderdaad CITO-scores van een hogere groep pakken óf de CITO toetsen in de hoek gooien.

Even zo

Even zo

29-06-2010 om 14:57

Miriam

Is jouw zoon hoogbegaafd én dyslectisch (of werd dat gedacht)? Heeft dat iets te maken met het topdown-leren?

Allemaal onzin

Evenzo, ik vind het allemaal onzin, bottom up, top down, ik zou er niks over zeggen. Maar inderdaad, op de school hebben ze alle meningen uit de kast gehaald. Elke maand een nieuwe zo'n beetje.
Mijn mening was veel eenvoudiger: Het is best mogelijk dat dat avi- en toetsgedoe vaak een adequaat middel is, maar niet altijd. Niks helpt of werkt 100%, dit dus ook niet.
Mijn zoon maakte leesfouten in de toetsen. Niet vanwege een samenhang met verondersteld makkelijk of moeilijk, maar vanwege desinteresse, concentratieverlies, het gemis aan enig denkbaar doel voor ogen. Hij vond het ook allemaal maar onzin.
De test op mijn manier gebruikt toonde aan dat de vooronderstelling, hoe moeilijker het leeswerk hoe langzamer en hoe meer fouten, niet klopte bij mijn zoon.
Daarmee kon de methode in de kast.
Groet,
Miriam Lavell

Annet

Annet

29-06-2010 om 23:38

Hier net zoiets als bij miriam (avi toetsen)

Zoon was best een vlotte lezer maar ging per avi-toets toch maar 1 niveau per keer omhoog (ze toetsen geloof ik 3 keer per schooljaar).
Ik heb begin groep 4 gevraagd of ze wat verder wilden gaan met die toetsen want volgens mij maakte het niveau van de tekst niet zoveel uit bij hem. Het bleek dat de IB-er die de toets afnam, stopte als ze het vermoeden had dat het volgende niveau niet gehaald werd. Volgens mij is de instructie dat je doorgaat met toetsen totdat een niveau niet meer gehaald heeft.
Gelukkig is op mijn vraag ingegaan en ging zoon van avi 4 naar avi 8. IB-er was zo sportief om tegen zoon te zeggen dat zijn moeder gelijk had.

Annet

Annet

29-06-2010 om 23:43

Ayla

Een voorwaarde om naar groep 4 te gaan is niet eens het goed scoren op de citotoetsen, zeker niet als school ook weet dat je dochter het aankan.
Een voorwaarde die wel handig is, is dat dochter goed genoeg kan lezen (inclusief tempo). Dat maakt het voor haar ook gemakkelijker om te kunnen functioneren in groep 4.
Je zou kunnen vragen of ze toch de volgende avi-niveaus toetsen. Dus niet stoppen als ze een bepaald niveau niet haalt. Helaas komen die lange moeilijke woorden ook niet in avi 2 of 3 voor. Maar misschien wordt dan wel duidelijk dat het voor haar niet zoveel uitmaakt of het 1, 2 of 3 is.

ayla

ayla

30-06-2010 om 07:36

Lezen en andere school

gisteravond heeft ze een stuk uit een doraboek en daarna uit Geronimo stilton gelezen. En ik de nk dat dat nog beter ging dan dat avi 1 stukje op school. Het ging niet snel want de oefening is er nog niet maar het ging best aardig. Alleen op het woord archeologie liep ze vast maar ala dat vergeef ik haar

Het wordt in ieder geval de eerder beschreven school 2of 3. We durven echter beide geen beslissing te nemen.We willen haar allebei zo graag weer blij zien.

school 3 komt naar mijn idee beter uit de toetsen van de onderwijsinspectie, montesorri, veel kinderen die ergens anders buiten de boot vallen, zowel aan de onderkant als aan de bovenkant. meerdere hoogbegaafde kinderen aanwezig. Ook in haar toekomstige klas. Veel verrijkingsmateriaal, veel ervaring, plusklas. en erg leerlinggerichtonderwijs. Ook kinderen die achterstand hebben door allochtone achtergrond. door montesorri onderwijs niet echt ene buurtschool lijkt mij
school twee, voor ons praktischer want dichterbij. werkt met het systeem levelwerk, heeft een plusklas. ook hoogbegaafde kidneren aanwezig, volgens mij ook in de toekomstige klas, Ook redelijk wat ervaring. Naast levelwerk niet heel veel extra materiaal. Wel bereidt om veel te doen. school ligt in de binnenstad dus ook niet echt een buurtschool, wordt veel bezocht door kinderen vn gestudeerde ouders uit de dure wijken

vlinder72

vlinder72

30-06-2010 om 09:42

Ayla, beetje o.t.

Waarom vermeld je nou steeds dat school drie wordt bezocht door kinderen van gestudeerde ouders uit dure buurten? Zijn dat dan rare kinderen met van die rare ouders? Ik ben zo'n ouder. Mijn man en ik hebben gestudeerd. Wij wonen in een dure buurt, in een groot huis. Maar onze kinderen zijn echt heel normaal hoor. Ze doen hele normale dingen. Mogen met iedereen spelen. Dragen gewoon kleding van H&M (en ook Jottum en Gaastra) En wij hebben gekozen voor een doodnormale dorpsschool. En niet de school met de beste praatjes en beste inspectierapporten. Wij hebben voordat wij de school voor onze kinderen kozen, diverse scholen bezocht en uiteindelijk gekozen voor de school waarbij wij het beste gevoel hadden. Achteraf was dat de juiste beslissing. De school is in 4 jaar tijd behoorlijk veranderd. En hoewel ze geen plusklassen hebben, hebben ze de nodige ervaring met hoogbegaafde kinderen en kunnen deze kinderen ook een goed programma bieden (met of zonder versnellen).

ayla

ayla

30-06-2010 om 10:41

Vlinder

mijn man heeft ook gestudeerd en we wonen ook in ene groot huis in een vrij goede buurt. daar gaat het ook niet om. Ik woon in een plaats waar nog veel het plaatselijke dialect wordt gesproken en waar mensen die in die plaats geboren zijn daar ook nog veel waarde aan hechten. Op die school zijn bijna geen mensen die oorspronkelijk uit onze stad komen. Allemaal uit het westen die keurig ABN spreken. Ik weet dat dit klinkt als ene vooroordeel maar de lokale hebben toch sterk de neiging voor een lokale school te kiezen waar ook naast ABN ook het dialect gesproken wordt. Waar het carnaval leeft en de school binding heeft met de regio en de stad. Dat is bij die school gewoon duidelijk minder.

vlinder72

vlinder72

30-06-2010 om 11:34

Ik snap het

Sorry. Ik reageerde een beetje aangebrand. Ik merk dat mensen soms behoorlijke vooroordelen hebben over mensen in een grote woning en goed inkomen. Alsof dat allemaal maar zakkenvullers zijn die niets doen maar wel een goed inkomen hebben. En veel eisen stellen op school maar niets bieden. Tja, in dat beeld herken ik mijzelf en onze buren helemaal niet vandaar mijn reactie. Maar om dan even terug te komen. Je vindt de sfeer op school twee dus niet prettig. Dan lijkt mij de keuze niet zo moeilijk. Kies de school waar jij je het prettigste bij voelt. Je weet nooit of dat de juiste keuze was maar op dit moment is dat de beste beslissing. En verder weg dat maakt ook niets meer uit. Zo ben ik 6 jaar lang drie keer per week naar een kinderdagverblijf gereden op 8 kilometer afstand. Prima kinderdagverblijf, kinderen hadden het er naar hun zin, leuke leidsters. Maar bij kind 4 was ik het reizen meer dan zat. Maar toen was wel de keuze of een kinderdagverblijf op loopafstand en anders blijf ik op en neer rijden. Want moet ik alsnog in de auto stappen dan maakt het ook niet meer uit of het nou 16 kilometer heen- en weer is of 6 kilometer. En ongeacht de ontzettende goede inspectierapporten en rationele beslissingen, uiteindelijk is het toch Ayladochter zelf die er iets van zal moeten maken.

aylaschool

aylaschool

30-06-2010 om 13:41

We hebben besloten

dat het waarschijnlijk school 3 gaat worden, dus de school die het verste weg ligt. Deze sprak ons toch meer aan, meer expertise en de combiklassen. Ze mag volgende week 3 dagen komen wennen zodat de juf al een indruk van har krijgt. Was nog even de vraag in welke groep ze gaat wennen maar er is toch voor groep 3 besloten. Dan kan de juf en indruk krijgen vn wat ze allemaal kan en dan kunnen we daarna gaan praten wanneer ze naar groep 4 kan.

Succes

hopelijk bevallen de wendagen!

Annet

Annet

30-06-2010 om 21:05

Goed gedaan!

Kiezen is nodig. En zo te lezen heb je de keuze goed overwogen. Meer kun je niet doen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.