Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Wilma

Wilma

05-06-2009 om 13:48

Waarheen gaan groepen vijf, zes en zeven op schoolreisje?

Hier gaat groep vijf, zes en zeven altijd samen op schoolreisje (groep acht gaat op kamp) en dit jaar is gekozen voor de Valkenier. Een redelijk klein pretparkje/speeltuinachtig ding. Leuk op zich hoor. Ook niet te ver weg, kwartiertje rijden.

Er is gepleit voor de Efteling, maar dat werd (naast te duur) vooral ook te groot(s) gevonden en te onoverzichtelijk.
NOu ben ik al járen niet meer in de Efteling geweest, dus ik weet niet hoe 't er nu uitziet, maar ik hoor toch wel groepen (zeker groep zeven) die wel naar een Efteling-achtig attractiepark gaan.

Hoe is dat bij jullie op school, waar gaan die groepen heen op schoolreis?

Groetjes,

Wilma

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Weet niet wat het mag kosten

maar als je voor 1 april reserveerd met school voor de efteling kosten de kaartjes 11 euro.

onze school gaat dit jaar met groep 5,6,7 naar toverland.
krulleke

mar-ank

mar-ank

05-06-2009 om 14:02

Museum

Mijn dochter (groep 6) gaat dit jaar naar het Africa Museum, en dan daarna naar een speeltuin. Vorig jaar zijn ze naar de Spelerij geweest.

De kosten hangen natuurlijk niet alleen van de toegangsprijs af, maar ook van het vervoer er naar toe (hoe ver, bus/auto's).

Wilma

Wilma

05-06-2009 om 14:13

Geen auto's maar bus, vanwege het schoolreisjegevoel

Aldus de juffen die in de schoolreiscommisie van die klas zaten. Dus dat kon de prijs niet drukken. Een bus voor de Efteling (bijvoorbeeld) zou dan erg duur zijn, want die moet je dan een dág huren. Nu bij de Valkenier is het een kwartiertje rijden en kan de bus ondertussen nog andere ritten maken. Dus geen daghuurprijs nu.

Yep, dat van die elf euro wisten ze wel, maar voor die datum hadden ze nog niet een bijeenkomst gehad. Zó stom, vind ik dan, zo loop je aardig wat kansen mis voor een redelijk bedrag.

Toverland zijn ze hier ook wel geweest met groep 5,6 en 7, dat beviel erg goed.

Groetjes,
Wilma

Vera*

Vera*

05-06-2009 om 14:46

Hier

gaan ze naar Bobbejaanland. Het is erg overzichtelijk daar en vrij compact. Groepen 6,7 en 8 mogen zelf het park in als ze altijd maar minimaal met zijn tweeen zijn. Ze gaan met de bus en dat is al een schoolreisje op zich.

Nely

Nely

05-06-2009 om 14:49

Ook bobbejaanland

met de bus en dan de groepen 5, 6 en 7. Groep 8 gaat ergens in juni op kamp met de fiets.

Vic

Vic

05-06-2009 om 15:12

Verrassing

Ze gaan hier op 22 juni, maar de bestemming is nog steeds geheim. Misschien wel om kritische reacties van ouders te voorkomen Volgens mij gaan de groepen 3 t/m 7 gezamenlijk en met de bus.

Fiegel

Fiegel

05-06-2009 om 15:15

Hier

Hier gaan ze altijd naar een groot pretpark, met de bus. Ik heb het dan over groep 3, 4, 5, 7 en 8, groep 6 gaat op kamp. Dit jaar gaat schoolreis naar Drievliet, maar ze zijn ook al in de Efteling, Bobbejaanland, Beekse Bergen en zo geweest. Tja het is groot en vooral de Efteling vind ik onoverzichtelijk maar met goede begeleiding lukt dat best. Groep 8 mag altijd "los", gaat ook goed.

Ecodrome

Hier zijn de hogere groepen naar het Ecodrome geweest. Maar waar ik me over verbaas: schoolreisjes naar Bobbejaanland? Dus België? Of zijn dit allemaal belgische scholen?

Caroro

Efteling

O ja, 2 jaar geleden was de hele school (dus groep 1 t/m 8) naar de Efteling gegaan. Was een jubileumjaar, daarom kon dat (?). Onze zoon zat toen net 2 maanden op school, was nogal bangig, en we hebben 'm toen niet mee laten gaan. Weet niet hoe het praktisch was geregeld voor de hogere groepen ('los' lopen of onder begeleiding)

Caroro

Educatief..

Hier gaan groep 5 en 6 één nacht slapen, een soort mini-op-kamp, en gewoon lekker spelen in het bos rond de kampeerboerderij. Groep 7 en 8 gaan verder weg, naar een kampeerboerderij waar ze een werkweek hebben van 3 of 4 dagen met een thema.

Ik wist niet dat het nog bestond, scholen die niet naar pretparken gingen, en ik heb deze school ook niet daarop uitgezocht. Maar ik ben er wel erg blij mee. Dit is een stuk rustiger.

Caro

Caro

05-06-2009 om 17:14

Hier altijd kamp

Groep 5 en 6 gaan fietsen. Meestal naar een kampeerterrein ong 15km verderop. Altijd een thema met bijbehorende spelletjes enzo.

Groep 7 gaat altijd naar een "oerbos" waar ze zelf hun tenten moeten opzetten en hun eigen eten moeten maken. Brood bakken enz enz

Groep 8 gaat hier altijd naar Vlieland voor 4 dagen. Op een kampeerboerderij volgens mij.

Mijn kids zitten in 4 en 6. En ze vinden kamp geweldig.
Op onze school dus vanaf groep 1

Groet Caro

Bastet

Bastet

05-06-2009 om 18:47

Wilma

Groepen 3,4 en 5 gaan naar Avifauna,groep 6 en 7 gaan naar Duinrell.Beide dichtbij voor onze school,ze gaan met de bus.Groep 1 en 2 gaan naar een grote speeltuin op loopafstand.Groep 8 is vandaag teruggekomen van kamp!
Groetjes,Bastet

Marina

Marina

05-06-2009 om 19:42

Hier

Gaan groep 6/7/8 op kamp aan het begin van het schooljaar.
Groep 5 is net naar de ontdekhoek geweest en midgetgolfen.
Bestemmingen van andere jaren: Openlucht museum (groot succes), kasteel, duinen (wordt niet meer gedaan vanwege de files).

rosa

rosa

06-06-2009 om 11:31

Hier

Efteling, Walibi. Geen probleem voor groep 7 en 8, die los, maar wel in groepjes mogen rondlopen.

rosa

Schooltijd

Hier gaan groep 1-2 naar het plaatselijke recreatiegebied met grote speeltuin. (auto)
groep 3 en 3,5/4 zijn naar de natuurschool in Stellendam geweest.(bus)
groep 4,5,6 zijn naar Nemo geweest.(bus)
groep 7,8 naar het Rijksmuseum met speciale rondleiding.(bus)
En ze vonden het allemaal geweldig. Ik ben blij dat onze school niet naar pretparken gaat. Zeker als ik hoor dat er zelfs van scholen groep 3 naar de efteling gaat. Ik hoor dan ook van veel ouders dat ze hun kind maar niet mee laten gaan. Ook begrijp ik niets van een school die met groep 1 en 2 naar Madurodam gaat. ("Kijk, daar staat Pino naast een gebouw wat je niet kent")

Pelle

Dit is educatief EN leuk. Ik vraag me af of een pretpark wel zo leuk is voor een kind wat niet zo dapper is. Elk jaar hoor ik weer over drama's op schoolreisje met kinderen. Ze durven niet en voelen zich door de groep gedwongen om toch mee te gaan met nachtmerries tot gevolg. Helaas gaat het hier niet om één bangig kind, maar ik ken er persoonlijk al 4.

marie

marie

07-06-2009 om 11:22

En hier

Hallo
Hier gaan de kleuters een ochtend naar de plaatstelijke (grote) kinderboerderij. Ouders brengen en halen zelf. Kosten € 5,50.
Groep 3 en 4 zijn naar Speelstad Oranje geweest met de bus € 26,--
Groep 5, 6 en 7 zijn naar Slagharen geweest met de bus € 28,--
Groep 8 is 3 dagen op kamp geweest naar Ameland € 50,--.
Groetjes

Bibi

Bibi

07-06-2009 om 12:23

En hier....

Hier gingen de kleuters naar een indoor speelparadijs, groep 3 en 4 naar Drievliet, groep 5,6 en 7 naar Duinrell en groep 8 op kamp. Standaard betalen we 20 euro voor de schoolreis, alleen voor kamp moet er meer betaald worden. Hoeveel weet ik niet, zover ben ik nog niet

Pelle

Moet je tegen de ouders van die kinderen zeggen dat die kinderen niet moeten overdrijven, zij zitten er mee.

Jet

Jet

08-06-2009 om 11:05

5 en 6 naar kernwasser wunderland

Om het jaar gaar 5,6 naar Kernwasser wunderland, zodat iedereen daar een keer heen gaat.
Wonene nabij Arnhem, kinderen hebben geen paspoort nodig.
Groep 7 naar Nemo

Jet

Vic

Vic

08-06-2009 om 11:27

Net gehoord

Ze doen het toch anders dan ik dacht. De groepen 5 t/m 7 gaan naar Duinrell, op een andere dag dan de onderbouw gaat. Volgens mij kunnen kleuters ook prima naar Duinrell, die van mij is dol op pretparken. Maar ja, als het de lokale speeltuin wordt vindt ze het ook prima. Ik ben er nog niet achter hoe de begeleiding is. Er is geen oproep gedaan, dus misschien wordt het hier ook wel een selectief groepje gegund.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.