Tango
08-10-2008 om 11:00
Vervelende actie van een ouder
Op de school waar mijn kinderen zitten heerst in een klas behoorlijk wat onrust onder de ouders. Een ouder heeft op basis van een aantal voorvallen met haar eigen kind een zeer negatieve brief verspreid onder alle ouders van die klas. Hierin staan heel negatieve dingen over de leerkracht. Het gevolgd is dat de ouders in twee kampen verdeeld worden (sommigen zijn het eens met de brief anderen niet). Ik sta er buiten, want mijn kind zit niet in die klas, maar ik vind het heel triest voor de leerkracht. Zoiets doe je als ouder toch niet? Wat vinden jullie hiervan?
Maries
08-10-2008 om 11:25
Nooit
Zoiets zou ik nooit doen. Ik vind het laag en laf. Eenzijdige communicatie en laster. De juf kan zich op deze manier ook niet verdedigen. Blijkbaar vindt moeder het te moeilijk om haar problemen met deze juf zelf te bespreken? En anders zijn er toch nog andere manieren om je ongenoegen te laten blijken, dmv een gesprek met een vertrouwenspersoon van school, of de directeur.
Wat een nare manier van onrust stoken! En ook best zielig voor het kind in kwestie, lijkt me.
Jose van Polanen
08-10-2008 om 11:28
De koninklijke weg
als er onenigheid is over de aanpak van een leerkracht is dacht ik:
-gesprek met die leerkracht
-als dat niet afdoende is gesprek met de directie
-als dat niet afdoende is misschien het schoolbestuur
Brieven verspreiden is inderdaad ongebruikelijk lijkt me. Ik kan me wel voorstellen dat je in geval van klachten een brief schrijft aan de school zodat je klacht schriftelijk vast ligt. Maar verspreiden onder ouders vind ik ook nogal wat, zou ik niet gauw doen.
groet,
koentje
08-10-2008 om 14:16
Maries
Nergens staat vermeld dat het om een moeder gaat, wel om een OUDER.
Vooroordelen?
Maries
08-10-2008 om 16:17
Koentje
Ik had inderdaad gelezen "haar kind", dus van vooroordelen geen sprake hoor. Maar het is bij ons op school ook zo dat 98% vd ouders op het schoolplein moeders zijn, dus dan ga je daar ook sneller van uit. Dat heeft overigens niks met vooroordelen te maken hoor, meer van een snelle,misschien verkeerde, aanname.
gr Maries
reina
08-10-2008 om 17:39
Koentje
Er staat inderdaad 'haar', dus 't is een moeder. Ik zou als ouder niets metr zo'n actie te maken willen hebben, wat een stomme/laffe manier om je onvrede duidelijk te maken.
Tango
08-10-2008 om 19:34
Moeder
Inderdaad is het een moeder, ik kan me al haast niet voorstellen dat een vader het zou doen. Maar je weet het nooit natuurlijk. Ik vind het ook een hele verkeerde manier om het aan te pakken en inderdaad zielig voor het betreffende kind ook en heel triest voor de betreffende leerkracht. Het gaat om een op zich best onzekere leerkracht, die naar mijn idee niets verkeerd doet. De betreffende moeder gelooft alles wat haar kind zegt en blaast het vervolgens nog eens behoorlijk op.
Mactrees
08-10-2008 om 20:58
Tja..
...hier moet de school ingrijpen, denk ik. Wel zou ik, als mijn mening gevraagd zou worden, op het schoolplein heel duidelijk naar andere ouders zijn dat ik zulke acties absoluut niet goedkeur.
Gr. Leen
albana
09-10-2008 om 08:57
Weet de school het al wel?
weet de school (en dan met name de schoolleiding) het al wel? zo niet.......meteen melden, bij de directie. bbrrr vreselijk zo'n ouder. 't is gewoon onrust stoken, wat denkt zo iemand te bereiken met zo'n brief in hemelsnaam?
groeten albana
yelle
10-10-2008 om 08:52
Dit kan niet!
Het is erg dat andere ouders ingaan op die brief en op die manier de leerkracht in een nog slechter daglicht stellen.Het is niet aan een ouder om brieven rond te sturen over een leerkracht.Als er problemen zijn zou ze in eerste instantie de leerkracht zelf hierover moeten aanspreken of naar de directie gaan.Waarschijnlijk gaat het hier over een ouder die gefrusteerd is,haar zinnetje niet heeft gekregen over iets.Waarschijnlijk zijn er wel problemen geweest met haar kind,maar daar hoef je andere ouders niet bij te betrekken.Los zoiets onderling op.
Tango
10-10-2008 om 21:56
Albana
Ja, de school weet het wel, ik begreep dat inmiddels alle ouders van de betreffende klas een brief van school hebben ontvangen met daarin nog maar eens op een rijtje gezet hoe om te gaan met een klacht. Niet op deze manier natuurlijk!
Tango
10-10-2008 om 21:58
Tops
Niet te hopen zeg dat ze dit in Hart van Nederland laat komen. Verder bemoei ik me er als buitenstaander niet mee hoor, maar als het ter sprake komt zeg ik wel dat ik dit de manier niet vind.
Tango
10-10-2008 om 21:59
Marianne
Nee, de school staat in A, niet in B. Echt waar hoor, de plaatsnaam waar ik woon begint met een A.
Mamba
11-10-2008 om 00:31
Gelukkig, iets dergelijks speelt op de school van de kinderen ook en ik zou het niet leuk vinden als het hier op OOL zou staan. Mijn plaatsnaam begint echt met een B.