Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Petra

Petra

08-01-2016 om 22:56

verplichte Ipad op school aanschaffen


Is het bijzonder lesmateriaal?

Dat zou zo'n voorstel nog verklaren.

Honderdtachtig euro uitgeven die je anders niet zou uitgeven, is de eerste les in verspilling.

Verder is het raar dat de software alleen op een Apple draait. Ik lees nergens dat het speciaal onderwijs is, dus ik snap niet dat het onderwijs helemaal afhankelijk wordt van 1 device.

Maandag krijgen er weer duizenden leerlingen les zonder dat er een tablet aan te pas komt. Waarom kan dat hier niet?

En hou mij ten goede, ik ben absoluut een fan van IT. Maar ik ken ook heel goed de babbeltjes van de leveranciers. Vandaar mijn reserves rond dit verhaal.

lieverdje

lieverdje

18-01-2016 om 12:13

apple/android (ot)

ik heb wel gemerkt dat bepaalde spelletjes die zowel op een Ipad als android tablet gespeeld kunnen worden, toch niet met elkaar compatible zijn. Bijvoorbeeld minecraft, de multiplayer-modus werkt niet als de een een I-pad heeft en de ander een Samsung tablet. Misschien werkt dat ook zo met de schoolsoftware.

Charis

Charis

18-01-2016 om 16:16

Er verandert niks

School komt ermee weg omdat de meeste ouders reageren zoals Jamie. Daar gokken scholen ook op. Of erger, ze zien het probleem niet eens

Ik weet echt eerlijk niet wat ik zou doen, op principiële gronden de strijd aangaan voor het grote belang of in het individuele belang van mijn kind dit soort flauwekul dan toch maar te slikken. Ik neig in dit soort dingen altijd naar de strijd aangaan, maar je bent al snel een roepende in de woestijn. En mijn kind is er de dupe van. Dus... ik vermoed dat ik dan uiteindelijk toch maar weer met grote tegenzin overstag zou gaan.

Petra

Petra

27-01-2016 om 12:52

update

Hier even een update
Inmiddels gesprekken op school gehad met de directie waar wij onze punten kenbaar hebben gemaakt .

Inmiddels een mail ontvangen als uitslag over ons gesprek dat ze de punten die wij aankaarten terechte punten vinden en dat de school verantwoordelijk is om gelijkwaardig onderwijs aan te bieden en op dit moment op zoek gaan naar een ander gelijkwaardig alternatief dan de samsung tablet.

ze hopen nog dit jaar alle ouders die geen ipad hebben besteld aantoonbaar gelijkwaardig onderwijs te verschaffen.

ja ,ik ben blij met deze uitspraak MAAR aangezien we nu al tegen moeilijkheden in de klas aanlopen met de verschillende besturingproblemen vind ik de tijdsduur van "dit schooljaar" te lang .
Het moet niet zo zijn dat de "samsungkinderen" straks een inhaalslag moeten maken om gelijk te komen.
word dus nog vervolgd .

En dan even over mijn dochter , nee ze vond het in het begin niet leuk ...maar we betrekken haar bij ieder geprek of brief die hier over gaat en vertellen haar het WAAROM we deze stappen doen.Hier staat ze gelukkig achter.
Ik hoop dat dit situaties zijn waar ze alleen maar van leert om een zelfstandig individu te worden , dat het niet verkeerd is om een eigen mening te vormen en daar ook voor te staan !

Jamie

Jamie

27-01-2016 om 13:45

tja

'Ik hoop dat dit situaties zijn waar ze alleen maar van leert om een zelfstandig individu te worden , dat het niet verkeerd is om een eigen mening te vormen en daar ook voor te staan !'

Ik leer mijn kinderen dat ook, maar dan in voor hun veel minder kwetsbare situaties.

Eva

Eva

27-01-2016 om 14:10

Jamie

"Ik leer mijn kinderen dat ook, maar dan in voor hun veel minder kwetsbare situaties."

Ieder kind is verschillend.

Petra, jij kunt vast inschatten of je kind het trekt om de uitzondering te moeten zijn vanwege een principekwestie. Vraag je je wel af of je kind het "begrijpt", maar het ook "trekt" om de uitzondering te moeten zijn?

NB Ik snap je punt. Ik heb zelf ook nog wel eens de neiging "op de barricade" te gaan vanwege een principekwestie. Het punt van Jamie vind ik wel een goede om in het achterhoofd te houden en misschien beter nog: kind daarop te bevragen, en de ruimte te bieden daarop een eerlijk (niet een door de moeder wenselijk) antwoord te geven.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.