Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
10-10-2025 om 14:35
Betalen jullie de vrijwillige ouderbijdrage op de middelbare school? Ook als het met name gebruikt wordt voor zaken waarvan je kind geen gebruik maakt, zoals diploma uitreiking, hoogbegaafdheidsprofiel, noodfonds buitenlandreis.
13-10-2025 om 21:49
Mugske schreef op 13-10-2025 om 15:18:
Betaalverzoeken van banken hebben maar beperkte looptijd. Bijv qr code werkt voor x aantal weken. Dus is denk ik niet een active actie van school / oudercommissie om dat dicht te zetten.
Nou ja dit dus. Maar 'normaal' kwam er dan later in het jaar nog wel eentje voorbij voor wie nog wilde betalen, maar dit mag de oudercommissie dus niet meer doen van de directie. Dus ik denk wel dat dit zorgt voor een lager totaalpercentage dat uiteindelijk betaalt.
13-10-2025 om 22:22
Anouk1234 schreef op 10-10-2025 om 15:31:
[..]
Diplomo is niet dit schooljaar. En de reis zullen we gewoon voor moeten betalen. Het is voor een noodfonds voor kinderen waarvan de ouders de reis niet kunnen betalen.
Dit soort "kosten" worden meestal over de hele schoolcarrière uitgesmeerd, vandaar dat diplomauitreiking elk jaar op het overzicht staat maar natuurlijk alleen in het examenjaar aan bod komt.
14-10-2025 om 13:04
Tuinfluiter schreef op 11-10-2025 om 18:53:
Op de basisschool van mijn kinderen een hele fanatieke penningmeester. Zij sprak ouders die nog niet betaald hadden op het schoolplein hierover aan. Was natuurlijk te gek voor worden maar het gebeurden wel. Niet iedereen gaat daar netjes mee om.
en kreeg school hier geen klachten over? Wat ontzettend gênant voor die ouders, maar ook voor penningmeester van school, want diegene laat wel even zien dat ze niet snapt dat dit een grens over is.....