Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Wokkeltje

Wokkeltje

17-02-2011 om 18:50

Verrijking-verbreding versnelde zoon

Onze zoon zit in groep 4. Hij is een paar maand geleden versneld van groep 2 naar groep 4. Zonder hiaten aan te pakken (behalve voor schrijven) heeft hij zeer hoge A/scores behaald op alle Citotoesen. Zijn taakbrief heeft hij meestal dinsdag of woensdag al af. Die tijd wordt met ´spelletjes´,projectonderwijs ´maak een werkstuk over een onderwerp´ en kidsweek opgevuld.

Hij vindt het leuk op school, hij heeft aansluiting in de nieuwe groep (ook nog wel bij de oude groep) en sociaal emotioneel gaat het goed. Zoon heeft geen problemen.

Nog een keer versnellen vinden wij onbespreekbaar, ook school wil dit niet. Leo willen we ook niet. Maar hoe zorgen we voor een gevuld week programma? En ook, hoe leren we hem leren?

Met name voor rekenen hebben ze wel veel verrijkingsmateriaal (maar juf is er nog niet zo heel erg bekend mee). Maar het lijkt me dan ook een programma worden dat van liflafjes aan elkaar hangt. Hoe ziet de weektaak van jullie kinderen eruit?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
blauwtje

blauwtje

17-02-2011 om 19:08

Niet flauw bedoeld hoor

..maar mijn zoon doet chinees, schaken, engels, filosofie, projecttijd, leren leren, en nog een verdieping geschiedenis (was eigen keuze).
Op de Leonardo.

Andere zoon zit nog regulier en dat is iedere keer sprokkelen, "ik zal de IB-er nog eens vragen", weer drie weken wachten, oeps, de boekjes voor volgend jaar heeft hij ook al weer uit. Zullen we volgende week het handelingsplan evalueren? Dat werk.

ishtar

ishtar

17-02-2011 om 20:01

Waarom

wil je geen Leo?
ook hier een tevreden Leo-klantje. Op school was het huilen met de pet op.
Ik moet wel zeggen dat jouw school geweldig klinkt! Maar als het niet voldoende blijkt, zul je moeten kiezen tussen of dat accepteren, of misschien toch een Leo.

ayla

ayla

17-02-2011 om 20:31

Hier dochter

6 jaar ook versneld van 2 naar 4, geen leo.
Ik had haar graag op het Leo gehad maar er is er hier geen in de buurt.

Hoewel ik heel blij ben met de inspanningen van school is het toch moeizaam. Toevallig vandaag weer een gesprek op school gehad.
Dochter heeft 1 uur plusklas in de week, compact en verrijkt bij alle vakken. Als verrijking werkt ze met Kien bij rekenen en bij taal met slimme taal. Ook werken ze met een systeem dat heet pluiswerk. Verder krijgt ze nog speciaal montesorri verrijkingswerk.

Wokkeltje

Wokkeltje

17-02-2011 om 20:38

Geen leo

Geen Leo omdat ik liever zie dat kind niet alleen met HB kinderen omgaat, Leo hier niet erg goed bekend staat (op onze school zitten een aantal ex/Leo´s) en omdat ik zie dat op deze Leo veel vastgelopen kinden met dito problemen zitten. Dat geeft geen prettige sfeer.
Ik ben er van overtuigd dat mijn kind, met een aangepast programma, beter af is op deze school. Er is volgens mij best heel wat mogelijk op deze school, kinderen hebben eigen taakbrief, veel materialen, groepsdoorbrekend werken (maar we wlllen niet dat kind nu met groep 6 gaat rekenen), meerdere HB kinderen. Jammer is da er hier geen leerkrachten Chinees, filosofie, etc rondlopen.

ayla

ayla

18-02-2011 om 09:07

Kijk eens

op de site van het slo bij het leermiddelenplein, daar kun je selecteren op hoogbegaafdheid, er zijn een heleboel mogelijkheden

Acadin

Adviseer de school om te kijken op www.acadin.nl
Een website voor kinderen met een cognitief talent.
Veelzijdige lesmaterialen voor kinderen van groep 3-8. Geweldig verrijkingsmateriaal op 3 niveaus van moeilijk tot zeer moeilijk. Niet alleen maar het kind bezig houden, maar echt leren denken, verbanden leren leggen en leren. Je kan het zelf ook bekijken of voor thuis een account nemen. Het is van SLO en gratis (!)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.