Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Julie

Julie

09-01-2009 om 09:07

Vervoer naar uitje - wat is normaal?

Mijn kind zit nog maar net op school, dus ik heb geen idee wat normaal is. Volgende week gaat groep 1 naar een theatervoorstelling in de stad, er worden 8 auto's met ouders gevraagd om ze te brengen en halen.
Toen ik vroeg hoe het dan zit met autostoeltjes en veilig vervoer en zo, kreeg ik als antwoord dat ze gewoon voor dat kleine stukje alleen in de gordel zitten. Kinderen van vier jaar, dus, een meter hoog.
Vind ik toch een beetje vreemd. Maar misschien is het wel heel gebruikelijk? Moet je niet gaan zeuren over die 2,5 kilometer?
Wat is jullie ervaring?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Hanne.

Hanne.

09-01-2009 om 09:24

Wettelijk klopt het

wettelijk heeft de school gelijk, voor incidenteel vervoer door een ander dan de ouder mag een kind ouder dan 3 in de 'gewone' gordel worden vervoerd.

Maar het is natuurlijk veel veiliger om de kinderen wel in een stoeltje te zetten.

Bij mijn kind op school geldt dat ouders bij dergelijke uitjes een stoelverhoger mee moeten geven. Kleine moeite groot plezier. Ik zou'm dus ook gewoon meegeven.

Julie

Julie

09-01-2009 om 09:28

Ik ga zelf rijden

in dit geval, maar goed om te weten, dat het wel mag.Hopen dat de andere ouders dan wel een stoelverhoger meenemen. Ik heb zelf geen stoelverhoger (kind zit nog in autostoel) maar zal er eentje aanschaffen voor het geval mijn kind de volgende keer met iemand anders meerijdt.
Vanaf wanneer/welke hoogte gaat een kind eigenlijk niet meer in een stoeltje maar in een verhoger?

amk

amk

09-01-2009 om 10:23

Halfords nu 10 euro

Halfords heeft deze week een flink aantal stoelen met 50% korting. En ook een zitverhoger.
Ik ga er ook 1 kopen om straks op vakantie in de bus te gebruiken. Kan ze tenminste wat zien.
En altijd handig om in de auto te hebben met vriendjes en vriendinnetjes.

Angela

Julie

Julie

09-01-2009 om 10:24

Pelle

goed idee, ik ga vanmiddag toch de stad in, koop ik meteen een stoelverhoger. Altijd handig, stom dat ik daar nog niet eerder aan dacht, maar het was nooit aan de orde (en ons kind is inderdaad klein en smal uitgevallen en past nog in de stoel). Ik zal er nog een of twee regelen, dan komt het wel goed.

Annet

Annet

09-01-2009 om 10:25

Ik vervoer alleen kinderen met zitje/verhoger

Toen dit voor mijn kinderen speelde, heb ik de juf verteld dat:
- mijn kind alleen op een verhoger meemag (die ik zelf meegeef)
- dat ik geen kinderen meeneem in mijn auto zonder verhoger. Ik wil die verantwoordelijkheid niet hebben.

Dit werd gewoon geaccepteerd.

Met verjaardagsfeestjes doe ik hetzelfde. Mijn kind mag alleen met iemand meerijden met minimaal een verhoger en gordel. Het is inderdaad gebeurd dat mijn kind keurig vervoerd werd thuisgebracht, terwijl andere kinderen samen in één gordel zaten.

marie

marie

09-01-2009 om 10:34

Tip - verhoger mee naar theater

Hallo
Als je toch een stoelverhoger gaat kopen heb ik nog een tip.
Neem de stoelverhoger mee naar binnen in het theater. Autostoelverhogers zitten over het algemeen veel comfortabeler voor kinderen dan die plastic gevallen die ze bij bioscopen en theaters hebben staan.
Ik kwam daar trouwens heel toevallig achter toen de verhogers in de bioscoop op waren en ik toen maar de stoelverhogers (maxi-cosi Rodi) uit de auto gepakt had en daar de kinderen op heb laten zitten. Ze wilden daarna alleen nog maar op de autostoelverhogers zitten!
Als ik jou was zou ik wel gelijk een verhoger met leuning kopen (aanbieding Halfords van de Rodi bijvoorbeeld = prima stoel, hier hebben we er een aantal jaren 2 van gehad), dan kun je de komende jaren weer vooruit.
succes!

Julie

Julie

09-01-2009 om 10:53

Angela

Hé, bedankt voor de tip! Super! Wat is dit forum toch hándig.......!

Julie

Julie

09-01-2009 om 10:54

Marie

Nou! ben ik op een ochtend alweer zoveel basisschool-wijzer geworden. Dank!

Julie

Julie

09-01-2009 om 10:54

Annet

ik denk dat ik dat standpunt ook maar ga huldigen.

Jvo

Jvo

09-01-2009 om 11:53

Hier ook

Hier gaan kinderen ook gewoon in de gordel mee. Afspraak met school is wel dat er in principe geen kinderen voorin mogen.

Ik vraag altijd met welke ouder mijn kind meerijdt en regel dan zelf dat mijn stoeltje in die auto komt (ook voor mijn oudste van 9 doe ik dat nog!). Als we zelf rijden zorgen we voor voldoende stoeltjes en gaan andere kinderen dus ook in een zitje als ze onder de 1.35 zijn.

Wij hebben stoelen met rugleuning, omdat een zitverhoger zonder rugleuning IMHO te weinig bescherming biedt.

Jvo

amk

amk

09-01-2009 om 12:10

Niet alleen theater

ook in restaurants vind ik het heerlijk. Kan dochterlief gewoon aan tafel zitten ipv op haar knietjes of slechts in de schuifstand met bord op mondhoogte.
Nu heb ik daarvoor een opblaasbaar geval dat je ook nog vast kan zetten aan zitting en leuning. Maar ik zou niet meer zonder willen. Helaas wordt ie wat smal. (tot ongeveer 3 jaar stond op de verpakking)

groet,
Angela

Julie

Julie

09-01-2009 om 16:01

Twee gekocht!

Haha, ze moesten eens weten. Ik heb er eentje gekocht voor als onze dochter groot genoeg is en nog eentje extra voor een meereizend kind. Voor 10 euro per stuk vond ik dat een mooie koop.
Dank dus allen!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.