Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Nest

Nest

09-02-2011 om 20:55

Update gymongeluk: bleek gescheurde milt

Hoi

Het is een tijdje geleden dat ik mailde over mijn dochter en haar schoolongeluk.
Sorry dat ik niet eerder gereageerd heb maar in het ziekenhuis was het lastig internetten en eenmaal weer thuis komt er zoveel op je af (en een computer die het niet goed deed).

Toch wil ik nog even iedereen bedanken die heeft gereageerd. Is zeer op prijs gesteld.

Status:
Elise heeft 1,5 week in het ziekenhuis gelegen. Ruim een week helemaal plat en daarna langzaam mobiliseren.
Ze is sinds 25 Januari weer thuis.
Ze voelt zich elke dag iets beter. De eerste week dat ze thuis was mocht ze ook nog helemaal niets. Vorige week zijn we begonnen 's morgens met een uurtje school. (van 10.45-12.00) en deze week doen we de middag erbij. Zo breiden we het uit.
Lopen en staan geeft nog de meeste klachten dus dat moeten we langzaam opbouwen. Ook hikken, gapen en niezen is pijnlijk.

Maar gelukkig gaat het de goede kant op. Ook is haar op het hart gedrukt absoluut de 1e 3 maanden geen lichamelijke activiteiten te doen, dus niet sporten, wild buitenspelen, rennen, fietsen, skateboarden, rolschaatsen e.d. (bye bye skivakantie)

Nu is het ook nog heel erg oppassen op school met bijvoorbeeld de drukte op de gang. Stel dat ze een duw krijgt of per ongeluk een elleboogje in de zij.

Ik heb afgelopen dinsdag een gesprek gehad op school. We hebben nog steeds niets van de leraar gehoord en hij loopt Elise op school gewoon straal voorbij. Hoezo normen en waarden?
De school wil een ander protocol opstellen voor dit soort zaken (dus eerder de verzorgers inschakelen bij twijfel) en dat protocol wordt mij ter inzage voorgelegd alvorens het definitief wordt gemaakt.
Tevens heb ik aangegeven dat ik wil dat beide leraren hun excuses aanbieden aan mijn dochter. Dat is voor haar afronding heel belangrijk. Bovendien leren zijn de kinderen dat ze wel sorry moeten zeggen en zelf doen ze het niet????
De rechtsbijstandverzekering heeft de school aansprakelijk gesteld maar die verwijzen dit door naar de overkoepelende stichting die weer juristen in de arm hebben.
Nou ze vechten het maar uit.

Dat was het zo'n beetje wel. Inmiddels is het een heel geplan om alles op de rit te krijgen want mijn werkgever had grote haast. Ze was nog niet weer in huis en ik moest weer komen werken. Lastig met een ziek kind in huis dat goed in de gaten moet worden gehouden.
Gelukkig wonen opa en oma dichtbij....

Nou dat was de update.
Nogmaals bedankt

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Sancy

Sancy

09-02-2011 om 21:50

Nest

Fijn dat je nog even een update geeft! Ik heb nog meermaals aan je dochter en jou gedacht. Zo te lezen heeft ze nog best een lange weg te gaan tot volledig herstel.
Ik hoop dat de docenten alsnog hun excuses aanbieden en een goed gesprek kunnen hebben met haar (en jou). Ik kan me goed voorstellen dat het voor de verwerking belangrijk is.
Wat de verzekeringen betreft: laat ze het maar lekker uitzoeken. Houd regelmatig contact met je verzekering om te zorgen dat er aan gewerkt blijft worden, en houd goed in de gaten dat je ook alle extra kosten en toekomstige kosten reclameert, zoals ik in die andere draad aangaf.
Ik wens je dochter veel sterkte, en jou ook!

Julie

Julie

09-02-2011 om 21:51

Nest

Ik heb toendertijd je draadje wel gelezen, maar niet gereageerd. Fijn dat het met je dochter weer wat beter gaat, maar men, wat een impact moet het allemaal hebben.

En wat me echt raakte is dat je schreef dat die gymleraar niets van zich heeft laten horen en haar op school negeert. Schokkend vind ik dat, echt onbegrijpelijk.

Sterkte verder!

NaShA

NaShA

09-02-2011 om 21:52

Nest

Fijn dat je nog even wat laat horen en fijn dat het wat beter met je dochter gaat. Schande van die leerkracht!!!

Puck

Puck

09-02-2011 om 22:40

Nest

Tjonge Nest, wel heftig! Gelukkig heeft ze dus wel haar milt kunnen behouden, dat is ook wel fijn.
Ik vind het net als de anderen erg onbehoorlijk dat de leraar niets meer van zich laat horen. Zou hij aanvoelen dat hij helemaal fout zat en gewoon niet durven zijn excuses te maken?
Beterschap verder voor je dochter en sterkte met al het geregel.

Fiorucci

Fiorucci

10-02-2011 om 07:14

Jeetje

Wat een weg heeft ze nog te gaan, dat zal best veel impact hebben op haar...hier had een kennis een soortgelijk akkefietje, leerkracht belde eerst op, maar negeerde de jongen totaal daarna. Wat bleek, opdracht van hogerhand om niks meer te zeggen, een spreekverbod dus....

Yura

Yura

10-02-2011 om 10:18

Oh wat erg

dat gedrag van die leraar, ongelooflijk. Ik zou me als school de ogen uit mijn kop schamen, dit heeft nogal een impact op jullie als gezin, skivakantie afzeggen, vrij nemen van je werk, continu plannen hoe je dochter van en naar school komt. Zou ook fijn zijn als ze daar een beetje in mee dachten. Sterkte gewenst, hopenlijk komt ze er weer helemaal bovenop.

Fransien

Fransien

10-02-2011 om 11:15

Gedeeltelijk thuis?

Is het bij jullie mogelijk om gedeeltelijk thuis te werken, dan kun jij je uren wel draaien, maar iets flexibeler. Is het voor je dochter misschien een optie om samen met een vriendinnetje het schoolwerk thuis te maken (vriendinnetje doet dat op school, dochter onder begeleiding van vriendinnetje thuis), is denk ik ook gezellig voor haar en kan ze nog een beetje rustig aan herstellen. Als je er geen goed gevoel bij hebt, gewoon het schoolwerk mee naar huis vragen en nog niet naar school laten gaan, of afspreken dat ze iets later komt (niet druk op de gang), en eerder naar huis mag, voor de drukte aan. Zij heeft dat nu gewoon nodig om te herstellen.
Wat de leraren betreft, ze moeten zich de ogen uit hun hoofd schamen! Een kind zo negeren! Ik zou dit zeker op school ter sprake brengen, de leerkrachten dienen ook het fatsoen te hebben om zich te verontschuldigen. En het andere protocol helpt niet als leraren nog steeds zo koning in hun klaslokaal zijn.
Wat de rechtsbijstand betreft, gewoon laten uitvechten en zo nu en dan een update aan je contactpersoon daar vragen. Ik zou in ieder geval de ski-vakantie vergoed willen hebben en de vakantieuren die je hebt moeten inleveren (of bij zorgverlof, je loon aanvullen tot 100%). Een aansprakelijkstelling betekent namelijk ook dat school dit echt niet zomaar kan vergeten. Met een beetje pech verhaalt de ziektekostenverzekering de medische kosten ook op school, en dat tikt pas echt aan. Dan is het vaak ook zo substantieel dat het in het jaarverslag van de stichting komt, en dat is niet leuk voor de betrokken leraren. Nou ja, dat zou het in een bedrijf zijn tenminste, da's mijn referentiekader.

koentje

koentje

10-02-2011 om 12:44

Volkomen

onbegrijpelijk dat zo'n gymleraar niet van alles doet om dit te herstellen, ik vind het echt shocking..
raar ook dat hier vanuit school ook niet op wordt gereageerd : er moet toch onderling ook gesproken worden hoe je dit oplost, als leraar, als sschool?

Ik zou hierover apart een klacht indienen bij de vertrouwenspersoon of hoe dan ook. Puur over het feit dat de gymleraar zich niet heeft verontschuldigt en haar zelfs negeert!!!
Oei wat zou ik boos zijn!

Hork

wat een hork van een vent dat ie het gesprek met jullie en jullie dochter niet aangaat. Maar zoals een van de reacties al schreef: misschien heeft ie daar opdracht toe van hogerhand?

Ik vind de houding van school in ieder geval ongehoord.

Fijn dat het weer de goede kant op gaat met jullie dochter, want een schrik! Ze heeft nog wel een wegje te gaan, en hopelijk gaat alles voorspoedig voor jullie.

Enne... leuk dat er een of ander protocol komt hierover en dat jij dat ter goedkeuring mag lezen, maar een paar belangrijke stappen worden wel vergeten: contact opnemen en houden met de leerling. Ik zou het protocol ook wel zo lezen en vergelijken met acties die wel/niet gedaan zijn in jullie situatie en dat contact er ook daadwerkelijk als een actiepunt erin willen zien.

Tja, in dit soort situaties komt er veel meer bij kijken dan de medische zorg. Het overkomt je en met de praktische dingen/oplossingen heb je maar te dealen, daar denkt verder niemand (en de tegenpartij heeft daar ook helemaal geen last van) over na. Maar soms heeft dat nog meer impact dan wenselijk.

Sterkte voor jullie allemaal en hopelijk gaat school nog een mooi geluid richting je dochter maken.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.