Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
21-02-2011 om 12:37
Een tijdje geleden liep hier een draadje over mijn dochter.
Op dit moment is het een stuk beter met haar. Ze heeft, doordat het moeten eraf is, weer zin om af en toe te oefenen thuis. Ze komt er dan zelf mee.
Ook pakt ze sinds een ruime week zelf 's avonds een boek of een Donald Duck (voor een kind dat vier weken geleden nog zei dat ze lezen haat, is dat een grote stap)
Het gesprek van het multiteam is nog niet geweest. Wel hebben de juffen een rapport gelezen van een test die wij bijna 3 jaar geleden hebben laten doen. Dat heeft ervoor gezorgd dat mijn dochter nu hulp krijgt bij het plannen van haar werk.
Ook werd ik vorige week door de juf gebeld, of ik het goed vind dat mijn dochter op school getest wordt op dyslectische kenmerken.
Kortom er is in de weken na het 10-minuten gesprek best veel gebeurt. Het belangrijkste vind ik eigenlijk wel dat mijn dochter nu meer ontspannen uit school komt.